Arctic Super Silent Pro probleem (??)

Pagina: 1
Acties:

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Topicstarter
Zodra ik de pc aanzet start de koeler zoals het hoort.
Maar zodra hij op snelheid is valt ie uit. :'(

Wtf kan dit zijn?
Ik heb hem al via een aansluiting op mn mobo gehad, evenals via een verloopstukje rechstreeks op de voeding.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 16:51
fan misschien akpoet :?
probere hem eens te smeren
of koop een nieuwe fan

• DPCKippie

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Topicstarter
Hij is nieuw :'(

Dan zal ik hem wel omruilen. Probleem alleen is dat ie per internet is besteld.
Na ja, jammer dan.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voeding misschien?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• DPCKippie

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Topicstarter
Nee, niet de voeding.
De pc gaat gewoon aan.
Als ik dan de bios in ga, dan zie ik de temperatuur ook stijgen. Bij 65 graden heb ik hem maar uitgezet.
En ja, de proc doet het nog ;)

• Jarlian
  • Laatst online: 14-01 18:25
Via Gistron gekocht? Ik heb dezelfde... die blijft gewoon draaien.. :P Toch maar even omruilen denk ik..

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

• DPCKippie

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Topicstarter
Bij Funcomputers.de
Ik ruil hem wel om (op 1 of andere manier).

Verwijderd

Dit had ik eerst ook met een koeler (niet met die artic die ik zelf ook 4 heb, geweldige koeler!) bij mij hielp het toen om em op de agp aansluiting te doen.

Maar dit zal bij jou niet werken aangezien je em ook direct op de voeding hebt gehad.

Bij iemand anders hielp het om de stekker om te draaien (niet echt de bedoeling) maar ik weet niet of dat helemaal goed is afgelopen.

Ik heb ook 1 fan die een beetje vaag is en hetzelfde doet, het is een casefan en op 12 volt begint ie gewoon te draaien maar als ie lekker op snelheid is dan stopt ie ineens. Op 7 volt blijft ie wel gewoon draaien. Vaag dus.

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 17:21
ken iemand met een pentium 3 500 waarvan de proc. koeler altijd na een tijdje uit ging, als de pc eenmaal opgestart was, kwamen we pas heel laat achter, en wij ons altijd maar afvragen waarom die tijdens het spelen van unreal tournament zo traag werd. Processor doet het nog steeds trouwens.

Heeft dit niet iets met de bios te maken?

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:09

GG85

.......

Standaard staat er in veel biossen ingesteld dat als de Fan rpm onder de 2500 toeren komt de pc wordt uitgeschakeld. De Artic koeler van jou draait of op 2000 of op 2500 toeren. Aangezien dit nooit precies klopt slaat je pc uit. Dit kun je verhelpen door je oude cooler erop te zetten en in de bios deze optie uit te schakelen. De bios resetten heeft meestal geen zin omdat de instelling vaak als default aan staat. Als je geen andere proc. cooler hebt kun je ook een casefan met toerenmeter aansluiten. Succes.

Verwijderd

Waarom deze kick?
Pagina: 1