Toon posts:

DC10+ vs. winTV PVR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik twijfel tussen deze twee

welke van deze twee kaarten heeft betere beeld kwaliteit. En met welke kan ik capturen in Premiere 6.5 en/of VirtualDub

de bedoeling:
- capturen naar NTSC 720x480 (bron is een DVD speler met NTSC DVD'tje (S-video))
- mag uncompressed zijn (als kwaliteit maar top is)
- eventueel ook capturen van VHS banden naar SVCD

mijn vragen:
- kunnen beide kaarten uncompressed capturen in VirtualDub? (bv. huffyuy)
- welke heeft de beste kwaliteit qua input.

kortom, ervaringen met een van deze kaarten gevraagd..

alvast dank jongens..

Verwijderd

Beiden kunnen geloof ik wegens driverbeperkingen niet uncompressed capturen onder windows. De DC10+ kan sowieso niet in Premiere oid capturen (misschien d.m.v. een plug-in) en ook niet in virtualdub, die driver is brak. De PVR is volgens mij net zo erg.

Als je uncompressed wilt capturen, dan moet je geen PVR of DC10+ kopen, lijkt me vrij logisch. Die koop je als je compressed wilt capturen, daarom koop je ze nou juist. ;).

Qua input heeft de DC10+ een betere kwaliteit, de SAA7110 is een van de betere video decoders die ik ken.

DVD capturen zal je niet lukken, omdat wegens een of andere (ben de naam vergeten) kopieerbeveiliging in het DVD TV-signaal elke sync mogelijkheid mislukt. Van een VHS zal wel lukken, zowel met de PVR als met de DC10+.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gehoord dat de PVR (als je die in NL koopt) alleen PAL bronnen aan kan, en dus als je een NTSC dvd hebt, kan je het vergeten... klopt dat ???

overigens heeft een vriend van mij een wintv pro, en daar kan hij gewoon ntsc/pal kiezen en dan opnemen (source is van NTSC dvd). misschien zat daar geen beveiliging op die DVD

heeft die wintv pro dezelfde videochip als de DC10+ ???
want dan kan ik (voor uncompressed) net zo goed een goedkoop wintv pro kopen.... (die ook dezelfde resoluties aan kan)

als ik het goed heb begrepen, kan ik met een PVR op geen enkele manier uncompressed capturen???
en kan PVR dan wel vloeiend naar DVD formaat capturen (hardwarematig) ??

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 14:38
Voor het capturen van een DVD moet je m.i. nooit een capturekaart kopen. Koop liever een DVD drive voor je PC en rip de DVD verliesvrij naar harddisk. Doe er daarna mee wat je wilt ;)

VHS capture kun je m.i. meest goedkope TV kaartje voor kopen. Wanneer je svhs bron hebt kun je overwegen om een kaartje met svideo ingang te kopen.

Het ligt er natuurlijk ook aan wat en hoeveel / hoe vaak je iets wilt capturen. De PVR is bedoeld als digitale videorecorder terwijl de Pinnacle voor videobewerking is bedoelt.

Verwijderd

BartNL schreef op 11 september 2002 @ 12:21:
Voor het capturen van een DVD moet je m.i. nooit een capturekaart kopen. Koop liever een DVD drive voor je PC en rip de DVD verliesvrij naar harddisk. Doe er daarna mee wat je wilt ;)

[..]
Idd, voor tips en guides check www.doom9.net .

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06
ho stop!

de dc10 is erg kieskeurig wat betreft je mobo en je videokaart. ( 'k weet er alles van.. )

op een via chip en nvidia kaart is de kans op werken klein.
voor verdere info ff meelen naar me.

Verwijderd

Je haalt volgens mij de Buz en de DC10+ door elkaar, the noise. :Y).

Uit praktijk weet ik dat de Buz erg 'picky' is. De DC10+ juist niet, die werkt niet altijd, maar toch in een grote meerderheid van de gevallen, zelfs op VIA-based mobo's (de 'zwarte schapen' onder PC-mobo's wat mij betreft). De Iomega Buz (soortgelijke kaart, ander merk) werkt echter bijna nooit op VIA-based mobo's and alike.

