[GC / XBOX] De toekomst van RareWare

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Iedereen heeft er wel over gehoord of iets over gelezen... Microsoft zou flink the borg hebben uitgehangen en Rare hebben geassimileerd voor 250 tot 350 pond...

Dit komt van Cubezone.nl:
Veel mensen vroegen zich al af hoe het nu precies met Microsoft en Rare zit. We hebben nu de laatste info voor je ...

De laatste tijd gingen er al geruchten over het hoe en wat tussen Rare en Microsoft. Vandaag werd bekend gemaakt dat Rare dus vrijwel zeker voor Microsoft gaat werken, aldus GamesIndustry.biz. Nog steeds geen 100% zekerheid, helaas.
Op het aankomende X02-evenement van de Xbox in het zonovergoten Seville zullen we waarschijnlijk een bevestiging krijgen van Microsoft over deze deal.

Nintendo second-party becomes a Microsoft first-party
British developer Rare, the legendary studio founded by the Stamper brothers, is thought to have been bought by Microsoft in a deal worth between £250 million and £350 million - with an official announcement expected at X02 in Seville later this month.
The studio, which has traditionally been seen as one of Nintendo's leading second-party development houses - producing key titles for the N64 such as Goldeneye, Perfect Dark, Banjo Kazooie and Jet Force Gemini - is currently working on Starfox Adventures for the GameCube, and the production of that title is thought to be unaffected by the deal.
The future of Rare's other GameCube titles, however, is uncertain. Many of them may make the transition to the Xbox - with the forthcoming Perfect Dark 2 expected to be an Xbox exclusive title, for one. Work on the company's Game Boy Advance titles is likely to continue unaffected, as Microsoft has already indicated a willingness to co-develop titles for that platform.

The strongest confirmation of the deal yet has come from sources within the company, who told us that employees were notified of the deal in the past fortnight. The Stamper family has made its intentions to leave the games industry clear for around two years, but a rumoured sale to Activision fell through when the number two publisher baulked at the asking price of the studio.

Nintendo is a major shareholder in Rare, owning approximately 49 per cent of the company; it's thought that it will be selling its stake to Microsoft as part of the deal. Rare's relationship with the Japanese platform holder has cooled significantly over the past few years, particularly due to the recent departure of long-time allies within Nintendo such as Howard Lincoln. Having persuaded vital Japanese giants such as Sega, Namco, Square and Capcom to develop for the Cube, Rare's importance to Nintendo has diminished greatly, and the lure of Microsoft's greenbacks seems to have been enough to convince them to part with their stake in the studio.

Bron: http://www.gamesindustry.biz
ik zou graag willen discussieren met fanboys van zowel xbox als gamecube, omdat dit niet meer binnen het grote gamecube topic valt...

ikzelf denk, dat het gewoon een onverstandige stap is van rare om bij nintendo weg te gaan, daar nintendo het bedrijf is waar je de meeste creatieve vrijheid krijgt als spellenmaker... of zou het rare dan alleen om het geld gaan.

correct me if i'm wrong, maar in mijns inziens, hebben de uitgevers op de xbox toch wel een beetje regeltjes waar je je als maker aan moet houden... nou, laat ik het zo zeggen, een idee als pikmin, ik denk niet dat een andere uitgever dan nintendo zich daar aan zou hebben gewaagd.
rare maakt niet altijd de mainstream games en games kunnen altijd floppen...
ik snap niet zo goed waarom ze het risico nemen om naar MS te gaan.

nintendo kan verder vrij weinig aan het hele incident doen, omdat ze maar 49% van de aandelen hebben. met het geld wat nintendo hier voor krijgt, kunnen ze wel nieuwe kleine bedrijfjes beginnen en die opleiden om de aars van rare hard te gaan trappen.
bedrijfjes zoals factor 5 en silicon knights bijvoorbeeld...

er zijn dus verschillende plus en min punten aan het hele verhaal waar ik over zou willen discussieren.

let op: er is nog niks zeker over deze deal, maar het gerucht neemt een beetje vervelende vormen aan.

Overall bron: Cubezone.nl + reacties

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Tis en blijft een gerucht, ik wacht wel tot dat het bevestigd is :Y)

Maar als MS slim is geven ze Rare flinke vrijheid, ze hebben vast wel gezien dat er leuke en originele games komen van Rare.

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

neee.. ik wil Perfect dark zero..

kommop NINTENDO koop bungie over van microsoft })

ik betreur het zeer dat mijn favoriete game maker nintendo gaat verlaten en hoop heel erg dat dit niet/nooit gaat gebeuren ;(

This space is occupied

Verwijderd

Wat je zegt over dat ze bij Ninetndo veel vrijheid krijgen zal best zo zijn :) (hou niet zo bij wat de console bakkers voor regels enzo stellen aan game makers)

Maar ik denk dat Rare het zelf niet in de hand heeft? ik bedoel, hoe zit het met de overige 51% van de aandelen, is Rare een NV of een BV? Dat zou nl. veel uitmaken :) Bij een NV geeft MS gewoon veel geld aan de overige aandeelhouders en Rare kan daar niets tegen doen, gebeurt zo vaak met tegezin, maar dat kan je krijgen als je naar de beurs gaat.

