Toon posts:

[Nederlands] ik erger me dood....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ligt het nou aan mij of hebben steeds meer tweakers moeilijkheden met de Nederlandse taal.

Ik sta bij m`n vrienden niet echt bekend als iemand die extreem goed in nederlands is kwa spelling en gramatika, maar ik vind dat sommige hier toch echt extreem ver gaan.

Ok, in de faq staat iets over dyslectisch (spelling zal wel niet kloppen), maar soms gaat het wel erg ver.

Ook spreekworden worden tot de meest bizarre zinnen verkracht.
Zo was er laatst een erg mooie, kan hem alleen even niet meer terug vinden.

Ben ik de enige die me er af en toe aan dood loopt te ergeren, of zijn er toch nog meer mensen?

Er kan opzich weinig tegen gedaan worden, ja die gasten mogen hun posts wel een keertje extra doorlezen.

Dit is denk ik gewoon ff een klaag-topic, ik wil wel in elk draadje gaan sputteren dat ze eens wat aan hun Nederlands mogen gaan doen, maar dat is niet altijd positief voor het draadje, offtopic doorgaan enzo.

Ik hoop niet dat hier meteen een slotje opkomt zodat ik eens kan zien of er nog meer mensen zijn die zich dood ergeren hieraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:50

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 18:28:
Ligt het nou aan mij of hebben steeds meer tweakers moeilijkheden met de Nederlandse taal.

Ik sta bij m`n vrienden niet echt bekend als iemand die extreem goed in nederlands is kwa spelling en gramatika, maar ik vind dat sommige hier toch echt extreem ver gaan.

-- KNIP --

Er kan opzich weinig tegen gedaan worden, ja die gasten mogen hun posts wel een keertje extra doorlezen.
Je eigen post wel goed doorgelezen :P [/mierenneukmodus]

Ik erger me er totaal niet aan en k kan ook niet begrijpen dat jij (of andere) dat wel doen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Na de honderden MSN-gesprekken die ik heb gehad erger ik mij er niet meer aan en ben ik bang dat ik er zelfs een beetje aan meedoe (onbewust). Mensen die toch als tog schrijven enzo :X (hoewel dat nog steeds een doorn in m'n oog is). Ik denk dat er inderdaad weinig aan te doen is, want om nou elke tweaker de complete Nederlandse taalregels bij te brengen is gewoon onmogelijk.
eMAeRCe schreef op 10 september 2002 @ 18:33:
[...]

Je eigen post wel goed doorgelezen :P [/mierenneukmodus]

Ik erger me er totaal niet aan en k kan ook niet begrijpen dat jij (of andere) dat wel doen.
Er zitten echt nog wel meer fouten in, maar dat houden we maar op typo's :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
Ik erger me wel aan mensen die klagen over het Nederlands op Tweakers, en die er zelf een potje van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Leestekens in topics
expres verkeerd spellen?
Schijtziek van spelling verbeteraars

En dit is nog een aantal keren al langs geweest.
Misschien is het eens handig om de search te gebruiken en in LA op die onderwerpen te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ligt het nou aan mij of hebben steeds meer tweakers moeilijkheden met de Nederlandse taal.?

Ik sta bij m`n vrienden niet echt bekend als iemand die extreem goed in nNederlands is kwa spelling en gramatikagrammatica, maar ik vind dat sommige hier toch echt extreem ver gaan.

Ok, in de faq staat iets over dyslectisch (spelling zal wel niet kloppen), maar soms gaat het wel erg ver.

Ook spreekworden worden tot de meest bizarre zinnen verkracht.
Zo was er laatst een erg mooie, ik kan hem alleen even niet meer terug vinden.

Ben ik de enige die me er af en toe aan dood loopt te ergeren, of zijn er toch nog meer mensen?

Er kan opzich weinig tegen gedaan worden, ja die gasten mogen hun posts wel een keertje extra doorlezen. hier mist een deel van een zin, deze zin is niet 'af'

Dit is denk ik gewoon ffeven een klaag-topic, ik wil wel in elk draadje gaan sputteren dat ze eens wat aan hun Nederlands mogen gaan doen, maar dat is niet altijd positief voor het draadje, offtopic doorgaan enzo.