En dat ie met de nvidia kaarten niet werkt is regelrechte onzin, fixes daarvoor onder windows staan op pinnacle's webboard. En onder linux geeft dat sowieso geen problemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 23:36:
ik heb gehoord dat de PVR (als je die in NL koopt) alleen PAL bronnen aan kan, en dus als je een NTSC dvd hebt, kan je het vergeten... klopt dat ???
Geen idee... De DC10+ (uit NL) kan in elk geval zowel NTSC als PAL aan...
overigens heeft een vriend van mij een wintv pro, en daar kan hij gewoon ntsc/pal kiezen en dan opnemen (source is van NTSC dvd). misschien zat daar geen beveiliging op die DVD
Klopt, de winTV Pro heeft geen encoder en is dus minder vatbaar voor signaal glitches, wat DVD dus heeft. Daarom werken die vaak wel, maar werkt capturen met een DC10+ van DVD niet.
heeft die wintv pro dezelfde videochip als de DC10+ ???
Nee. De WinTV Pro heeft een goedkope Brooktree-878 chip.

De kwaliteit van de brooktree is ver beneden die van Philips' SAA7110, imho.
want dan kan ik (voor uncompressed) net zo goed een goedkoop wintv pro kopen.... (die ook dezelfde resoluties aan kan)
Klopt, maar die doet encoding in software (via CPU), terwijl de DC10+ encoding op de kaart zelf doet (hardware, op de zoran 36060 chip).
als ik het goed heb begrepen, kan ik met een PVR op geen enkele manier uncompressed capturen???
en kan PVR dan wel vloeiend naar DVD formaat capturen (hardwarematig) ??
Geloof ik wel, maar alleen video. Qua audio kan dat ding geen AC3 capturen, en zul je dus de audio moeten re-encoden voordat je een DVD kan maken.

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie allemaal voor de replies... :)

zie mijn systeemconfig in mijn sign...
harddisk is nu trouwens een WD1200BB (read 40700.0 kps in HDtach)

het gaat mij eigenlijk om beeldkwaliteit (dus ook volle resolutie). Als die dc10+ het beste beeld kan geven zal ik die kopen, maar kan die dc10+ ook uncrompressed in virtualdub capturen? (huffyuv voor nog minder verlies)

hoe is de beeldkwaliteit van de PVR als ik 720x480 12Mbit/sec capture? (t.o.v. DC10+ ook op max quality)

Verwijderd

Volgens mij sta je op het punt om teveel geld uit te geven terwijl dat niet nodig is.
DVD capturen doe je niet met een capture of tv kaart,
met behulp van een progje als claddvd en zo zijn er nog talrijke andere kopiëer je de gehele inhoud van de dvd naar je hd schijf.
Daarna laat je er weer andere progjes op los, welke dat zijn hangt van jou wensen af.

En bovenstaande kaarten zijn beide al méér dan goed genoeg om je vhs banden te capturen.
Sterker nog vrijwel iedere el cheapo tv kaart zal dat prima doen.
Ofwel zonder noemenswaardig kwaliteitsverschil al moet ik er wel meteen bijzeggen dat de kwaliteit van een gewone VHS tape echt bedroevend slecht is.
Bereid je maar vast voor op een tegenvallend resultaat zodra je VHS captured ongeacht met welke tv of video edittingkaart je dat doet.

Wel zijn de overige opties van de pvr wel erg leuk, hardwarematig realtime mpeg2 capturen is wel erg fijn, time shifting kan ook wel aardig zijn en natuurlijk de ingebouwde tv tuner.
Maar voor hetgeen jij wil is een leadtek winfast 2000xp of een hauppage of pinnacle pctv pro prima geschikt.
De dc10 is meer voor de wat serieuzere vakantiefilmpjes hobbyist met bijv. een hi8 camcorder.

Verwijderd

Topicstarter
DVD capturen is niet mijn hoofddoel hoor :)

het gaat mij om de input kwaliteit (videochip)
het liefst wil ik in virtualdub uncompressed capturen met een kaart die het beste beeldkwaliteit kan weergeven

ik lees eigenlijk meer slechtere verhalen over de PVR dan de DC10+, wel jammer natuurlijk want als de PVR net zo'n mooie kwaliteit als DC10+ kan capturen, dan zal PVR ideaal zijn natuurlijk, vanwege de mpg2 capture...