Ik heb zelf een XBOX maar reken mezelf niet tot fanboy, omdat ik ook een cube heb gehad, maar vind hem persoonlijk het beste van de 3, ik hoop echt dat MS Rare overkoopt, maar dan wel dat ze hun artistieke vrijheid houden natuurlijk, anders hadden ze net zo goed iets anders kunnen kopen...

• Fubaruba
ik las ook ergens dat de licenses van de spellen van rare bij nintendo liggen en dat perfect dark enzo dus nooit op de xbox uit zullen komen...

en over die aandelen, volgens mij is rare een bv en heeft het zelf 51% van de aandelen en kan het dus gaan en staan waar het wil... nintendo kan dan alleen maar moeilijk gaan doen.

Verwijderd

Perfect Dark toch niet? ik weet wel dat Donkey Kong en Star Fox gebasseerd zijn op figuren van Nintendo, en dus nooit zullen uitkomen op PS2/XBOX, maar ik dacht dat Perfect Dark gewoon een brouwsel van Rare zelf was ?)

Ach ja, eind deze maand zullen we het wel horen via de X02 :)

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 18:12:
Perfect Dark toch niet? ik weet wel dat Donkey Kong en Star Fox gebasseerd zijn op figuren van Nintendo, en dus nooit zullen uitkomen op PS2/XBOX....
Maar je weet 't eigenlijk nooit helemaal zeker.. kijk maar naar Sonic.. Dat was altijd de big enemy van Mario (Nintendo) En nu zijn de games van Sonic ook volop te spelen op de nintendo spelcomputers (gamecube/gba) en volgens mij is Sonic zelfs al Ninteno Exclusive, dus 't zou best kunnen dat er strax drastische dingen gaan veranderen wanneer 't echt waar is dat Rare 1st Party voor MS wordt... :'(

Verwijderd

Je haalt 2 dingen door elkaar, Rare maakt deze games met licentie van Nintendo, deze zegt dus alleen voor de Cube, wat logisch is.

In het geval van Sonic is SEGA zowel ontwikkelaar als Licentie houder, en aangezien SEGA gestopt is met het maken van Consoles is het ook logisch dat ze deze game multi-platform gaan maken, zolang Nintendo consoles maakt zal dit niet gebeuren, maar er gingen al geruchten rond dat de Cube Nintendo's laatste console wordt...

• Fubaruba
dat is onzin... de gasten van nintendo hebben alleen gezegd dat ze niet over 5 jaar al met een nieuwe console gaan komen... ze willen zich meer op de spellen gaan concentreren en niet nu al op een nieuwe console...

de aankondiging van de ps3 was er al toen de ps2 nog niet eens op de markt was... nintendo wil niet meedoen met dat geneuzel en gewoon eerst een berg goede spellen uitgeven op de cube.

ik geloof niet dat dit de laatste console van nintendo gaat worden. maargoed, er kan genoeg gebeuren in 8 jaar... dat is namelijk de tijd die shigeru denkt dat de cube mee kan gaan.

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 16:37
Rare doet maar wat ze willen. Maar als je ook maar een greintje zelfrespect hebt, ga je niet exclusief voor de xbox ontwikkelen. Die mongolen van MS gaan alleen voor het geld. Dat heb je bij Nintendo ook, maar nintendo brengt zo en nu dan ook zeer innovatieve spellen op de markt.

Als dit echt waar is, zou ik als ik Nintendo was, Rare proberen te verbieden nog games voor de gba te maken. Wie de bal kaatst...

Verwijderd

ik denk dat dit wel gaat gebeuren!!
reden: rareware kost ninetndo alleen maar geld maar ze brengen zelde een game uit
en als ie uit komt kopen relatief weinig mensen die game.
nintendo kan beter het geld neme van microsoft en ergens anders betere tallenten vandaan halen of jonge tallenten.
nee nintendo is rareware gewoon zat
dat is een ding dat zeker is

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Rareware... Altijd al een bedrijf geweest die zichzelf wist te omhullen met geruchten, onzekerheden en dat soort fratsen. Althans, zo herinner ik het mij allemaal uit de N64 tijd.

Stel dat ze op/over-gekocht zijn door MS. Dan komt er weer een hele golf van protest tegen de smerige spelletjes die MS speelt. Ikzelf zou dan helemaal nooit meer een Xbox kopen (misschien tweedehands) Puur omdat dit tegen mijn Nintendo genen indruist. In MS' schoenen hebben ze er eventueel natuurlijk een fantastische ontwikkelstudio bij. Wel heb ik dan medelijden met de Xbox users, want het kan wel even duren voordat een spel van Rare daadwerkelijk in de winkels ligt. Maar dan heb je ook wel pareltjes.

