asus ipanel

Pagina: 1
Acties:

• JohnHannibalSmith
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 06:48
Ik lees in vorige topics alleen maar over problemen met de ipanels.
Iemand ervaringen met een ipanel deluxe en een P4B533-E?

I love it when a plan comes together!

Verwijderd

JohnHannibalSmith schreef op 10 september 2002 @ 18:00:
Ik lees in vorige topics alleen maar over problemen met de ipanels.
Beetje vragen naar de bekende weg, vindt je zelf ook niet?

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb een Ipanel (een van de allereerste) aan mijn P4B266 zitten (vergelijkbaar bord) en vrij van problemen is de combinatie zeker niet. Wellicht hebben de nieuwere Ipanel revisies minder problemen, dat weet ik niet.

Het voornaamste probleem wat mijn Ipanel heeft is dat bij elke druk op een knop de hele PC even stottert. Vooral met het luisteren van MP3's of het kijken van films is dit duidelijk merkbaar. Als je in de BIOS de "Ipanel update timer" instelt (aantal seconden) gebruikt dan stottert dus bij elke uitlezing je PC. Het schijnt dat je dit euvel kan verhelpen door ergens een weerstand tussen twee aders van de kabel te zetten.... Ik heb de update functie niet aan sataan, aangezien de waardes ook bij worden gewerkt als je op een knopje drukt om iets uit te lezen.

Handig zijn de USB poorten aan de voorkant, en ook de BIOS post codes. Ook de FSB van je geheugen is af te lezen, wat handig kan zijn om te verifieren dat je memory multiplier op 1.33 werkt.

De bijbehorende software heb ik nooit bekeken of geinstalleerd, weet ook niet of er updates voor zijn. Op de FTP van Asus ben ik in ieder geval nog geen Windows 2000/XP versie tegen gekomen...

Tot zover mijn ervaringen met Ipanels :) Wellicht heb je er wat aan :Y)

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Wat is een I-panel???

Heb ook een zeer recent asus mobo en mischien is het wel interessant...

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07 21:44
is een paneeltje dat de in een 5 1/4 bay kunt steken met een display'ke met info over uw systeem evenals een paar aansluitingen geloof ik

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ff gezocht hier en op asus.com, werkt alleen voor bepaalde mobo's, check hiervoor de overview van je mobo op asus.com, staat in de pricewatch van tweakers, de deluxe voor 39 euro, de basic is goedkoper...

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Voor zover ik weet moet je op de I-Panel Basic altijd die stutter-mod toepassen, anders krijg je dat stotter probleem wat Freerider beschijft.

Of dit met de I-Panel Deluxe ook zo is weet ik niet, maybe een mailtje sturen naar Asus, of de zaak die hem verkoopt ?

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Ik heb de Asus I-Panel Deluxe. Bij de Deluxe moet je ook de stotter mod toepassen (heb ik nog niet gedaan maar ga ik nog wel even doen).

Verder is de I-panel makkelijk voor USB, Audio(alleen bij Deluxe),
COM poort(alleen bij Deluxe) en infra rood poort(alleen bij Deluxe) aan de voorkant, en de bios 'codes' zodat je kan zien wat hij tijdens de POST precies doet.

Hier ff een pic:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/drewes/009.jpg
(blauw/witte licht is infra rood)
Pagina: 1