GeForce + MX300 + KT7-RAID blijft crashen in 3D :(

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 09:54
Sinds een week heb ik eindelijk mijn KT7-RAID met Thunderbird 800 binnen. Nu loopt het systeem prima op 1Ghz (kan makkelijk winhoos draaien en applicaties (koe!) uitvoeren zonder problemen.

Alleen........
Zodra ik een 3D applicatie opstart dan loopt mijn hele systeem direct vast. Zwaar kl*te dus....

Nu heb ik alle faq's op het web al uit gepluist en ik weet dat er inderdaad behoorlijke problemen zijn met de KT7-RAID en de GeForce + MX300 (waaronder IRQ ellende). Wie o wie weet hoe ik dit kan oplossen???????????

Hier nog ff systeem details:
AOpen HQ08 300Watt PSU
KT7-RAID
256 Mb PC133 RAM van IBM cas 323 op cas 333
Thunderbird 800@1000 stabiel (probleem blijft ook op gewoon 800Mhz)
2x IBM DJNA 13,5 GB RAID0
Asus V6800 GeForce 32Mb DDR
Diamond Monstersound MX300
3com 905B NIC
Adaptech 2930 CU SCSI kaart
Aopen IDE DVD 6x24
Plextor 40 SCSI CDROM
Plextor 12x4x32 SCSI

• Seven_of_Nine
Heeft er nu echt niemand een KT7-RAID met een GeForceje erin :( ??? Please anyone???

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
Download de nieuwste Aureal (geen diamond dus) drivers van www.vortexofsound.com

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 20:16

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Heb hier hetzelfde probleem maar dan met een Duron 700 en een Abit KT7 zonder raid en een Diamond MX300.
edit:
en een geforce

Kan dit zaakje onder win98 gewoon installeren en alles maakt allemaal niet uit maar bij mij loopt het ook vast.
Divx films ook.
Nu heb ik ook even Win2k erop gezet en bij win2k loopt alles perfect.
Misschien een idee voor jou om win2k erop te zetten.
Ik vind het niet de oplossing omdat ik toch veel games speel en ik vind dat nog altijd beter draaien onder win98.
Ga denk ik zo winme ook even proberen kijken of ik daar hetzelfde probleem heb.
Laat even horen als je een oplossing hebt gevonden.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Dus... het probleem zit um meer in die MX300 dan de GF2?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Hoeft niet, mij Aureal SQ2500 (=mx300) geeft geen problemen. Ik heb alleen geen Geforce :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 20:16

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Yess, finaly,
Heb net de drivers geinstallerd quote "Download de nieuwste Aureal (geen diamond dus) drivers van www.vortexofsound.com" en nu geen vastlopers meer!!! Cool!
Thnx

• Renkie
  • Laatst online: 11-08 09:51
Is een Athlon + a3d 2.0 chip probleem, ik had exact hetzelfde met m'n athlon 500

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 11:52
Dat wou ik niet zeggen, hier een Abit KT7 RAID met Monstersound 2 MX300 en GeForce 2 GTS, als een trein. Daarvoor een bak ellende met mijn Pentium 3 op ASUS P2B-F met zelfde soundkaart en videokaart.
Ik heb trouwens wel meteen de Vortex drivers geinstalleerd, niks geen Diamond aan te pas gekomen hier.

Flickr | Lego collectie

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Ik heb hetzelfde probleem gehad bij het bouwen van een pc met abit kt7 +mx300.
PC liep elke keer vast.
Na het installeren van de aureal2 reference drivers was probleem weg.

Ik was er 5 uur mee bezig voordat ik de oplossing had gevonden =)

Thy will see the light...

Verwijderd

is bekend probleem tussen VIA en Aureal chipsets. Had het een jaar geleden ook al bij het bouwen van een c466 op een gigabyte vxe+ en een Xitel geluidskaartje.. ;)

Verwijderd

ligt eraan dat je northbridge niet snel genoeg signalen terug kan sturen naar de aureal chip die dat verwacht en daardoor blijft wachten en zorgt dat je systeem bevriest..

is alleen als je je proc hevig belast (als ie de data dus niet snel genoeg kan verwerken)

Verwijderd

KT7-RAID + Thunderbird 700 + GeForce V6600 Pro 64 + SB-Live + 128 mb. + Win98se
Zet het hele systeem minimaal 2x per dag muur vast. Systeem is niet te warm en het gebeurt in allerlei prog's & games.
Tot nu toe 4 drivers voor de GeForce gebruikt, geen resultaat.
Systeem suckt enorm.

