Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!
je zou ook automatisch kunnen inloggen, ik weet alleen niet of dat gewenst is?
Als er een manier is om dat te onderbreken, (tijdens het opstarten) want er zijn ook docenten, en die moeten ergens bij kunnen waar de leerlingen niet met hun muis kunnen komen..je zou ook automatisch kunnen inloggen, ik weet alleen niet of dat gewenst is?
dat dacht ik al, dus "dat" gaat dus niet lukken, hoewel, je dan wel weer opnieuw kan inloggen dmv ctrl+alt+del gloof ik, en dan kan je wel inloggen, uiteraard wel zeer omslachtig, maar volgens mij was er wel een manier.Friebo schreef op 10 september 2002 @ 20:33:
[...]
Als er een manier is om dat te onderbreken, (tijdens het opstarten) want er zijn ook docenten, en die moeten ergens bij kunnen waar de leerlingen niet met hun muis kunnen komen..
(xp is zeker geen oplossing?
Op een pentium 266 64 mb , 1 gb hdd? hmm denk het niet nee(xp is zeker geen oplossing? )
uit een ver verleden dacht ik dat het in win 98 standaard mogelijk was, zoek eens in de instellingen van de clients. Ik weet niet meer als het windows familie was of de echte client for ms networks.
was pulldown menutje met login namen erin
was pulldown menutje met login namen erin
You don't need eyes to see, you need vision
Kan je ze niet standaard met het leerlingen account laten inloggen, en als er een leraar bezig moet, dan logt hij uit (krijgt dus gewoon een inlogscherm te zien), en gaat hij bezig met wat hij moet doen?
I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes
he je quote mijnFriebo schreef op 10 september 2002 @ 20:45:
[...]
Op een pentium 266 64 mb , 1 gb hdd? hmm denk het niet nee
log je in op een domain of niet?
[edit]
random schreef op 10 september 2002 @ 22:01:
Kan je ze niet standaard met het leerlingen account laten inloggen, en als er een leraar bezig moet, dan logt hij uit (krijgt dus gewoon een inlogscherm te zien), en gaat hij bezig met wat hij moet doen?
hoewel ik in de war was met nt, daar kan je nl. uitloggen met de drie toetsen, maar dat bedoelde ik jaerkens schreef op 10 september 2002 @ 20:41:
dat dacht ik al, dus "dat" gaat dus niet lukken, hoewel, je dan wel weer opnieuw kan inloggen dmv ctrl+alt+del gloof ik, en dan kan je wel inloggen, uiteraard wel zeer omslachtig, maar volgens mij was er wel een manier.
random schreef op 10 september 2002 @ 22:01:
offtopic:
Dit is niet alleen voor de persoon van wie ik gequote heb, maar voor meerdere mensen:
De topicstarter vraag of het mogelijk is om het inlogscherm van Win98 te wijzigen om het voor die leerlingen makkelijker te maken om in te loggen.
1e reactie: "je zou ook automatisch kunnen inloggen, ik weet alleen niet of dat gewenst is?"
Lees nu eens goed wat Friebo vraagt! Hij wilt het inlogscherm wijzigen!
Waarom moet er toch altijd onmiddelijk een andere manier aangedragen worden. Ga er eens een keer vanuit dat de topicstarter ook al over het probleem heeft nagedacht en andere oplossingen heeft overwogen. Probeer om hem een antwoord op zijn vraag te geven. Mocht je het niet weten, zeg dan niks!
Ik wordt hier een beeeetje moe van.....
Dit is niet alleen voor de persoon van wie ik gequote heb, maar voor meerdere mensen:
De topicstarter vraag of het mogelijk is om het inlogscherm van Win98 te wijzigen om het voor die leerlingen makkelijker te maken om in te loggen.
1e reactie: "je zou ook automatisch kunnen inloggen, ik weet alleen niet of dat gewenst is?"
Waarom moet er toch altijd onmiddelijk een andere manier aangedragen worden. Ga er eens een keer vanuit dat de topicstarter ook al over het probleem heeft nagedacht en andere oplossingen heeft overwogen. Probeer om hem een antwoord op zijn vraag te geven. Mocht je het niet weten, zeg dan niks!
Dit moest er even uit. Sorry
sjonge jonge, post dit dan in SM, maar niet hier, want hier heeft hij HELEMAAL niets aanMuddyMagical schreef op 10 september 2002 @ 22:15:
[...]
offtopic:
Dit moest er even uit. Sorry
Want zie zijn reactie:
Dus, mijn reactie was wel ontopic en ik had het goed gelezen. (deze is dus niet ontopicFriebo schreef op 10 september 2002 @ 20:33:
[...]
Als er een manier is om dat te onderbreken, (tijdens het opstarten) want er zijn ook docenten, en die moeten ergens bij kunnen waar de leerlingen niet met hun muis kunnen komen..
[quote]erkens schreef op 10 september 2002 @ 22:19:
[...]
sjonge jonge, post dit dan in SM, maar niet hier, want hier heeft hij HELEMAAL niets aan
[quote]
Zou jij het lezen in SM?....
[...]
sjonge jonge, post dit dan in SM, maar niet hier, want hier heeft hij HELEMAAL niets aan
[quote]
Zou jij het lezen in SM?....
nee, maar een modje wel, en die zou eventueel kunnen ingrijpen
edit:
jij kan niet quoten!
andere oplossing: 2 windowsen met een bootmanager, eentje voor leerlingen en eentje voor studenten.
You don't need eyes to see, you need vision
Geen ruzie maken want , (qoute uit de first post)
Ps. Ik denk dat ik voor de oplossing ga die erkens noemde, automatisch inloggen als leerling, en dan een icoontje maken, met c:\windows\rundll32.exe shell32.dll,SHExitWindowsEx 0
Alle ideeën zijn welkom!Of zijn er misschien andere methodes?
Ps. Ik denk dat ik voor de oplossing ga die erkens noemde, automatisch inloggen als leerling, en dan een icoontje maken, met c:\windows\rundll32.exe shell32.dll,SHExitWindowsEx 0
edit:
juiste commandline gevonden
juiste commandline gevonden
windows famaly login van 98 een idee ? dan hoef je al1 je naam maar aan te klikken en password in te tikken om in te loggen
dit vereenvoudigt het al een beetje of de novel login client gebruiken
dit vereenvoudigt het al een beetje of de novel login client gebruiken
een trage pc met xp :) nu benk zeker niet meer koel :P
oeps, toch niet goed gelezenFriebo schreef op 10 september 2002 @ 22:48:
Geen ruzie maken want , (qoute uit de first post)
btw modje wilde niet langkomen
Daar had ik nog niet aan gedacht, commandline uitloggen (komt waarschijnlijk omdat ik 98 niet zelf meer gebruik)Alle ideeën zijn welkom!
Maar in principe kan je toch ook uitloggen met start->uitloggen toch
Twee windows versies installeren lijkt me helemaal niet handig, want wat denk je van programma's moeten allen twee maal geinstalleerd worden etc.
Verwijderd
Maar kun je die twee verschillende gebruikers (leerling en leerkracht) ook een verschillend profiel geven? Liefst vanaf de server, anders moet moet op elk werkstation apart alle profielen ingesteld worden!
Zo ja, hoe stel je dat dan in?
Zo ja, hoe stel je dat dan in?
Pagina: 1