Als Rare zijnde is het ook niet echt logisch dat ze voor de Xbox zouden gaan ontwikkelen. De lagere afzet van Xboxen (US is uitermate goed, EU wat gemiddeld, en laten we over Japan maar zwijgen...) zijn natuurlijk ook gelijk minder afzet voor spelverkopen.
Aan de andere kant kan ik wel begrijpen dat ze weer eens wat anders willen. Ze hebben de N64 idd aardig in leven gehouden. Nu 3rd party dan? Als ze dan van 2nd party afgaan, zou ik toch het liefst willen dat ze 3rd party gaan.

En van een Nintendo point-of-view... Het duurt inderdaad lang voordat er een spel van hun uit is. Ze steken er veel geld in, en het duurt allemaal eeuwen zoals ik al eerder zei. Nintendo zal dan misschien dan wel Sega als 2nd party kopen.

Ik ben altijd tegen het opkopen van bedrijven met een geschiedenis, maar ja, je weet wat ze zeggen: "Fight fire with fire."

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

wat is rare eigenlijk ? (en als ze spellen maken ... wat voor spellen maken ze dan) :?

Verwijderd

oa Starfox, Donkey Kong, Perfect Dark.

Kotom, de zeer gewilde games :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 21:14:
wat is rare eigenlijk ? (en als ze spellen maken ... wat voor spellen maken ze dan) :?
Het eerste computerspel waar ik aan verslaafd raakte: Jet Pac!

En o.a. Gunfright, Nightlore, Alien-8 (toen nog als Ultimate games)

Daarna als Rare o.a. Battletoads, Killer Instinct + 2, Donkey Kong Country enz. enz.

Als Rare een BV is kunnen ze trouwens niet zo maar doen wat ze willen met die 51%. In een BV hebben alle huidige aandeelhouders altijd een eerste optie op aandelen als die verkocht gaan worden. Dus als Microsoft aandelen wil kopen zullen de huidige aandeelhouders hun aandelen eerst aan de huidige aandeelhouders moeten aanbieden (waaronder Nintendo dus).

• Alpine
  • Laatst online: 00:09

Alpine

Twisted animator

Microsoft gaat net zo doen als dat Sony deed toen ze net de Playstation haden gelanceert :r
De poten onder andermans stoelen wegtrappen door bedrijven weg te kopen. (Sony deed dat met Eidos)
GolbeZeromus schreef op 10 september 2002 @ 21:03:
Nintendo zal dan misschien dan wel Sega als 2nd party kopen.
Het lijkt me er onwaarschijnlijk dat Sega een 2nd party van Nintendo wordt. Sega's doel is om op alle platformen spellen te produceren en daar stappen ze voorlopig niet vanaf.
Overkopen lukt niet want Sega veels te groot en te duur en het moeder bedrijf van Sega is CSK en als Sega zou worden over gekocht dan zal dat denk ik Microsoft zijn omdat die gewoon groter zijn en meer geld hebben dan Nintendo.

• Fred_Perry
Alpine schreef op 10 september 2002 @ 23:05:
Microsoft gaat net zo doen als dat Sony deed toen ze net de Playstation haden gelanceert :r
De poten onder andermans stoelen wegtrappen door bedrijven weg te kopen. (Sony deed dat met Eidos)

[...]

Het lijkt me er onwaarschijnlijk dat Sega een 2nd party van Nintendo wordt. Sega's doel is om op alle platformen spellen te produceren en daar stappen ze voorlopig niet vanaf.
Overkopen lukt niet want Sega veels te groot en te duur en het moeder bedrijf van Sega is CSK en als Sega zou worden over gekocht dan zal dat denk ik Microsoft zijn omdat die gewoon groter zijn en meer geld hebben dan Nintendo.
maar japanners hebben eergevoel... die gaan dus niet over de brug voor een beetje geld in tegenstelling tot sommige britse developers

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Juist. En Sega heeft dan nog altijd meer respect voor Nintendo dan voor MS.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Alpine

Alpine

Twisted animator

Fred_Perry schreef op 10 september 2002 @ 23:21:
[...]

maar japanners hebben eergevoel... die gaan dus niet over de brug voor een beetje geld in tegenstelling tot sommige britse developers
Maar voor een beetje geld van onze grote vriend Microsoft heeft Sega wel Shenmue II op de DC in de US geschrapt om zo Shenmue II exclusief op Bill's Xbox te maken. Fijn eergevoel... :/

• Fred_Perry
Alpine schreef op 10 september 2002 @ 23:29:
[...]