Ik hoop niet dat hier meteen een slotje opkomt , zodat ik eens kan zien of er nog meer mensen zijn die zich dood ergeren hieraan aan posts met een slechte Nederlandse taal opbouw.
:Z Dit haal ik er zo even uit, en dan kijk ik er niet lang naar en ben ik slecht in Nederlands. Maw, voordat je mensen gaat beoordelen op taal, zorg dat er dan bij uw niets te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwa bestaat ook niet volgens Het Groene Boekje. Dat moet qua zijn. En op zich zijn twee woorden :)

Maar inderdaad, als je klaagt over spelling van anderen, zorg dan tenminste dat je eigen spelling in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Glimi schreef op 10 september 2002 @ 18:36:
[...]

:Z Dit haal ik er zo even uit, en dan kijk ik er niet lang naar en ben ik slecht in Nederlands. Maw, voordat je mensen gaat beoordelen op taal, zorg dat er dan bij uw niets te halen valt.
die foutjes vallen nog in het niets in tegenstelling tot dat wat je soms tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:08

TwoR

Gekleurde stippen

Nou om eerlijk te zin ben ik het dus gewoon met Spike eens het is echt verschrikkelijk en dan heb je ook nog mensen die hun bericht helemaal in het engels typen en vervolgens overnieuw proberen in een nieuw topic in het nederlands. Das wel een beetje frustrerend en een taal/spelling foutje maken das niet erg doe ik zelf ook wel eens, maar als ik soms zinnen lees wordt ik er best bedroefd van en dan laat ik het topic voor wat het is want het is echt rampzalig in sommige gevallen.

Zo ik ben ook weer uitgeklaagd soms is het wel lekker als je ff kan klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
plep

[ Voor 0% gewijzigd door Kaasplank op 10-09-2002 18:44 . Reden: dubbel met post ertussen, hoe verzin je het :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 15:16

Blauw

De Schreeuw

Mischien moeten de mensen die denken dat ze het allemaal beter kunnen gewoon het goede voorbeeld geven en netjes toch typen in plaats van tog en qua in plaats van kwa. :Z

Ik stoor me er trouwens niet aan hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 15:29

Kristof

is een Belgisch product

Sommigen nemen het inderdaad niet al te nauw met de nederlandse spelling. Daar ik toch wel wat communiceer via internet (msn, mail, irc, newsgroups, fora) lees ik ook de "beste" dingen.
Door vlug te zijn (vooral via irc, daar je daar eerst op enter drukt, en dan pas leest ;)) heb je regelmatig kans op typo's, of andere fouten.
Soms denk ik ook wel regelmatig dat sommige fouten niet echt meer mogen voorkomen, maar jah...

Maar alles achteraf bekeken vind ik het overdreven 'vernederlandsing' veel erger.
Als ik mensen termen hoor gebruiken in de vorm van
"moederplanken", "lsd-schermen", "kaften" (directories => folders), en zo'n dingen erger ik me eigenlijk meer...

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kristof schreef op 10 september 2002 @ 18:45:

Als ik mensen termen hoor gebruiken in de vorm van
"moederplanken", "lsd-schermen", "kaften" (directories => folders), en zo'n dingen erger ik me eigenlijk meer...
Dat is meer een soort "ons kent ons taaltje" en heeft idd weinig met ABN te maken.
Maar van de andere kant heeft dat toch ook wel z'n charme's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Zo lang ik het allemaal kan begrijpen dan zul je mij nooit horen over de spelling van een ander, ik maag zelf ook geregeld een foutje of wat en dat moet kunnen. :)

Een ander verhaal wordt het wanneer je een topic opent en de topicstarter laat door middel van een brakke startpost weten dat het woordje 'interpunctie' niet in zijn woordenboek voorkomt, dat is gewoon te lastig om te lezen, toch probeer ik het. :)

Weet je wat het is, niet iedereen is een kei op het gebied van taal, we moeten het er maar mee doen, je kunt niet altijd zeuren om fouten van anderen, hoe lastig dit dan ook moge zijn.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik vind inderdaad dat sommige mensen wat meer tijd moeten besteden aan het checken van hun post om flinke fouten. Bovendien kan ik me ook echt doodergeren aan mensen die nog nooit van de begrippen 'leestekens' en 'hoofdletters' hebben gehoord. En vooral langere posts worden daardoor gewoon onleesbaar.

