[XP] DVD drive traag.. *

Pagina: 1
Acties:

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 19:59
Mijn DVD drive werkt zeer traag na het installeren van XP (hij schokt en haalt nog nauwelijk meer dan 1X terwijl hij voorheen (in windows 2000) altijd prima op 10 ofzo werkte) Nou dacht ik hij zal wel op PIO modus staan.. Heb ik gekeken in apparaatbeheer.. En hij staat dus wel op "DMA, indien beschikbaar", maar bij huidige overdrachtsmodus staat "Niet van toepassing" (ook bij m'n cdwriter en m'n harddisk |:( ).. Ik ben dus bang dat hij helemaal niet op DMA draait.

Iemand een oplossing?! of een programmatje waarmee ik kan kijken of de drive idd nog in PIO mode draait?!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

U-DMA kabel gebruikt? (zo'n 80 aderige)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mag ik dus aannemen dat het boeltje in Win2K nog perfect werkte en dat je daarna WinXP had geïnstalleerd zonder ook maar een enkele wijziging aan de hardware :?

• DIJK
Mjah zonder enige wijziging.. Ik moest hem in win2k ook nog wel op DMA zetten maar na een restart gaf ie ook aan dat ie dan in DMA modus liep en dan ging de DVD drive ook als een speer.. In Xp wil dat dus niet meer :|

Ik weet eerlijk gezegt niet zeker wat voor kabel ik erin heb hangen maar als ie in win2k wel op 10X kon lopen en nu nog maar op 1 tot 2 dan lijkt me dat toch niet echt aan de kabel te liggen....

Misschien moet ik gewoon maar weer 2k installeren... Maar ja dan werkt m'n hibernate weer niet en nog wat andere minpuntjes..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke mobo heb je? Chipset? Laatste chipsetdrivers geprobeerd? Welnu, dit probleem is nu definitief aan Windows gerelateerd, hierbij dus de move [OM] > [WOS] en de titel verrijkt met [XP] :)

• DIJK
mjah daar ligt waarschijnlijk een beetje het probleem aangezien het een beetje een oudje is (het moederbord) Tis een MSI 6167 classic Athlon (slot) met nog een complete AMD CHIPSET.. Maar ik dacht dat als hij het in win2k het zou doen XP ook niet zo'n probleem zou zijn..
Pagina: 1