[JS] zelfgemaakt uitklapmenu klapt niet uit op de mac

Pagina: 1
Acties:

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Check deze pagina: www.ironage.nl/kiaora/menu.html

Als je op een van de oranje/blauwe buttons klikt, wil het menu niet uitklappen op een Mac, de mouseover werkt wel, wat betekent dat het script toch bijna werkt.

Iemand een idee waarom ie niet uitklapt op de mac? Op de pc werkt het namelijk wel...

(ps. a.u.b. geen shit over Mac-gebruikers, en browsers, want dat heeft er niets mee te maken, en hij moet overal op werken...)

(getest in MacOS 9 & 10, met IE5+ en NN6)

Verwijderd

Weet niet of het er wat mee te maken heeft, maar de laatste 3 clicks geven een foutmelding op mijn PC (windows98-IE6). parent.main is leeg of geen object.

• bgever
Dat komt doordat dit maar een onderdeel is van de site... Het menu dus. Hij probeert dan te linken naar een iframe wat ie dan dus niet kan vinden... Het heeft dus niets met het probleem te maken, maar toch bedankt ;)

Verwijderd

Komt'ie uberhaupt wel binnen het stuk if(!stop)? Ik vind het tof dat je ook Mac compatible wilt zijn :) , maar je kunt ook zelf een beetje debuggen.

Heb je al met een alert() gekeken hoe ver hij komt bij de onclick?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hij werkt wel goed onder Mozilla, alleen zien de buttons er dan niet meer goed uit...

Intentionally left blank

• bgever
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 18:37:
Komt'ie uberhaupt wel binnen het stuk if(!stop)? Ik vind het tof dat je ook Mac compatible wilt zijn :) , maar je kunt ook zelf een beetje debuggen.

Heb je al met een alert() gekeken hoe ver hij komt bij de onclick?
Tja, ik kan het wel zelf proberen te testen, maar ik heb zeg maar geen mac bij de hand :P Appels genoeg, maar geen apples.
Daarom d8 ik dat het misschien een bekend probleem is, maar daar ben ik nog niet uit.

• bgever
crisp schreef op 10 september 2002 @ 18:47:
Hij werkt wel goed onder Mozilla, alleen zien de buttons er dan niet meer goed uit...
Hoe bedoel je dat?? Ik heb namelijk wel probs ondervonden met IE5, omdat die om de een of andere reden niet goed CSS wil ondersteunen, terwijl ik me wel aan de staandaard houd, en hij het zou moeten ondersteunen :S

• bgever
Nog iemand een oplossing?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

oikoyama schreef op 10 september 2002 @ 20:50:
[...]

Hoe bedoel je dat?? Ik heb namelijk wel probs ondervonden met IE5, omdat die om de een of andere reden niet goed CSS wil ondersteunen, terwijl ik me wel aan de staandaard houd, en hij het zou moeten ondersteunen :S
Screenie:
Afbeeldingslocatie: http://www.crisp.demon.nl/pictures/mozmenu.gif

Intentionally left blank

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Je code ziet er erg ingewikkeld uit voor wat je wil doen.. het is ook in een paar regels op te lossen. kweet niet of het werkt onder Mac enzo.. zou je ff moeten kijken.. misschien dat je er ideeen uit kan opdoen :)

menuutje

Tis in ieder geval volledig generiek.. dus ID-loos...

• bgever
Bosmonster schreef op 11 september 2002 @ 23:12:
Je code ziet er erg ingewikkeld uit voor wat je wil doen.. het is ook in een paar regels op te lossen. kweet niet of het werkt onder Mac enzo.. zou je ff moeten kijken.. misschien dat je er ideeen uit kan opdoen :)

menuutje

Tis in ieder geval volledig generiek.. dus ID-loos...
Oh thnx man, ik zal 'm wel even laten testen voor de mac. Dit kan ik wel goed gebruiken.
Ik ben namelijk niet een JS kenner, en heb dat scriptje van mij maar ff in elkaar gezet. Het moest gewoon werken vandaar... Maar wat jij gemaakt heb kan ik goed gebruiken. Thnx. (kan nu alleen weer gaan kloten met die mouseover :()

• bgever
Tja, het menu werkt dan misschien wel mooi onder IE en NN, maar met Mozilla en op de mac Werkt het niet.
Als je dan op zo'n menu klikt, gaat de knop gewoon weg! Dan is ie verdwenen!

Daarom heb ik de vraag, of iemand nog een menu weet, dat op (www.ironage.nl/kiaora/menu.html) lijkt, en het zelfde werkt. Hij moet dus werken op de mac, en onder Mozilla.
ALvast bedankt... (ik kom er nl niet meer uit...)

Verwijderd

Waarom begin je niet opnieuw, je weet wat je wilt, en je hebt de plaatjes. Een kleine hint:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<script>
var objOpenMenuItem;
function openMenu(obj)
{
  //sluit menu, als die open is
  if(objOpenMenuItem) objOpenMenuItem.style.display='none';
  //open huidig menu
  objOpenMenuItem=obj.nextSibling; //de volgende DIV
  objOpenMenuItem.style.display='block';
}
</script>
<div onclick="openMenu(this)">Voor de Mens</div>
<div style="display:none">
  Item 1<br>
  Item 2<br>
  Item 3
</div>

Code heb ik uit de losse vingers geklopt, dus niet gecontroleerd. Maar je snapt hopelijk wel wat er gebeurd.

Op deze manier wordt het veel simpeler, voor jou, en voor ons, als je om hulp vraagt ;)

• bgever
De code die nu in de pagina staat is niet van mij, maar staat ook in deze post. Ik heb niet zoveel verstand van JS, maar ik zal er eens over gaan buigen. Ik vat 'm al een stuk :)
Thnx

• bgever
@DOEKMAN:
Ik heb je code gebruikt, maar deze werkt ookal niet in Mozilla. Het menu klapt niet uit. Ik heb geen flauw idee waarom niet. In IE doet ie 't gewoon...

• bgever
Ik heb nu zelf wat zitten te hobbyen, en heb een code gemaakt die werkt in mozilla. Of het werkt op de mac, weet ik niet... Dat heb ik nog niet getest.
Deze code had ik niet kunnen maken dankzij de behulpzame tweakers hierboven, dus ook thnx to them!
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<html>
<head>
    <title>Menu Test</title>
    <script type="text/javascript" language="JavaScript1.2">
        var oud;
        function openMenu(menu)
        {
          //sluit menu, als die open is
          if(oud) document.getElementById(oud).style.display='none';
          //open huidig menu
          oud = menu; //de volgende DIV
          document.getElementById(menu).style.display='block';
        }
    </script>
</head>

<body>
<div onclick="openMenu('menu1')">Voor de Mens</div>
<div style="display:none" id="menu1">
  Item 1<br>
  Item 2<br>
  Item 3
</div>
<div onclick="openMenu('menu2')">Voor de Mens</div>
<div style="display:none" id="menu2">
  Item 1<br>
  Item 2<br>
  Item 3
</div>
</body>
</html>

• _.Luke._
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07-2021
Kan die Mac browser wel Iframes aan??? Dat zou het probleem in het begin wel eens geweest kunnen zijn...

Trying is the first step towards faillure...

• bgever
Het lag niet aan de iframes, want die gebruik ik nog steeds. Het werkt nu perfect.

Verwijderd

Toppie toppie, hij werkt ook op de Mac. Met die ID's werkt het idd makkelijker (mijn code kon op die manier niet werken).

IFrames werken overigens ook op de Mac :)
Pagina: 1