Al vind ik wel dat dingen als 'liev' moeten kunnen, da's gewoon een lolletje. ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 14:31
Spelfouten vind ik nog niet zo erg. Typ0's ook niet maar als m'sen woorden gaan ferandern zodat het vreselijk (hoe bedoel je er zitten hier vouten in de zin ;)) slecht te lezen valt dan zeg ik er af en toe nog wel eens wat van. Het is behoorlijk irritant als je een tekst niet normaal kan begrijpen door verkorten, etc.

Echter heb het al eens vaker meegemaakt dat mensen dan juist gaan zeggen: zeur niet zo. Dit zeggen ze dan als jij in een topic zegt kan je het misschien ook in leesbaar Nederlands schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Laatst online: 27-09 15:29

Kristof

is een Belgisch product

@bazs2000
Volledig mee akkoord, het moet op 1 of andere manier leesbaar blijven.
Typo's, of misspellingen kan je soms niet aan doen, maar leestekens gebruiken is wel het minste.
Ook sommigen die een hele tekst schrijven in dialecktvorm, hoe zij het uitspreken issoms niet (of amper) leesbaar, en doe ik ook geen moeite meer voor

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Sorry, maar ik kan nou niet echt zeggen dat je startpost erg netjes is. Je klaagt over anderen, maar zelf maak je ook allemaal fouten. De pot verwijt de ketel he....

Zolang ik het kan lezen vind ik het wel best. Het is natuurlijk netter als je gewoon even aandacht besteedt aan wat je typed. Maar vergeet niet dat veel mensen gewoon wat te enthousiast typen en daardoor fouten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan vindt ik "die ander speciale manier" van typen toch wat irritanter:
"Yo dudezz, ik d8 zo wat vint je hier nou vannnn !!!"
Kijk dat is nou pas iets om moelijkheden mee te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja er lopen hier ook personen rond die erg jong zijn (kinderen)

er lopen ook personen rond die geen school hebben gehad

er lopen ook personen rond die buitenlanders zijn.

en dan heb je mij (personen die een afwijking hebben)

wij proberen allemaal zo goed als wij kunnen zo goed mogelijk nederlands te schijfen.

en personen die er aan storren?
wel kus mijn klote maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:35

Rival24

I'll Be Back

Als ik een gesprek met iemand voer dan heb ik de irritante gewoonte om alle fouten te verbeteren (zowel van mezelf als van degene waarmee ik praat).

Maar hier op GoT geldt de regel dat als je post een grote teringzooi is qua leestekens, vage zinnen enz.... dat ie dan een kans heeft om op slot te gaan. (tenminste zo komt het vaak voor...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 11:44

Nevada

UT

He HaLO HoESt ErMEe ¿¿

Daar erger ik me ook wel een beetje aan

Unreal Tournament '99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik sta bij m`n vrienden niet echt bekend als iemand die extreem goed in nederlands is kwa spelling en grammatikca, maar ik vind dat sommige hier toch echt extreem ver gaan.

Ook spreekwoorden worden tot de meest bizarre zinnen verkracht.
Zo was er laatst een erg mooie, kan hem alleen even niet meer terug vinden.

Dit is denk ik gewoon ff een klaag-topic, ik wil wel in elk draadje gaan sputteren dat ze eens wat aan hun Nederlands mogen gaan doen, maar dat is niet altijd positief voor het draadje, offtopic doorgaan enzo.

Ik hoop niet dat hier meteen een slotje op komt, zodat ik eens kan zien of er nog meer mensen zijn die zich dood ergeren hieraan.
Ook ik ben geen ster in nederlands maar ik kan wel zeggen dat voor jou ook een spreekwoord van toepassing is:

De pot........................ (laat ik hem maar niet verkrachten :+)

Maar ook jij mag je posts wel eens extra doorlezen. Ook jouw post barst van de fouten. Je geeft zelf aan dat jij ook geen ster bent maar op deze manier komt het nogal knullig over.

Er zijn wel enkele (lees: stuk of 2 handen vol misschien) users die het inderdaad heel erg bont maken waar jouw en mijn fouten bij in het niets vallen. Het lezen van de posts van die users kost me zodanig veel energie dat ik die energie er meestal niet eens in steek.