Maar voor een beetje geld van onze grote vriend Microsoft heeft Sega wel Shenmue II op de DC in de US geschrapt om zo Shenmue II exclusief op Bill's Xbox te maken. Fijn eergevoel... :/
exclusief is die in ieder geval gelukkig niet. Heb hem hier namelijk ook liggen :)

Och ja, gelukkig houden ze iig meer van europeanen dan amerikanen. Is mij allang goed :)

• Alpine

Alpine

Twisted animator

Fred_Perry schreef op 10 september 2002 @ 23:38:
[...]

exclusief is die in ieder geval gelukkig niet. Heb hem hier namelijk ook liggen :)

Och ja, gelukkig houden ze iig meer van europeanen dan amerikanen. Is mij allang goed :)
De Euro Shenmue II is wel uitgekomen op de Dreamcast maar in Amerika is 'ie nooit op de Dreamcast gekomen. Dat bedoelde ik.

• Fred_Perry
Alpine schreef op 10 september 2002 @ 23:41:
[...]

De Euro Shenmue II is wel uitgekomen op de Dreamcast maar in Amerika is 'ie nooit op de Dreamcast gekomen. Dat bedoelde ik.
dat bedoelde ik ook, vandaar dat ik Shenmue hier ook heb liggen 8)

Verwijderd

GolbeZeromus schreef op 10 september 2002 @ 21:03:

Stel dat ze op/over-gekocht zijn door MS. Dan komt er weer een hele golf van protest tegen de smerige spelletjes die MS speelt. Ikzelf zou dan helemaal nooit meer een Xbox kopen (misschien tweedehands) Puur omdat dit tegen mijn Nintendo genen indruist. In MS' schoenen hebben ze er eventueel natuurlijk een fantastische ontwikkelstudio bij. Wel heb ik dan medelijden met de Xbox users, want het kan wel even duren voordat een spel van Rare daadwerkelijk in de winkels ligt. Maar dan heb je ook wel pareltjes.
Dan ben jij waarschijnlijk een van de weinige
Als Rare met goede spellen (dus vergelijkbaar met wat ze op de N64 maakte) op de Xbox komt dan koop ik er echt wel een Xbox bij
Het gaat mij om de spellen en niet door wie ze gemaakt zijn of wie wie er voor overgekocht heeft.

De reden waarom ik ook een GC heb is omdat ik van te voren wist dat er geweldige spellen op uit zouden komen.
Als er geweldige spellen op de Xbox komen koop ik die erbij (Zit nog steeds te twijfelen over een PS2 maar die kan ik af en toe van iemand lenen anders had ik die ook al moeten kopen :))
Als Rare zijnde is het ook niet echt logisch dat ze voor de Xbox zouden gaan ontwikkelen. De lagere afzet van Xboxen (US is uitermate goed, EU wat gemiddeld, en laten we over Japan maar zwijgen...) zijn natuurlijk ook gelijk minder afzet voor spelverkopen.
Aan de andere kant kan ik wel begrijpen dat ze weer eens wat anders willen. Ze hebben de N64 idd aardig in leven gehouden. Nu 3rd party dan? Als ze dan van 2nd party afgaan, zou ik toch het liefst willen dat ze 3rd party gaan.
Het feit dat Rare ervoor kiest (nou ja kiest :)) om voor de Xbox te gaan werken wil gewoon zeggen dat ze vertrouwen in de Xbox hebben
Kijk bijv naar de GC nu daar een echte toptitel op hebben (Mario Sunshine) loopt de verkoop van de GC ook stukken beter
Wie zegt dat dat ook niet met de Xbox kan gebeuren :?
Tot nu toe valt het games aanbod imho nog tegen (weinig uitschieters of originele games) maar dat kan met 1 onverwachte (lees geweldige) game kan dat in 1 keer veranderen

Zei Ome Bill ook niet dat de Xbox een langzame starter was :?
Als MS op deze manier doorgaat kan het echt nog wel een goede concurrent van Nintendo en Sony worden
Als MS ooit leert dat het om de games gaat en niet om de console kunnen er echt prachtige dingen komen

Het voordeel van 2nd party lijkt me dat je "beschermt" wordt door je console
Nintendo heeft jarenlang Rare gesteund zodat ze de tijd en het geld hadden om die pareltjes te maken, als je 3rd party bent moet je alles zelf regelen en af en toe gewoon van die snelle cashers maken anders heb je geen geld om je grote projecten te finacieren.

Alle grote bedrijven (EA, Infogrames, Ubi Soft, SEGA etc) hebben hun pareltjes en hun hun snelle cashmachines omdat ze anders het niet redden
Het nadeel van die techniek is dat het vaak een nare bijsmaak oplevert
Zeg bijv maar eens FIFA en miljoenen mensen beginnen te kotsen zou EA geen FIFA hebben zouden ze andere spellen ook niet hebben (OK dit is ff extreem genomen maar het gaat om het principe :+) als 2nd party hoef je dat niet te doen want die snelle cashmachines zijn er dan voor jou ! En je reputatie blijft intact.
En van een Nintendo point-of-view... Het duurt inderdaad lang voordat er een spel van hun uit is. Ze steken er veel geld in, en het duurt allemaal eeuwen zoals ik al eerder zei. Nintendo zal dan misschien dan wel Sega als 2nd party kopen.

