PCI/I-P54NP4D dood of verkeerde voeding?

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Onlangs heb ik een oude So5 dual mobo in handen gekregen:

Asus PCI/I-P54NP4D

Dual So5, i430NX chipset
4x SIMM (FP only), 4x PCI, 4x ISA
256KB cache

Link naar manual op de Asus FTP

Probleem is dus dat het niets doet :'(

Ik heb 2 P90 CPU's erin gedaan (die ik vandaag nog getest heb en werkend vond), een PCI VGA kaart die het doet en 4MB werkende FP (2x2MB). Enige andere op de mobo is m'n ISA POST kaart, die op 00 blijft hangen (totaal niets dus)

Nu klinkt dit als een morsdode mobo, maar er is iets wat nog kan uitmaken: voeding. De mobo heeft een standaard M8/M9 ('AT') connector en een tweede die als 3.3V POWER aangeduid staat op de mobo. Het is qua vorm identiek aan de 'gewone' connector. In de handleiding staat NIETS hierover :(

Hier is een foto van het grote broertje, de PCI/E-P54NP4- EISA ipv ISA en 6 SIMMs ipv 4 SIMMs, verder vergelijkbaar. Zie midden-onder de 2e connector (zit op een andere plek bij de mijne, maar het is identiek)
Afbeeldingslocatie: http://vlink.vwalker.com/goku/img/09.jpg

Ik heb alleen een standaard AT PSU, dus die 3.3V connector is onbenut. 2 vragen:

- weet iemand of het noodzakelijk is de 3.3V connector te gebruiken
- zo nee: waar is een PSU met 2 3.3V connectoren te vinden (heeft zo'n PSU bijvoorbeeld een specifieke naam :? )

Overigens komt er binnenkort een erg vergelijkbare topic- ik heb een andere dual So5 mobo, een veel grotere, klaarblijkelijk uit een custom form factor 19" server met onboard LAN en SCSI, met een erg opmerkelijke power connector- het lijkt op een ATX connector maar telt 22 pins. Ik heb de mobo nog niet kunnen identificeren of foto's kunnen maken, maar zodra ik dat voor elkaar heb komt er nog zo'n topic :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik denk dat het de verkeerde voeding is

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een Dell PII PC met een 200W ATX voeding, waar de normale ATX stekker aan zit en nog 1 zo'n AT ding (aan een normale AT voeding zitten er 2, hier zit er daar 1 van aan) Deze is ook aangesloten op het mobo. Het is een Intel AL440LX mobo een een Dell voeding. Maar die is dus ATX en geen AT.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Erik1 schreef op 10 september 2002 @ 21:12:
Ik heb een Dell PII PC met een 200W ATX voeding, waar de normale ATX stekker aan zit en nog 1 zo'n AT ding (aan een normale AT voeding zitten er 2, hier zit er daar 1 van aan) Deze is ook aangesloten op het mobo. Het is een Intel AL440LX mobo een een Dell voeding. Maar die is dus ATX en geen AT.
Nee, het is Dell :X

Maar idd, dat soort PSU is makkelijk zat gevonden. Ik weet dat veel oude Intel OEM mobo's een losse extra connector (identiek aan de M9) hadden, maar dat die niet strikt noodzakelijk was. Ook heb ik ergens een Compaq PSU zitten met zo'n enkele extra connector, maar met twee extra heb ik niet liggen :'(

Oslik blyat! Oslik!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Moeten of kunnen er niet gewoon 2 PSU's aan :? Of zeg ik nu iets heel doms :?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Erik1 schreef op 10 september 2002 @ 21:53:
Moeten of kunnen er niet gewoon 2 PSU's aan :? Of zeg ik nu iets heel doms :?
Een idee, maar ik ga'm toch niet testen :+

Het zal niet voor niets 3.3V POWER heten, ik wil niet proefondervindelijk ontdekken wat er gebeurt als je daar de 5V en 12V van een AT voeding op gooit :X

Oslik blyat! Oslik!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:43
Heb hier een Digital server:
P8/P9 erop, extra 3.3V stekker erop, en nog een ATX-achtig iets erop. Waarschijnlijk heb je voor die Asus een of andere speciale voeding met soortgelijke dingen nodig. Astec maakt dit soort vage voedingen.

* _JGC_ heeft hier 200W ATX voedingen die gewoon een Athlon XP trekken, die dingen zijn goed :)
Pagina: 1