Nieuwe IBM disk doet helemaal niets?

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Net nieuwe PC gebouwd, ik em aan doen: alleen fan van de voeding begint te draaien, en aan het geluid te horen schiet ie in de kortsluitingsbeveiliging (Astec 200W ATX voeding, lownoise)

Wat ik dus doe is die hele PC weer slopen, uiteindelijk kwam ik op het volgende uit: harddisk los op voeding -> werken, harddisk op een willekeurig moederbord (neem aan dat een MSI 5169 en 2 ECS K7S6As willekeurig genoeg is): niet werken, kortsluiting. Alleen op een oude VLB IDE controller die niet in een moederbord gestoken was kreeg ik die disk aan het werk.

Iemand die weet wat dit is behalve een dode DOA disk?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 10:00

DaRoot

Some say...

Precies zoals je zelf al zegt: DOA
Ik zou niet verder zoeken, gewoon terugdoen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• _JGC_
  • Nu online
Morgen maar ff naar Norrod om een nieuwe dan, deze retour andere leverancier. Die gast is de komende dagen weg, dus zal ff duren voor ie terug kan, en heb voor het weekend nog een nodig :(

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
200 watt is wel erg weinig dacht ik zo? wat voor pc gaat het om?

specs

• _JGC_
  • Nu online
200W is helemaal niet weinig:
code:
1
2
3
4
5
6
+12   8A
+5    20A
+3.3  14A
-5    0.3A
-12   0.8A
+5SB 0.1A

Alleen standby is veel te laag voor KB-poweron. Als je de rest optelt, kom je op hetzelfde uit als wat Target op een 300W voeding durft te drukken, maar wat die dingen dan niet kunnen leveren.
Astec is een merk die niet met WATTs adverteert, maar ook echte specs aangeeft. Heb zelf een server met SCSI 7200RPM schijf, 640MB RAM, K6/III'tje, hele mobo vol uitbriedingskaarten hangen met een Astec 110W voedinkje. Moet 200W ook voldoende zijn voor dit systeem (kale Athlon XP 1800+). Wat denk je wat de A-merk fabrikanten in die barebones en Micro-ATX kastjes zetten? Das nog minder: 145W.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:19
200W met die waardes is wel te weinig. (misschien nu niet direct het HD probleem, maar stabiliteits problemen zul je gegarandeerd krijgen, is het niet direct dan is het na een half jaar)

Ik heb hier een standaard 300w voedingkje liggen.
waardes alsvolgt:
+3.3V 28A
+5V 30A
+12V 15A
-12V 0.8A
-5V 0.3A
+5Vsb 2A

En deze heb ik vervangen voor een 430W enermax, daar ik problemen had.
Pagina: 1