Ik ben altijd tegen het opkopen van bedrijven met een geschiedenis, maar ja, je weet wat ze zeggen: "Fight fire with fire."
SEGA 2nd party ?
Dacht het niet, laat ze eerst maar ff Infogrames overkopen dan mag ik zeggen dat ik voor SEGA werk :) (Ben ik ook weer van een hoop gezeur van MrRudi af :+)

Ach we zullen wel zien wat de toekomst brengt
Misschien is Rare helemaal nog niet verkocht en loop ik dit voor de kat zijn .... te typen :+

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 19:17:
ik denk dat dit wel gaat gebeuren!!
reden: rareware kost ninetndo alleen maar geld maar ze brengen zelde een game uit
en als ie uit komt kopen relatief weinig mensen die game.
nintendo kan beter het geld neme van microsoft en ergens anders betere tallenten vandaan halen of jonge tallenten.
nee nintendo is rareware gewoon zat
dat is een ding dat zeker is
woeha... als Rare een spel uitbrengt kopen weinig mensen die game?
ik denk dat 99% van de gamecube bezitters starfox gaat kopen...

dat rare zichzelf in de ars wil neuken door voor xbox te werken moeten ze zelf weten

sega wordt misschien zelds 1st party en niet 2nd party voor nintendo...
en who needs rare als je sega hebt...
toegegeven ik ben enorme fan geweest van bijna alles wat rare heeft gemaakt, maar trek van al die titels eens de nintendo figuren af en wat hou je over? 2-3 echt vette spellen...
en 1st person shooters heb ik ondertussen wel gezien, dus op perfect dark zit ik ook niet echt meer te wachten.
de enige die ik ga missen is Conker, maar die komt toch nooit op de Xbox dus die zal iedereen missen...

ik denk dat rare echt een fout maakt door met een groentje in zee te gaan...
ok ze hebben het geld... maar meer ook niet... xbox is over 5 jaar allang een vergeten project waar alleen nog maar over gelachen wordt in mijn ogen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Phusebox schreef op 11 september 2002 @ 10:51:
[...]

dat rare zichzelf in de ars wil neuken door voor xbox te werken moeten ze zelf weten

sega wordt misschien zelds 1st party en niet 2nd party voor nintendo...
en who needs rare als je sega hebt...
toegegeven ik ben enorme fan geweest van bijna alles wat rare heeft gemaakt, maar trek van al die titels eens de nintendo figuren af en wat hou je over? 2-3 echt vette spellen...
en 1st person shooters heb ik ondertussen wel gezien, dus op perfect dark zit ik ook niet echt meer te wachten.
de enige die ik ga missen is Conker, maar die komt toch nooit op de Xbox dus die zal iedereen missen...

ok ze hebben het geld... maar meer ook niet... xbox is over 5 jaar allang een vergeten project waar alleen nog maar over gelachen wordt in mijn ogen
Daar zeg je het al : geld alles draait tegenwoordig om de centjes

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

[...]

99% is een beetje extreem is maar ik denk toch wel dat een kleine 40 a 50% het spel haalt
mits hij wordt zoals men er nu over denkt
Niemand heeft nog de volledige versie gespeeld en kan dus nog tegenvallen (ga er niet vanuit)
aha de fanboy's zijn gearriveerd :)
Ben jij soms een insider bij Rare ofzo dat jij weet dat Rare het eigenlijk helemaal niet wou ofzo :?
Misschien zijn er wel enorme conflicten tussen Nintendo en Rare
Je laat je bedrijf niet zomaar overnemen hoor
Wie weet deze nieuwe samenwerking wel heel goed voor Rare zowel op games als financieel nivo

Tuurlijk baal je ervan als GC bezitter (ik baal er ook van) maar dat wil niet zeggen dat het een slechte zet van Rare is
Ik denk eerder dat het een slechte zet van Nintendo geweest is aangezien zij diegene zijn die Rare hebben laten gaan !
Weer die geweldige inside info
Waar haal je het vandaan ?
Was Xbox niet de console voor de wat oudere :? zou Bill het niet geweldig vinden als zo'n game op zijn systeem kwan :?
MS is misschien een groentje op console gebied maar ze hebben wel geld
En met geld kan je veel voor elkaar krijgen
Kijk maar naar Sony, toen die met de PSX kwam waren ze ook de nieuwkomers maar ze hebben er wel voor gezorgt dat de DC het niet overleefd hadden (puur door marketing iets waar ze wel verstand van hadden)

Nou is MS ook wel goed in hun spullen verkopen plus hebben ze geld zat om dat soort kosten te kunnen nemen

Let op mijn woorden
Als Rare echt overgenomen wordt door MS zullen er heel wat meer Xboxen verkocht worden en zal het er een stuk beter mee gaan !