Dit is dus geen aanval richting jou. Alleen is het wel zinnig om duidelijke voorbeelden te geven (quotes ofzo) want volgens mij maakt 90% van tweakend Nederland behoorlijk wat fouten. Alleen de 'onleesbare' gevallen komen gelukkig niet zoveel voor (misschien wat later op de avond in het weekend wat meer :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik erger me dood aan mensen die zich overal aan dood ergeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
sorry, maar dit is wel erg, het boeit me totaal niet dat het niet goed is getypt,
ik ben toevallig niet zo goed in nederlands :(

ik erger me meer aan het niveau van GoT check this

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 20:24:
Er lopen hier echt geen mensen rond die geen normale teksten kunnen schrijven vanwege hun leeftijd. De jongste user waarvan ik een profile heb gezien was 12. Ok, dan mag je simpele fouten maken, maar een volstrekt onleesbare tekst maken is zelfs op die leeftijd onacceptabel.
Tsja, maar dan nog kan je hoofdletters en punten gebruiken. Da's al heel wat.
En ook die moeten naar mijn mening ervoor zorgen dat ze correct leren schrijven. Natuurlijk, iemand die nog maar net in Nederland woont kan dat niet, maar die zal je dan ook niet op GoT tegenkomen, omdat die sowieso niets zou snappen van de threads hier.
Dyslexie en dergelijke vind ik inderdaad wel een goed excuus en ik erger me er ook niet zoveel aan als mensen met dyslexie fouten maten.

Maar goed, naar mijn mening zijn vrijwel alle GoT'ers dus instaat om normale teksten te posten en ik vind dus dat mensen daar gewoon tijd aan moeten besteden. En ik zou er voorstander van zijn dat topics, waarvan de beginpost onleesbaar is, gewoon meteen dicht gaan. Want nu zie ik het maar vaak genoeg dat een topicstarter iets onduidelijks post, waarna er 30 replies komen van mensen die een beetje vissen naar de bedoeling. En dyslexie is natuurlijk een uitzondering, maar again, verder kan iedereen goed posten en men moet dat gewoon doen.

P.S. Mijn opmerkingen over hoofdletters en leestekens slaan op eerdere berichten waarin ik dit voorbeeld noemde en dus niet op het gebrek hieraan in jouw post.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Waarneer werdt je" .. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Laatst online: 05-10 12:29

Glabbeek

Dat dus.

Ik kan me wel ergeren als er veel spelfouten in een post staan, maar het irritantste vind ik als er expres heel veel fouten gemaakt worden en de Nederlandse taal expres 'verkracht' wordt. Een voorbeeld waar ik ook in een reply heb gezegd dat ik het bijna niet kon lezen is:
Als ik me op opstart gaat alles goed.. dan heb juh windows dingetjuh gehad met balkjuh dat beweegt gaat nogsteeds allemaal goed... dan moet juh in juh inlogscherm gaan komen... het scherm blijft zwart zwart zwart... en dan ineens poeffffff blauw scherm
in het topic [rml]$eik0 in "[ XP] kan niet meer opstarten"[/rml] .

Dat is toch niet leesbaar?

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Compubiter schreef op 10 september 2002 @ 18:34:
Na de honderden MSN-gesprekken die ik heb gehad erger ik mij er niet meer aan en ben ik bang dat ik er zelfs een beetje aan meedoe (onbewust). Mensen die toch als tog schrijven enzo :X (hoewel dat nog steeds een doorn in m'n oog is). Ik denk dat er inderdaad weinig aan te doen is, want om nou elke tweaker de complete Nederlandse taalregels bij te brengen is gewoon onmogelijk.
[...]
Hier betrap ik mezelf nu ook op. :X :X :X :X

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:50

Wokschotel

Op 6 wielen

Glabbeek schreef op 10 september 2002 @ 21:13:
Ik kan me wel ergeren als er veel spelfouten in een post staan, maar het irritantste vind ik als er expres heel veel fouten gemaakt worden en de Nederlandse taal expres 'verkracht' wordt. Een voorbeeld waar ik ook in een reply heb gezegd dat ik het bijna niet kon lezen is:

[...]
in het topic [rml]$eik0 in "[ XP] kan niet meer opstarten"[/rml] .

Dat is toch niet leesbaar?
OMG :X Zijn die Lubbers-kampementen er nog? Ja? Snel omtoveren tot heropvoedingskampen voor schrijvers van dit soort teksten.

Ik herhaal het maar: Nederlandsch is NIET moeilijk, tenzij je echt problemen hebt met schrijven en lezen.

