Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Neonlicht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet helemaal nix op casemod gebeuren maar heb ff een vraag

ik wil wat neonlicht in mijn bak ik heb er al een gat in en plexiglas ervoor gezet maar wat voor lichtbron kan ik nou het beste nemen ?

en een pc voeding is 9 of 12 Volt ?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Een ccfl die koop je bij bijvoorbeeld http://www.stuutenbruin.com, dan sluit je die aan op je voeding die 12v en 9v kan leveren :)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:08

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

zmn schreef op 10 september 2002 @ 18:25:
Een ccfl die koop je bij bijvoorbeeld http://www.stuutenbruin.com, dan sluit je die aan op je voeding die 12v en 9v kan leveren :)
12 v (geel) en 5 v (rood) is standaart, inprinciepe kan je voeding alle voltages wel leveren mits je de goeie transistors en of omvormers er voor hebt.

en 12 volt en 5 volt daar maak je gewoon 7volt van! 12 - 5 is 7 volt

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

en 12 volt en 5 volt daar maak je gewoon 7volt van! 12 - 5 is 7 volt
Wtf ?!?

Verwijderd

Topicstarter
keej dan

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:36
Gewoon vragen mag ook wel hoor ;) tussen +12V en +5V zit een pot. versch. van +7V. Dus op de plus 12v en op de min 5V levert 7V

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je in je PC kijkt en dan bij een Voeding aansluiting.
Zie je 4 draden.
geel zwart zwart en rood.

De zwarten zijn voor de minpolen
De rode levert 5V
en de gele 12V

Als je nou een fan aansluit. Doe je dat dus op de gele en een Zwarte draad. De fan loopt dus op 12V.

Als je hem zachter wil laten lopen sluit je hem aan op de zwarte en de rode.
Dan loopt hij op 5 V.

Als je er tussen in wilt zitten.
Dan sluit je de Plus op de gele draad en de min op de rode draad.
Dan maak je 12V - 5V is dus 7V

Verwijderd

Topicstarter
en er is een ccfl geschikt voor 12 v ?

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00
Verdicampo schreef op 10 september 2002 @ 18:39:
[...]

Gewoon vragen mag ook wel hoor ;) tussen +12V en +5V zit een pot. versch. van +7V. Dus op de plus 12v en op de min 5V levert 7V
Correctie: tussen plus 12v en plus 5v zit een potentiaalverschil van 7 volt. Een spanning (voltage) geeft alleen maar het potentiaalverschil weer.

Zo hoeft de minpool geen 0 volt en de plus pool geen 15 volt te leveren (bij een willekeurige spanningsbron), maar kan de minpool net zo goed 3 volt leveren en de plus pool 18 volt. Dit maakt niets uit, aangezien het potentiaalverschil nog altijd 15 volt is, waardoor er een spanning van 15 volt tussen staat. :)

• supakeen
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 18:44:
Ja :)

• supakeen
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 18:44:
Ja :) die sluit je dan aan (geel en zwart van je voeding op rood en zwart van de invertor) via de invertor en voila :)

Verwijderd

Topicstarter
conrad mot die dingen toch ook wel hebben ken je nie vinden op hun site bah ;(

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Check www.laupro.nl voor goedkope mooie ccfl's.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:12
Of volg onderstaande link, scheelt weer wat zoek werk :+

Link!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er ene besteld hoe lang duurt et ongv. voordat ik em daadwerkelijk thuis heb ?

Verwijderd

Ik heb/had die van S&B, mooi ding en gaf lekker veel licht.
Had hem vanmiddag op m'n bed gelegt ivm usb kabel in kast goed doen en ben er dus net op gaan zitten Argh....

KNAK

H'mm die ene blauwe van de IA is met een buis eromheen :) Dat wordt dus geen tweede keer KNAK

Ik heb trouwens wat leuks gezien bij S&B, een CCFL of TL die net als z'n ronde bliksem bol werkt. Echter doet deze het dan continu en niet alleen als je hem aanraakt.
Zou zo'n ding ook "slecht" voor je PC zijn (Net zoals zo'n bliksembol)?

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik heb er 2 gehad van S&b en allebij de voeding zijn kapot gegaan:? Gewoon aangesloten deed het ik en toen ineens rook vanuit mn pc. Daarvoor was er een transistor (oid) uit elkaar geklapt. Wat doe ik dan fout :? Enne hoe leggen jullie die ccfl's weg en hoe zetten jullie ze vast (ik neem aan dat ie niet los ligt i.v.m. lans :9). Als het kan met pics

.

Pagina: 1