Verwijderd

Nouja er is alleen 1 HEEL GROOT probleem.

Als rare naar MS gaat dan krijg je wel geen "rare" spellen. Donkey Kong is van nintendo. Star Fox is van nintendo. PD is van nitnendo. James Bond is van EA.

DUs jah....dan blijft er niet zo veel over :) . Zekers kan rare wel spellen maken voor ms maar het is niet zo vet als er geen bekende naam in zit :) . Namen verkopen nou eenmaal beter (ja mario ook :z ) .

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 12:14:

Als rare naar MS gaat dan krijg je wel geen "rare" spellen. Donkey Kong is van nintendo. Star Fox is van nintendo. PD is van nitnendo. James Bond is van EA.

DUs jah....dan blijft er niet zo veel over :) . Zekers kan rare wel spellen maken voor ms maar het is niet zo vet als er geen bekende naam in zit :) . Namen verkopen nou eenmaal beter (ja mario ook :z ) .
Da's absoluut waar
Maar de programmeer kennis en en de creative geesten v/d mensen tellen ook mee
plus Rare heeft de naam van goede games

Conker's Bad Fur Day bijv was ook een geweldig spel maar niemand kende het figuurtje Conker
Ok spel is niet een v/d grootste bestellers vaan Rare maar dat kwam doordat het spel erg duur was Fl 269,-- en het was aan het einde v/h N64 tijdperk toch heb ik enorm genoten v/h spel

Rare is opzich ook al een bekende naam

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 18:00
[...]
DIt is dus echt dikke bullshit. Als een bedrijf een volhouder is dan is het wel microsoft. MS heeft tot nu toe bij veel producten hun marktpositie enorm verbeterd door dikke marketing en ook veel vieze spelletje (Netscape). Deze vieze spelletjes kunnen mij erlijk gezegd echter niet zo veel schelen en het gaat mij om de games en ik weet dat Rare die kan maken :) (al was perfect dark niet zo heel goed in mijn ogen)

• Alpine

Alpine

Twisted animator

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 12:14:

Perfect Dark is van Rare en heeft Nintendo niets mee te maken en Dinosaur Planet (behalve dan de Starfox figuren) is ook van Rare. James bond is pas na Golden Eye (n64) een deel van EA.

Ik had gehoord dat de volgende Starfox nu door Namco gemaakt gaat worden.

Verwijderd

Alpine schreef op 11 september 2002 @ 14:08:
[...]

Perfect Dark is van Rare en heeft Nintendo niets mee te maken en Dinosaur Planet (behalve dan de Starfox figuren) is ook van Rare. James bond is pas na Golden Eye (n64) een deel van EA.

Ik had gehoord dat de volgende Starfox nu door Namco gemaakt gaat worden.
mmm..Ik had gelezen ergend dat PD wel van nintendo was :/ .

Ja boeieuh. Is het nog van nintendo die figuren. Daar gaat het toch om :? . En wat begin je nou mij steeds te herhalen??? Ik zeg het nog een keer. James Bond is van EA !!!!! jij bent een wazige figuur :S .

• Fred_Perry
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 14:20:
[...]

mmm..Ik had gelezen ergend dat PD wel van nintendo was :/ .

Ja boeieuh. Is het nog van nintendo die figuren. Daar gaat het toch om :? . En wat begin je nou mij steeds te herhalen??? Ik zeg het nog een keer. James Bond is van EA !!!!! jij bent een wazige figuur :S .
Ik weet dat EA een licentie heeft om James Bond te mogen gebruiken, maar ik denk dat meer bedrijven zo'n licentie kunnen krijgen. Rare heeft de licentie van Bond opgezegd, omdat MGM teveel voor de licentie vroeg( ze zagen immers ook dat Goldeneye een groot succes was)

Maarja, maakt eigenlijk ook geen flikker uit. Als een spel goed is dan is het gewoon goed. Met of zonder licentie.

Verwijderd

Ik zou het erg jammer vinden als Rare door Microsoft wordt overgenomen, hoort echt bij Nintendo! ;(

• Fubaruba
Als rare bij microschurft gaat werken en ze krijgen net zoveel geld als ze willen, denk je dan echt dat ze dan met een kutspel op de markt zullen komen? ik denk dat ze met een ongelimiteerd budget een aardig spelletje neer zullen kunnen zetten... ook zonder de franchises van nintendo.

ik blijf hopen dat het niet waar is, omdat het eigenlijk gewoon traditie is om rare en nintendo tegelijk op de doos tegen te komen... en eigenlijk is er maar een ding te zeggen en dat is
"time will tell... sooner or later, time will tell..."

