Flash MX icm DivX 5

Pagina: 1
Acties:

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

Topicstarter
Hallo,

Mijn probleem is als volgt:
Ik ben bezig met het maken van een presentatie voor op een beamer (beeld wordt zo'n 5 meter diagonaal, dus goede beeldkwaliteit is een vereiste).
Beeldmateriaal voor die presentatie bestaat uit flash en reclamefilmpjes (DivX, 576*432 1800kbit/s. Ik ben al een week op zoek naar een goede manier om deze te combineren, maar ik kom er maar niet uit. DivX in Flash importeren werkt niet goed naar mijn mening; flash mx decodeerd de video eerst, om er vervolgens een eigen codec overheen te gooien die qua compressie en beeldkwaliteit veruit inferieur aan DivX is. Nu ben ik dus op zoek naar een manier om flash en video goed af te wisselen. Van een vriend kreeg ik de tip dat in Director te doen, maar ik heb geen idee hoe ik in director een DivX kan importeren om die vervolgens vloeiend fullscreen (1024*768 op een P4 1.7Ghz) af te laten spelen.
Weten jullie misschien een oplossing om deze twee mediaformaten op elkaar aan te laten sluiten, want het lijkt mij een hele mooie combinatie.
bij voorbaat dank :)

"People should know when they're conquered..."

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik weet niet hoe interactief het flash-gedeelte wordt, maar als je alleen animaties (zonder dat je gebruik hoeft te maken van de muis) hebt, kun je dat exporteren als .avi
En dan kun je dat in (bijv.) Premiere inelkaar plakken ofzo..

Tis maar een idee.. :z

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Malebolgia

Malebolgia

Move, or be moved

Topicstarter
idd, is een idee. het geheel is niet echt interactief, maar moet in de toekomst makkelijk te updaten zijn (nieuwe plaatjes/tekst/video's) in de presentatie. Dat hoeft nog niet meteen gerealiseerd te worden, maar het de presentatie moet er toch wel geschikt voor zijn om dit later toe te kunnen passen.

• Justice
  • Laatst online: 07-08-2025
kan je niet extern linken naar die .avi's zodat ze gewoon gebruikt worden ipv gerecodeerd?

Human Bobby

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:49
Alles als avi maken kan ook, en dan presenteren met iets buiten flash voor de interactiviteit.

|>

• Malebolgia

Malebolgia

Move, or be moved

Topicstarter
kan je niet extern linken naar die .avi's zodat ze gewoon gebruikt worden ipv gerecodeerd?
In flash iig niet, director schijnt op dat vlak meer te kunnen, maar dat beheers ik niet. ik ben nu aan het proberen het in Autoplay Media Studio 4 voor elkaar te krijgen, dat met zeer veel mediaformaten overweg kan.
Alles als avi maken kan ook, en dan presenteren met iets buiten flash voor de interactiviteit.
alles naar avi converteren zorgt voor mindere beeldkwaliteit en het wordt op die manier nogal inflexibel mbt updates (alles steeds weer naar avi converteren etc werkt niet echt).

ik zie dat het een redelijk lastig probleem is, maar zodra mijn pogingen in AMS 4 gelukt zijn horen jullie het.

• xshredx
  • Laatst online: 17:41

xshredx

Tjah... ik hoor het graag of het goed mogelijk is met Autoplay Media Studio, maar het klinkt inderdaad als een klusje waarvoor ik meteen aan Director zou denken i.p.v. Flash.
Is die Media Studio zoveel makkelijker dan enkele basis acties in Director??

Director kan inderdaad zonder probleem extern linken. En met Director is het geen probleem om kwalitatief hoogstaande videos te gebruiken.
Director ging misschien wel ook nog een rappe oplossing voor je zijn: je kan zonder problemen flash files importeren in Director, dus misschien ging je zonder veel moeite je reeds bestaande flash werk kunnen hergebruiken in Director. En dan de goeie videos extern linken...

Nu ja, de tool is niet zo belangrijk, als het maar lukt en mooi resultaat wordt. Weet zeker nog eens hier te vermelden wat je resultaat met AMS 4 was, en of het beetje makkelijk werkt.

En voor de rest: wees niet geïntimideerd door Director. Zeker als je al wat flash ervaring hebt, zul je (sta me toe te zeggen dat wat jij wil zeker makkelijk klinkt) waarschijnlijk zonder problemen en relatief snel zoiets in Director kunnen realiseren.

Verwijderd

/me denkt ook: "Director is the solution!"

• Malebolgia

Malebolgia

Move, or be moved

Topicstarter
ok, dan ga ik aan de director :P (als AMS 4 niet lukt).

Pagina: 1