• Seven_of_Nine
Hej guys;

Thanx voor de vele reply's;
Ik had al het idee dat de schuld bij mijn MX300 lag. Ik ga vanavond ff de reference drivers installeren van de aureal chipset. Misschien datie dan meer leven geeft. Ik wil nu toch eigenlijk eindelijk die 1Ghz goed aan het werk zetten.....

Greetz; Seven

• Speedy
Even 2e bericht, vandaag een complete lock up. Had winamp met online radio zender aan, plus paar IE schermen, ICQ e.d. Ging dingen uitpakken en tegelijk nog wat zooi, helemaal vast. Had het wel is vaker, verder niet over nagedacht, maar omdat deze thread aan de gang was. Dus dat verhaal van Ruud zou goed kunnen kloppen.

Flickr | Lego collectie

• Seven_of_Nine
Q: Wie is Ruud?

BTW voor de geinteresseerden; de OC-Shop heeft net mijn Chrome-Orb afgeleverd (thanx aan mijn zuster :) om de mailman te betalen in d'r ondergoed (had hij ook weer een goede dag:))
Spoedig naar de 1Ghz + snelheden!!!

Moet ik ook de A3D drivers downen en installeren op mijn MX300??????????
(Naast de aureal drivers dus)

• Speedy
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 20:18 schreef Ruud het volgende:
ligt eraan dat je northbridge niet snel genoeg signalen terug kan sturen naar de aureal chip die dat verwacht en daardoor blijft wachten en zorgt dat je systeem bevriest..

is alleen als je je proc hevig belast (als ie de data dus niet snel genoeg kan verwerken)[/quote]Die bedoelde ik :)

Die vortex drivers zijn toch je A3D drivers ???

Flickr | Lego collectie

• Seven_of_Nine
Nej;

Als je naar www.vortexofsound.com gaat en je wilt de Aureal 2.0 reference drivers downen dan staat daaronder dat er ook nog speciale A3D drivers componenten zijn. Ik denk dat het nieuwe geupdate speciale A3D driver patches zijn (is maar 1,5Mb). Ik test het vanavond wel ff en dan post ik het resultaat wel.

Greetz; Seven

• Speedy
Ik had ze van aureal.com, maar die site werkt niet echt fris meer, heb wel gewoon A3D geluid, dus denk een update.

Flickr | Lego collectie

• Opa
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Allemaal leuk en wel jongens, die drivers en zo.

Maar kijk om te beginnen eens in welke slot je audiokaart zit.

PCI 1 is helemaal fout want die deelt met de AGP slot. Probeer eens PCI 4 of 5.
Direct na de POST zie je de DMI gegevens met precies aangegeven welke IRQ geshared zijn. Probeer als het even kan niets te sharen maar als het niet anders kan niet met de video. Dit bereik je door nog voor Windows de PC uit te zetten en de kaart in een ander slot te douwen. Weer aanzetten en kijken waar die nu zit.
Gooi desnoods je seriele poorten uit in het BIOS. (WAT?!? Gebruik je die nog? Goed, eentje dan.) Hoppa, weer een IRQ vrij.
Kijk ook ff op Paul's FAQ site.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Seven_of_Nine
victorvo;

Thanx voor de tip maar als je de eerste post van dit draadje had gelezen dan had je kunnen weten dat ik allang deze faq's had doorgespit:P. En inderdaad de MX300 werkt het beste in PCI slot 4. Maar gezien hurricane's reactie denk ik dat het een driver probleempje is. Vanavond bericht ik jullie over mijn bevindingen met de nieuwe drivers.

Seven

• Seven_of_Nine
Hej! Het werkt!

Ik heb de Aureal Vortex drivers geinstalleerd en alles werkt :P
Thanx voor alle adviezen ik ben nu heel blij.

BTW ik heb gisteren ook mijn Chrome Orb op mijn KT7-RAID geplaatst (nadat ik eerst de condensatoren behoorlijk had omgebogen en mijn Orbje met de Dremel bewerkt (gaf een teringtroep in de huiskamer:( en hij draait nu stabiel 1Ghz op 45graadjes normaal en 50graadjes stressed (koe))

Groeten Seven

Verwijderd

Ook ik heb problemen (vastlopers) met mijn ABIT KT7 mobo, MX300 geluidskaart en GeForce Video.
Wanneer ik de geluidskaart verwijder, loopt alles perfect.

Gelukkig kwam ik jullie tips tegen. ik ben dus niet de enige......

Maar helaas werken jullie tips op dit moment ook niet.
Wat doe ik fout?

Ik heb gedownload de file: w9x2048_full.exe.
Ik heb nu als geluidsdriver staan:
Vortex AU8830 PCI Audio
bestandsversie: 4.06.2048

Heb ik de verkeerde drivers of wat gaat er fout?

Wie kan me helpen????

Bedankt.

Guido
Pagina: 1