Verwijderd

nieuws: Microsoft koopt Rare op

Neemt nu wel serieuze vormen aan, als zelfs tweakers.net het op de FP zet :P

Verwijderd

Fred_Perry schreef op 11 september 2002 @ 17:22:
[...]

Ik weet dat EA een licentie heeft om James Bond te mogen gebruiken, maar ik denk dat meer bedrijven zo'n licentie kunnen krijgen.
Klopt, gearbox maakt ook een James bond game (Nightfire).

Ik ga even een poging wagen hoe dat ongeveer zit met die Rare situatie.

Rare is onderverdeeld in verschillende 'afdelingen'

• Rareware (the stamper brothers aandelen, aka de oprichters van het bedrijf)
• 'Rare Limited', 'Rare Inc' en 'Rare Acquisition Inc' zijn 'consolidated subsidiaries' van Nintendo (volgens Nintendo's financial reports) wat waarschijnlijk betekent dat ze voor 100% van Nintendo zijn. Dit zijn (papier-)bedrijven die de aandelen van Nintendo in Rare vertegenwoordigen waarschijnlijk om in situaties als dit Nintendo te beschermen.

Nu het volgende punt: Perfect Dark is van Rare LTD, en dat 'bedrijf' is weer van Nintendo (NCL). Mocht Microsoft toch Rare gaan opkopen dan zou Perfect Dark theoretisch gezien van Nintendo zijn (tenzij dit onder de 'deal' valt). (zie ook hier

Daarnaast is Perfect Dark al in ontwikkeling want Miyamoto heeft al meerdere malen gezegd dat ze al beelden konden laten zien van PD0.. iets van: "We could show you something of PD right now if we want to". zo iets. Tijdens e3-2k1 stond Perfect Dark ook 'ineens' op de lijst van Nintendo (en niet onder Rare). Dus ja...

Daarentegen zijn er tegenstrijdige berichten op internet te lezen o.a van het Engelse blad Cube (die deze maand een aankondiging zou maken over Rare in hun blad zoals ik in het grote GC topic al meldde).
As far as I can tell...

* The Kongs belong to Nintendo
* Banjo, Kazooie, Joanna Dark and Conker all belong to Rare.

So that's probably how it'll be split. Now, while I don't want to say too much (for fear of being castrated by various sources), I can confirm the following:

* PDZero... not on the GC. Ever.
* Kameo ever seeing the light of day... er, nope.
* SFA is reportedly *gasp!* incredibly formulaic, shallow and aimed at kids, rather than being the Zelda beater we were all hoping for. Dang.
* Shigeru Miyamoto going to Twycross and doing a happy dance outside the Rare offices.
* Nintendo making a heck of a lot of money in the process.

One of the above truths is in fact a lie. Work it out yourselves...
Let wel op, 1 optie is een leugen.

En dan gelijk ook nog maar wat olie op het vuur gooien:

Van scribes (de humoristische roddel-rubriek van Rare):
After braving the killer guard ducks of Twycross Manor, I bring to the attention of the public this.
The first picture of a brand spanking new cel-shaded next-gen Perfect Dark; codenamed Perfect Dark Zero. From the bits I've played of it, I'd like to assure fans that there are no Skedar, and yes - you can kill Elvis - in fact, killing Elvis is one of the objectives of the first level, as the Carrington Institute researchers discover he's actually the illegitimate child of Jar Jar Binks and a Jinjo, and he was the evil one all along setting the player up to kill the only thing standing in his way; the Skedar, in the first game.
Enjoy!
-Martin "Alf-Life" Badowsky

Reply:
I can see that you've spent a lot of time on this, even if it is really bad, so I suppose I'd better print it. And at least you're not openly stalking Mr. Botwood this time.
Was it the badly-pasted Xbox that you played the game on, or the GBA with the completely buggered perspective?
What will your Christmas card look like this year? Will it have Slippy Toad building an Xbox and PS2 out of disassembled Game Boy Color units?
Some Guy

RARE: Yes, while sticking two fingers up with the other hand. Or not.
Zie ook hier

Van IGN:
There is a Rare situation. Trust us.

Expect to hear something once Star Fox Adventures is out.

Peer
Wat je met deze info doet laat ik helemaal aan jezelf over, als je nu nog denkt dat Rare bij Nintendo blijft dan heb je wel een heel gigantisch betonblok voor je hoofd.

Het wachten is op dat XO2 evenement (24 sept).

