Toon posts:

repeater, hub of switch voor LAN signaal versterking

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat advies nodig ivm een netwerk.

Er staat een hoofd Switch (24 poort, aantal PC's er aan) er loopt 1 UTP CAT5 kabel van ongeveer 20 meter naar een andere verdieping, met aan het uiteinde een wandcontactdoos (noem punt A), hier in zit de volgende kabel van ongeveer 25 meter. Nu krijg ik op het uiteinde een zeer zwak signaal.
Dus dacht ik om er een repeater tussen te zetten op punt A.
Maar die zijn nogal duur dus kwam ik op het idee er een HUB neer te zetten die het signaal versterkt.

Dus ik een oude 3Com 10mb/s hub er tussen gezet, en een perfecte verbinding. Maar ik wil een 10/100 Mb/s verbinding.

Het geval wil dat ik nu goedkoop aan een nieuwe switching hub kan komen. Wat is mogelijk en wat raden jullie aan; repeater, hub of switch er tussen ?

En geeft een switch ook een signaal versterking ?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 20:01:
En geeft een switch ook een signaal versterking ?
ja

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Een hub is niets anders dan een repeater. De term repeater wordt vaker gebruikt als het over coax gaat (hoewel ik hier een 3Com SuperStack II heb staan die als coax-hub wordt aangeduid door de leverancier). Aan de andere kant zie je ook wel UTP-hubs als multi-port repeaters aangeduid. Het is een kwestie van smaak en opinie wanneer je welke term gebruikt, net zoals met de termen bridge en switch.

Overigens is het niet zozeer versterking van het signaal, maar het volledig opnieuw opbouwen van het signaal : de individuele 0- en 1-bitjes worden gedetecteerd en opnieuw als de vereiste spanninkjes op de lijn gezet, zodat stoor-signalen worden onderdrukt, bij echte versterking worden ook de stoor-signalen versterkt.

Maar, ik zou eerst eens naar de kwaliteit van je bekabeling en je aansluitingen kijken. UTP moet minimaal 100 yards (92 meter) kunnen halen, en een contact-doos heeft het effect van 5-10 meter bekabeling, dus je zou het makkelijk moeten halen.

Kijk ook eens of de bekabeling langs stoor-zenders (electromotoren) loopt, dat zou ook een oorzaak van problemen kunnen zijn, en dan zou herbekabelen in STP (als het niet in de muur is weggewerkt) een oplossing kunnen bieden).

O ja, een switch doet ook aan signaal-regeneratie, dus dat werkt ook.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large