Verwijderd

Ik heb een tijd lang (jaartje) de PVR gehad en ik vond het een verschrikkelijke baggerkaart. Het ding is rampzalig in combinatie met VIA chipsets en heeft ook heel snel last van IRQ allergieen enzo. Dan is het nog maar de vraag of je de drivers goed geinstalleerd krijg en of de shit niet random crasht bij bijv het veranderen van kanalen enzo.

Heb nu een Hercules All-In-Wonder 7500, en wat is dat een absolute opluchting. MPEG2 720x576 capturen gaat zonder framedrops, dus... geen Hauppauge meer voor mij.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 00:19
ik vind sowieso capturen met een tv-kaart een hoop gekloot. Als je uncompressed captured dan vreet het echt ruimte (16 mb per sec ofzo) en echt bevorderlijk voor het resultaat is het volgens mij ook niet (processortijd voor wegschrijven gegevens enzo). Ik denk dat je idd beter voor de dc10+ kunt gaan, geeft vrij redelijke beeldkwaliteit en is bedoelt om te capturen, in tegenstelling tot een tv-kaart.

Als je naar premiere wilt capturen, betekent dat dat je de video wilt gaan bewerken. De wintv PVR is hier niet echt voor bedoelt. De mpeg techniek zorgt ervoor dat door vloeiende bewegingen de compressie wat minder opvalt, maar als je het beeld stilzet is een capture van de dc10 veel scherper.

De dc10 maakt nl gebruik van mjpeg en dat is ervoor bedoelt om de kwaliteit van de afzonderlijke frames te behouden

Ik denk dat de dc10 voor jouw een erg leuke kaart is, daar komt nog bij datie regelmatig 2e hands wordt aangeboden voor rond de 100 euro (heb ik ook voor mijne betaald) en deze daarmee veel goedkoper is.

Verwijderd

Topicstarter
arjandijk schreef op 16 september 2002 @ 02:33:
ik vind sowieso capturen met een tv-kaart een hoop gekloot. Als je uncompressed captured dan vreet het echt ruimte (16 mb per sec ofzo) en echt bevorderlijk voor het resultaat is het volgens mij ook niet (processortijd voor wegschrijven gegevens enzo). Ik denk dat je idd beter voor de dc10+ kunt gaan, geeft vrij redelijke beeldkwaliteit en is bedoelt om te capturen, in tegenstelling tot een tv-kaart.

Als je naar premiere wilt capturen, betekent dat dat je de video wilt gaan bewerken. De wintv PVR is hier niet echt voor bedoelt. De mpeg techniek zorgt ervoor dat door vloeiende bewegingen de compressie wat minder opvalt, maar als je het beeld stilzet is een capture van de dc10 veel scherper.

De dc10 maakt nl gebruik van mjpeg en dat is ervoor bedoelt om de kwaliteit van de afzonderlijke frames te behouden

Ik denk dat de dc10 voor jouw een erg leuke kaart is, daar komt nog bij datie regelmatig 2e hands wordt aangeboden voor rond de 100 euro (heb ik ook voor mijne betaald) en deze daarmee veel goedkoper is.
kijk es aan, jij hebt mijn knoop doorgehakt :)
ik ga voor de DC10+

maare, welke software ondersteund de DC10+ allemaal?
Premiere 6.5 ?
virtualdub ?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Niemand heeft kijkje hier: Ervaringen Prolink PixelView Video Maker

Het gaat om heel goede alternatief van niet erg geliefde WinTV PVR, en biedt zelfs nog meer.

Verwijderd

De DC10+ heeft zijn eigen capture programma's. Werkt niet in virtualdub. Werkt met een plug-in wel in Premiere.

De video die je capturet kun je uiteraard in al die programma's editen.

Verwijderd

Ik zou ook voor een DC10+ gaan, als het alleen maar om digitaliseren van materiaal gaat. Aangezien voor mij ondersteuning van TV van belang was (lees: een tuner) heb ik voor de ATI AiW 7500 gekozen, maar met een DC10+ zit je zeker goed. Vergeet in ieder geval de PVR.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 00:19
ik gebruik vooral windows 98 en daarmee kan ik met mijn dc10 capturen in virtualdub en in premiere. Maar je kunt alleen capturen met zn eigen hardware codec. Wil je een divx of mpeg bestand hebben dan moet je dat achteraf doen, maar je krijgt dan wel vrij hoge beeldkwaliteit
Pagina: 1