• Fubaruba
mmmkay... i guess ds says it all... again... :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 18:21:
nieuws: Microsoft koopt Rare op

Neemt nu wel serieuze vormen aan, als zelfs tweakers.net het op de FP zet :P
Dat bericht heeft zoveel fouten dat het niet eens meer leuk is (geldt trouwens voor bijna elk Nintendo-related nieuwsbericht op tweakers).

ik quote:
Microsoft koopt Rare op

Gamesindustry.biz meldt dat gamestudio Rare, bekend van spellen als GoldenEye, Perfect Dark en Crash Bandicoot, waarschijnlijk volledig is overgenomen door Microsoft. Een officiële aankondiging zou later deze maand volgen op X02 in Sevilla. Verkoop van Rare, dat momenteel voor 49% in handen is van Nintendo, zou in overeenstemming zijn met geruchten die al langer de ronde deden. De oprichters van de spelontwikkelaar hadden al eerder aangegeven de spelindustrie te willen verlaten en bovendien was de verhouding tussen het bedrijf en Nintendo, voor wie het vroeger een belangrijke leverancier was, de afgelopen tijd al sterk bekoeld. Microsoft zou volgens bronnen binnen Rare een bedrag tussen de 400 en 550 miljoen euro hebben moeten ophoesten om alle aandelen in bezit te krijgen. Hoewel het aannemelijk is dat spellen van Rare in de toekomst meer op Microsoft-platformen gaan verschijnen, zullen in de nabije toekomst ook eigenaars van een Gamecube en Gameboy Advance nog nieuwe spellen van het bedrijf zien uitkomen voor hun platform:
• Titel is misleidend, het is nog altijd een gerucht. Zet dan op z'n minst een vraagteken erachter.

"De oprichters van de spelontwikkelaar hadden al eerder aangegeven de spelindustrie te willen verlaten"

• Nintendo is niet de oprichter van Rare, ze bestonden ook al voordat ze werden OPGEKOCHT door Nintendo.
• Nintendo heeft nooit aangeven dat ze de spelindustrie willen verlaten.
Hoewel het aannemelijk is dat spellen van Rare in de toekomst meer op Microsoft-platformen gaan verschijnen, zullen in de nabije toekomst ook eigenaars van een Gamecube en Gameboy Advance nog nieuwe spellen van het bedrijf zien uitkomen voor hun platform
Dat geloof je toch zelf niet |:(

Denk je nu echt dat Rare, die dan door de overname een FIRST PARTY van Microsoft zijn, vervolgens games gaan maken voor de GBA en GC? Die is gek...

-plaap-

Speciaal voor Rare (uit de godfather): ''Never, ever go against the family'

Vind het echt jammer als dit waar is. Eigenlijk wil ook nog wel geloven dat dit 1 grote grap is.. Rare staat immers bekend voor zulke grappen maar niet van dit caliber. Achja, zal wel wishfull 'fanboy' thinking zijn. We zien het vanzelf wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 19:01:
[...]

Dat bericht heeft zoveel fouten dat het niet eens meer leuk is (geldt trouwens voor bijna elk Nintendo-related nieuwsbericht op tweakers).

ik quote:

[...]

• Titel is misleidend, het is nog altijd een gerucht. Zet dan op z'n minst een vraagteken erachter.

"De oprichters van de spelontwikkelaar hadden al eerder aangegeven de spelindustrie te willen verlaten"

• Nintendo is niet de oprichter van Rare, ze bestonden ook al voordat ze werden OPGEKOCHT door Nintendo.
• Nintendo heeft nooit aangeven dat ze de spelindustrie willen verlaten.

[...]

Dat geloof je toch zelf niet |:(

Denk je nu echt dat (mocht dit waar zijn) Rare, die door de overname dan een Microsoft FIRST PARTY is, games gaat maken voor de GBA en GC? Die is gek...

Speciaal voor Rare (uit de godfather): ''Never, ever go against the family'

Vind het echt jammer als dit waar is. Eingelijk wil ook nog wel geloven dat dit 1 grote grap is.. Rare staat immers bekend voor zulke grappen maar niet van dit caliber. Achja, zal wel wishfull 'fanboy' thinking zijn. We zien het vanzelf wel.
En dan ga je nog voorbij aan de fout dat Crash Bandicoot geen spel van Rare is maar van Naughty Dog Inc. een onderdeel van Universal wat weer een onderdeel van Vivendi is. Crash was zelfs Sony exlcusive tot vorig jaar ofzo. Intussen is er ook een Crash op de GBA (ontwikkeld door Vicarious visions). Dus de link met Rare kan ik niet echt vinden :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 19:09:
[...]
En dan ga je nog voorbij aan de fout dat Crash Bandicoot geen spel van Rare is maar van Naughty Dog Inc. een onderdeel van Universal wat weer een onderdeel van Vivendi is. Crash was zelfs Sony exlcusive tot vorig jaar ofzo. Intussen is er ook een Crash op de GBA (ontwikkeld door Vicarious visions). Dus de link met Rare kan ik niet echt vinden :?
Mjah, op de frontpage was het al duidelijk dat Crash Bandicoot niet klopte, vond het een beetje overbodig om dat hier nog een keer te melden.

Je kan wel zien dat tweakers geen games site is (ik bedoel: plaats dan geen berichten over de games-industrie!).
Pagina: 1