1. Begin een zin met een hoofdletter, daar is dat ding voor. Een hoofdletter is niet moeilijk: druk op de [shift]-toets en tik de letter naar keuze in. Sim-pel toch? Ook namen schrijf je met een hoofdletter. De hoofdletter is EcHteR NiEt bEdOeLd oM miDdEn iN wOoRdEn Te plAAtSeN.
2. Gebruik leestekens. Dat zijn de bekende punt ( . ) en de komma ( , ) . Echt Mike, het is amazing, er gaat een wereld voor je open als je i-n-t-e-r-p-u-n-c-t-i-e goed gebruikt.
3. Maak gebruik van alinea's. Je weet wel, blokjes bij elkaar horende tekst. Dat maakt het leesbaar.
4. Luister naar Wokschotel

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luister naar Wokschotel.

Verwijderd

Dat
vind
ik
nou
nog
eens
een
goed
idee
....
!!!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:45
Ben het geheel met spike eens.

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 20:24:
Als ze geen zinnen begrijpelijke zinnen kunnen maken horen ze in plaats van op dit forum thuis in de zandbak.
Dan gaan ze maar mooi eerst naar school om vervolgens pas terug te keren op dit forum (zie ook hierboven).
Dit is een Nederlands forum. Beheersing van de Nederlandse taal is dan ook noodzakelijk. Daarnaast zijn er zat andere fora.

wij proberen allemaal zo goed als wij kunnen zo goed mogelijk nederlands te schijfen.

en personen die er aan storren?
wel kus mijn klote maar
Dislexy? Ik weet als geen ander hoe het voelt om dislectisch te zijn en zodoende weet ik ook dat jouw absurde taal- en stijlfouten geen ene reet met dislexy te maken hebben. Man, je neemt niet eens de moeite om begrijpelijke zinnen te maken!! Dislexy heeft te maken met het niet zien en vergeten van letters en het anders lezen van groepen woorden maar NIET met het nooit (!) gebruiken van hoofdletters en leestekens. Gebruik het dus aub niet als excuus voor je luiheid zodat andere dislectische mensen die wél leesbaar proberen te schrijven niet meer gezien worden als aanstellers.

Verwijderd

We leven helaas in een tijd waarin alles snel snel en nog eens sneller moet gaan,
helaas verwachten we dan ook van onszelf dat we alles sneller kunnen.

ik denk en weet stiekum dat doordat de users snel een antwoord willen hebben zeer snel gaan typen, en daarbij schiet de Nederlandse speling en gramatica vaak in de verkeerde vinger.

jammergenoeg kunnen wij daar niet echt bar veel aan doen, wel natuurlijk gewoon de tijd nemen om een vraag goed te formuleren en neer te zetten.

er is hierover een half jaar terug ook al een grote discusie geweest, waarbij de concusie werd getrokken dat we er niet echt veel aan konden doen.
de regulars werden mede hierdoor ook tot level geblazen.

jammergenoeg is de Nederlandse spellen en gramatica een van de onderdelen op GoT die de users die er langer dan een jaar zitten graag verbeterd willen zien worden, mede ook de vraagstelling en gebruik van de "search".

GoT is aan het groeien en het grote aantal users, de diversiteid in leeftijd en beheersing van de Nederlandse taal, enz enz enz, maken dit forum tot een van de meest diverse in de europa, misschien zelfs de wereld.
jammergenoeg word door het grote aantal users en hun verschillen het nogal moeilijk om iedereen te wijzen op hun foutjes.
zoals we vroeger met elkaar omgingen op GoT en met de vragen die goed en of niet goed werden gesteld is helaas niet meer zo van invloed, dit door de vele users.
respect komt hier wederom aan bod, en we moeten deze dagen ook heel erg veel slikken op GoT, hetzij spellingsfouten en simpele search vragen en of fouten in de vraagstelling.
om iedereen zichzelf van heel wat frustratie te besparen geef ik hier een simpel antwoord wat te doen.

let er niet al teveel op, ik weet dat het soms moeilijk is, probeer in een aantal gevallen de users even te corrigeren en anders begin er niet over, flames worden zo in het leven geblazen.

dit is een discussie op GoT waar niemand een goed en vooral passend antwoord kan geven waarbij iedereen zich goed voeld.
het is aan de modderators op de forum om alles in zo'n goed mogenlijke banen te lijden, helaas is het daarbij onmogenlijk om iedereen aan te spreken, mede door respect.

