Toon posts:

Nieuwe Harddisk werkt half

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe Harddisk een maxtor 80gb
ik heb ook een maxtor van 60
maar nu is het probleem dat de gene van 80 maar 32 aangeeft
en de van 60 werkt perfect......
ik heb vanalles geprobeert.. bios flashen hoeft niet als ik het zo lees (maxtor site zegt MoBo met bios uit 98) en waarom doet die van 60 het dan wel? en maxblast krijg ik nie aan de gang? hij kan niet met me floppys overweg :?

waar kan het aan liggen?

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:04

TwoR

Gekleurde stippen

Heb je hem wel op fat 32 staan en niet op fat 16??

Verwijderd

Topicstarter
TwoR schreef op 10 september 2002 @ 19:36:
Heb je hem wel op fat 32 staan en niet op fat 16??
hij is geformateert als NTFS
en k draai Win XP pro

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 10:09
je pc geeft dus al in de bios aan dat het een 32GBtje is? zoja dan heb je een jumper op de HDD niet goed staan, de 32GB limit jumper. kijk ff bovenop de hdd naar het jumperschema, zie je zo welke je weg moet slopen.

Verwijderd

Topicstarter
twiekert schreef op 10 september 2002 @ 19:40:
je pc geeft dus al in de bios aan dat het een 32GBtje is? zoja dan heb je een jumper op de HDD niet goed staan, de 32GB limit jumper. kijk ff bovenop de hdd naar het jumperschema, zie je zo welke je weg moet slopen.
BIOS geeft wel 80 aan alleen Win XP maar 32

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 23:48
bios update..

dikzak

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarschijnlijk moet je opzoek naar de jumper die je hdd limit tot 32 Gb. Welke serie van de maxtor heb je (die 80)? De D740x ? weet je ook zeker dat je een partitie van 80 Gb. hebt gemaakt?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
D740x ja
mmm ik zal es gaan kijke.

waarom bios update als me ander harddisk zelfde type alleen 60gb wel werkt... dus 32gb limiet al overschrede :?

partition Magic 7.0 herkent hem ook als 80gb alleen kan niks met hem beginnen..... geen partities maken ofzo

mmm er is iets fout gegaan bij installatie en formattie de eerste keer maar ik denk dat het nu op gelost is
THNX 4 your Support :)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

BIOS update is nutteloos aangezien je BIOS de HD al ziet als 80 Gb. (wat overigens aangeeft dat die jumper niet ingebruik is :? ) Heb je een partitie van 80 Gb. gemaakt? en niet per ongeluk een van 32 Gb :) ?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 10 september 2002 @ 19:58:
BIOS update is nutteloos aangezien je BIOS de HD al ziet als 80 Gb. (wat overigens aangeeft dat die jumper niet ingebruik is :? ) Heb je een partitie van 80 Gb. gemaakt? en niet per ongeluk een van 32 Gb :) ?
ja toch per ongeluk 32 :) weet niet hoe want toen ga ie al 32 aan meen ik maar goed het is nu op gelost :)
misschien dat ik bij eerste keer formatteren wel jumper verkeerd had staan en dattie maar 32gb herkende ;) |:(

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 19:59:
[...]

ja toch per ongeluk 32 :) weet niet hoe want toen ga ie al 32 aan meen ik maar goed het is nu op gelost :)
:o oeps.... :)

---

Pagina: 1