Toon posts:

Nieuw AMD Athlon 2000+ systeem (werkt niet!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:::
amd xp 2000, als ik opstart (nog geen os geinstalled) dan krijg ik Boot from CD:, dus ik gooi cd erin, maar dan krijg ik :: disk boot failed, insert system disk.

Nix werkt :/ win 98 ook geprobeert werkt ook niet.

Iemand een oplossing?

ps. in Bios staat alles goed... 1st boot = cdrom etc.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zijn die cd-roms wel bootable?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

en als je een CD-R bij een je CD-ROM (of DVD) hebt. welke wordt het eerst geïnitailiseerd
in de BIOS.. die van mij boot alleen van de 1e CDROM(DVD/CDRW) drive dat ie vindt.

heb je ook de BIOS zo ingesteld dat de CD-ROM drives gevonden worden.. b.v. als de
CDROM/DVD/CDRW-drive op de 2e IDE kanaal zit als master dat ook in de bios deze 2e
IDE kanaal MASTER op CD-ROM of AUTO staat.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 10 september 2002 @ 19:49:
Zijn die cd-roms wel bootable?
ik neem aan van wel, de pc waar ik het over heb is van een vriend..... dus hij verteld me dit. ik denk ik help hem ff met dit te posten. :) maar er zit gewoon een CD ROM DRIVE in. hij doet er trouwens WIN XP HOME in .....

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Is zijn CD misschien beschadigd ?

"disk boot failed, insert system disk"
Misschien dat zijn CD ook niet goed is ofzo.
Dat tie hem niet als system disk ziet :?
Misschien moet tie ff andere XP cd lenen :?

Verwijderd

Topicstarter
hij heeft win xp legaal gwoon... gwoon bij zeh pc gekocht...... misschien niet al te betrouwbaar zaakie daar :/

Verwijderd

Misschien domme opmerking, maar heb je al geprobeerd te booten en een bootdisk (floppy)
en zo ja, kun je de CD-ROM dan wel benaderen ?

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 20:04:
hij heeft win xp legaal gwoon... gwoon bij zeh pc gekocht...... misschien niet al te betrouwbaar zaakie daar :/
Installeren ze het zaakje daar dan ook niet voor hem ?

Verwijderd

http://go.to/wintips , onder 'downloads' staat een 'ultimate bootdisk', probeer die eens, werkt perfect bij mij.

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
soms licht het ook aan de cdrom drive (ik heb hier eentje waar van je niet kan booten, wat ik er ook in gooi), Dus, misschien cdrom drive.

One World Concepts

Verwijderd

zet die cd-rom speler op automatisch detecteren in het bios!

Verwijderd

Heb je je boot sequence wel op cdrom staan? Dus dat ie kiest om te booten van de cd. (Kun je in de bios zien) en zo ja.. dan zal het waarschijnlijk aan je cd liggen. Dit kun je oplossen door een opstartdiskette te booten en dan naar je cdrom speler gaan, daar typ je in dir /i386
en dan typ je winnt
Pagina: 1