Verwijderd

"ik wordt...." Is ook zo een. :o

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 18:07
Mja, er begon nou eenmaal zo'n lastige mod met z'n "choeso jei" :+

Kleine spelfouten en verdraaiingen zit ik niet zo mee, des te irritanter vind ik mensen die opzettelijk spelfouten lijken te maken.

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 09:46

ddZ

Spike schreef op 10 september 2002 @ 18:28]een heel verhaal
Ik snap wat je bedoelt. Spreekwoorden "verkrachten" heb ik niet zo veel moeite mee. Wel valt me op dat sommige users gewoon het nut van de Entertoets niet begrijpen & dat leest gewoon zwaar klote ;)

Verder vind ik dat een paar kleine spelfoutjes moeten kunnen ( je leest er vaak overheen), totdat me het bij het lezen van een post gewoon opvalt...

• Expander
  • Niet online
Ik zie ook steeds vaker dat bij 'gebeurt' of 'gebeurd' de bepaling tussen 't' en 'd' bij sommige mensen gewoon random gebeurt.

En tijd heeft er niets mee te maken. Ik typ redelijk snel, kijk naar mijn scherm terwijl ik typ, dus verbeter realtime en maak zo dus weinig domme fouten. Het is gewoon meer dat mensen tegenwoordig minder tijd lijken te hebben om te leren goed Nederlands te schrijven of om zin te hebben goed Nederlands te schrijven.

Bovendien erger ik mij persoonlijk ook aan domme spreektaal, zoals 'Hun hebben dit en dat gedaan.'

Expanding the inexpandable

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 09:46

ddZ

Expander schreef op 12 september 2002 @ 00:44:
Ik zie ook steeds vaker dat bij 'gebeurt' of 'gebeurd' de bepaling tussen 't' en 'd' bij sommige mensen gewoon random gebeurt.

En tijd heeft er niets mee te maken. Ik typ redelijk snel, kijk naar mijn scherm terwijl ik typ, dus verbeter realtime en maak zo dus weinig domme fouten. Het is gewoon meer dat mensen tegenwoordig minder tijd lijken te hebben om te leren goed Nederlands te schrijven of om zin te hebben goed Nederlands te schrijven.

Bovendien erger ik mij persoonlijk ook aan domme spreektaal, zoals 'Hun hebben dit en dat gedaan.'
Domme spreektaal vind ik ook wel ronduit irritant. Een klein beetje beschaafd Nederlands mag best....

• FireStarter
  • Laatst online: 19-09 21:02
Er moet een spellingsmod komen.

Die maakt de fouten die hij zit oranje zodat de users de fouten zien. Steek je gelijk wat van op ook nog.

Ik word die spellingsmod in ieder geval niet :P .

w00t

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Robbie007 schreef op 12 september 2002 @ 12:43:

Die maakt de fouten die hij zit oranje zodat de users de fouten zien. Steek je gelijk wat van op ook nog.

Dan staat in een mum van tijd SM vol :)

Ach, met het feit dat iemand een foutje maakt, daar kan ik mee leven.
Hoofdletters, punten en komma's weglaten getuigt volgens mij van luiheid en is toch door geen enkel bovengenoemd "gebrek" (buitenlander, jong, dislectie...) goed te praten?
Zeer vele fouten kunnen vermeden worden door simpelweg je post na te lezen.

Verder heb ik ook de indruk dat "het lijden aan dislectie" hier meer regel dan uitzondering is, als je iedereen moet geloven. :/

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:01
Robbie007 schreef op 12 september 2002 @ 12:43:

Als je ziet dat een bepaald iemand echt zeer veel taalfouten maakt, of de Nederlandse taal 'verkracht' (zoals dit voorbeeld enkele postings eerder), dan kun je -ook als gewone GoT'ter- die persoon er toch ook zelf op wijzen.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Compubiter schreef op 10 september 2002 @ 18:34:
[...]
Ohoh de eerste zin is al fout :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 20:34:
ik erger me dood aan mensen die zich overal aan dood ergeren
Mee eens, zolang de mensen toch gewoon Nederlands (als nederlands te onderscheiden) typen, vind ik het geen probleem.

Het moet makkelijk te typen blijven, dat betekend dat er vaak typefouten in kunnen zitten.

Accent-typen ligt anders, dit daat x-press!
Pagina: 1