Toon posts:

Horizontale strepen in lege frames als achtergrond...hoe ?

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op deze site ( http://www.testweb.tk/ ) heb ik een frameset staan waar alleen de middelste frame content heeft (en automatisch gecentreerd staat op het beeldscherm). Nu wil ik in de 4 lege frames hier omheen een gestreepte achtergrond maken. Ik heb in fotosoep een gifje gemaakt van 4 bij 1 pixels en daarvan de eerste en de derde pixel oranje gemaakt en die als achtergrond ingevuld bij de 4 (lege) frames. Maar dat werkt wel goed bij de ene resolutie maar niet bij de andere. Dat hangt natuurlijk net af hoe breed het middelste content frame is en de horizontale resolutie die is ingesteld in het beeldscherm. Het komt net wel goed uit....of net niet (twee strepen naast elkaar bij de scheiding van twee frames). Iemand een idee hoe dit wel goed te doen ?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Wat ben jij vreselijk lui.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 19:42:
Op deze site ( http://www.testweb.tk/ ) heb ik een frameset staan waar alleen de middelste frame content heeft (en automatisch gecentreerd staat op het beeldscherm). Nu wil ik in de 4 lege frames hier omheen een gestreepte achtergrond maken. Ik heb in fotosoep een gifje gemaakt van 4 bij 1 pixels en daarvan de eerste en de derde pixel oranje gemaakt en die als achtergrond ingevuld bij de 4 (lege) frames. Maar dat werkt wel goed bij de ene resolutie maar niet bij de andere. Dat hangt natuurlijk net af hoe breed het middelste content frame is en de horizontale resolutie die is ingesteld in het beeldscherm. Het komt net wel goed uit....of net niet (twee strepen naast elkaar bij de scheiding van twee frames). Iemand een idee hoe dit wel goed te doen ?
Ik zou geen frames gebruiken :)

Ennuh die achtergrond is trouwens MEGAirritant op een hoge resolutie!!
Op zo'n site zou ik het niet lang uithouden. Koppijnverwekkend bijna.

Verwijderd

Topicstarter
OzBoz schreef op 10 september 2002 @ 19:46:
Wat ben jij vreselijk lui.
Hoezo ? Ik heb al verscheidene dingen geprobeerd (ook de search) maar ik kon geen oplossing vinden. Jij hebt um blijkbaar wel......dus als je wil ??????

Verwijderd

Topicstarter
InZane schreef op 10 september 2002 @ 19:48:
[...]

Ik zou geen frames gebruiken :)

Ennuh die achtergrond is trouwens MEGAirritant op een hoge resolutie!!
Op zo'n site zou ik het niet lang uithouden. Koppijnverwekkend bijna.
.....koppijnverwekkend......ja dat weet ik ook wel...maar ik ben maar een beetje aan het uitproberen. En die frames wil ik wel houden. Als ik geen frames zou hebben zou het probleem er niet zijn !

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Moet je eens op je naam klikken voor de gein. Jij bent iemand aan wie ik een factuur zou sturen als ik je vraag zou beantwoorden. GoT bestaat niet doordat er mensen zijn die alleen maar dingen vragen, maar omdat er ook mensen zijn die niet te beroerd zijn anderen te helpen. Wat dat betreft moet je meer naar die laatste categorie toe.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 19:50:
[...]

.....koppijnverwekkend......ja dat weet ik ook wel...maar ik ben maar een beetje aan het uitproberen. En die frames wil ik wel houden. Als ik geen frames zou hebben zou het probleem er niet zijn !
Waarom wil je perse frames hebben dan?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 19:48:
[...]

Hoezo ? Ik heb al verscheidene dingen geprobeerd (ook de search) maar ik kon geen oplossing vinden. Jij hebt um blijkbaar wel......dus als je wil ??????
als je op je nickname klikt kom je er achter waarom OzBoz deze woorden sprak. Ik sta overigens volledig achter zijn woorden.

[edit]
zie dus ook OzBoz' post

Verwijderd

Topicstarter
OzBoz schreef op 10 september 2002 @ 19:50:
Moet je eens op je naam klikken voor de gein. Jij bent iemand aan wie ik een factuur zou sturen als ik je vraag zou beantwoorden. GoT bestaat niet doordat er mensen zijn die alleen maar dingen vragen, maar omdat er ook mensen zijn die niet te beroerd zijn anderen te helpen. Wat dat betreft moet je meer naar die laatste categorie toe.
Om eerst wat nuttigs te weten zal je eerst kennis moeten vergaren....daar ben ik dus de laatste tijd druk mee bezig....dus in de nabije toekomst zal ik ook mijn bijdrage kunnen gaan leveren aan het forum (hoop ik).

Verwijderd

Topicstarter
InZane schreef op 10 september 2002 @ 19:51:
[...]

Waarom wil je perse frames hebben dan?
Omdat ik een aantal sites heb lopen op frames en de lege frames er om heen wil opvullen met een patroon ipv 1 kleur......

Verwijderd

Over exact dit fenomeen heb ik je pas nog gemaild El-Comandante. Je ziet nu dat het mensen irriteert als het steeds dezelfden zijn die vragen komen stellen.

Grijp nu eens niet bij het eerste de beste probleempje naar het forum. Al die mensen die vragen van anderen beantwoorden hebben ook zelf van alles geleerd, door veel zelf uit te zoeken. Het is in eerste plaats een discussieforum, en uit zulke topics gaan echt geen diepgaande discussies volgen.

Dit zien we als helpdesk gebruik (of misbruik?), en dat is niet de bedoeling van Gathering of Tweakers.

En ga ook zeker geen dingen bedenken die je niet beheerst. Begin bij de basis.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2002 19:59 . Reden: beter geformuleerd ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 19:58:
Over exact dit fenomeen heb ik je pas nog gemaild El-Comandante. Je ziet nu dat het mensen irriteert als het steeds dezelfden zijn die vragen komen stellen.

Grijp nu eens niet bij het eerste de beste probleempje naar het forum. Al die mensen die vragen van anderen beantwoorden hebben ook zelf van alles geleerd, door veel zelf uit te zoeken. Het is in eerste plaats een discussieforum, en uit zulke topics gaan echt geen diepgaande discussies volgen.

Dit zien we als helpdesk gebruik (of misbruik?), en dat is niet de bedoeling van Gathering of Tweakers.

En ga ook zeker geen dingen bedenken die je niet beheerst. Begin bij de basis.
ohh...sorry hoor...maar ook ik ben maar een eenvoudige hobbyist die zichzelf de basisvaardigheden heeft aangeleerd. Als ik iets niet begrijp ga ik het uitzoeken (m.b.v. diverse searches) en meestal kom ik er dan wel uit. Maar in sommige gevallen (okay...de laatste tijd wat vaak) vraag ik hulp uit jullie hoek. Als ik in wat meer topics van anderen zou hebben geantwoord dan zouden jullie me waarschijnlijk mijn gang hebben laten gaan. Ik zal mijn best doen om ook constructief bij te dragen aan het W&F forum........hopelijk beantwoorden jullie mijn vragen dan ook.

Verwijderd

SCHANDALIG!

Verwijderd

AAAAAAAAAAAAAH die site!! hooofdpijn!!!! en heb morgen repetities!!!

Verwijderd

En nu gaat het helemaal nergens meer over :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.