Toon posts:

[CM] Koop geen Plextor al je wilt modden!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende heb ik op 20 augustus aan Plextor via e-mail voorgelegd:

Geachte mevrouw/mijnheer,

Ik ben sinds anderhalf jaar de trotse en tevreden bezitter van een tweetal producten van u:
- een UltraPlex 40 max SCSI cd-rom speler
- een PlexWriter 12/10/32s SCSI brander.
Deze zijn onlangs verhuisd naar mijn nieuwe computer. Er is een klein probleempje. De nieuwe kast is paars en de spelers niet. Mijn garantie is inmiddels verlopen, dus ik durf het wel aan om de frontjes er voorzichtig af te halen en in kleur te spuiten. Ik wil dit echter niet doen met de originele frontjes, die bewaar ik liever. Daarom is mijn vraag:

Waar kan ik een extra setje van de frontjes/knopjes van mijn spelers bestellen en wat zijn de kosten daarvan?

Met vriendelijke groeten,
Mijn naam

Ik kreeg pas op 6 september (dat is na bijna 3 weken!!!) de volgende reactie:

Geachte heer,

Aparte frontjes zijn niet apart te verkrijgen, indien een frontje beschadigd is
kan het naar ons worden opgestuurd, wij sturen dan een nieuw frontje terug per post.

vriendelijke groeten,

Peter Bosschaerts
Plextor support

Ik vind dit echt slecht. Is dit nou die zogenaamde goede service waar je zoveel meer voor betaald? Ok, ze hebben goede spullen, maar de brander van m'n maatje (LiteOn) draait ook prima, en daar zijn wél losse frontjes voor te krijgen. Nee, voor mij geen Plextor meer.

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11 11:50

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Ik heb ook JAAAAREN Plex gehad, maar ben onderandere door deze reden deze week de trotse eigenaar geworden van een Lite-on writer...

Echt schandalig, en ze staan nog wel bekent om hun "goede" service!

Je kan hier beter niets zetten....

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Het gaat toch om de qualiteit en niet op de look ofniet dan?

Plextor is gewoon super, en dat frontje kan je zat spuiten, iets minder zeuren mag wel })

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Verwijderd

Tja ze zijn nou eenmaal niet verplicht dat te doen. Bovendien vind ik dat je je een beetje druk maakt om niks, en om hier nu een hele draad voor te starten?

Verwijderd

spuit je frontje gewoon, en wanneer je er niet tevreden over bent breek je hem door midden en stuur je hem op naar plextor, krijg je vanzelf een nieuwe thuisgestuurd. toch?

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:36
Goh ze vervangen gratis frontjes als ze zijn bechadigd, maar er 1 opsturen als iemand er om vraagt. DAT kan dan weer niet.
Beetje starre service toch.

• eightValve
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Hmz.... mischien had je het iets slimmer aan moeten pakken, ik zou dus nooit zeggen dat je hem wilde spuiten en ook niet dat je drive al buiten de garantie is.

Ik heb ook ooit eens een nieuw frontje gekregen nadat ik gemaild had dat mijn plextor frontjes vergeeld waren door de zon, en dat mijn andere drives en case praktisch niet aangetast werden door het zonlicht. beetje een slijm verhaaltje eromheen dat dat niet zulke goeie reclame is enzo,..... en hoppa twee nieuwe frontjes voor mijn Ultraplex 32x (die ik nog steeds in gebruik heb) en mijn Plexwriter 4x12 Csi

Overigens zonder dat ik de originele frontjes terug hoefde te sturen.....

[ Voor 0% gewijzigd door eightValve op 10-09-2002 17:17 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Kwaliteit is de optelsom van meerdere factoren, onder andere een goed product en de service na de verkoop. Zoals je kunt lezen ben ik er niet te beroerd voor om voor de frontjes te betalen, bij LiteOn kun je gewoon extra frontjes (zwart) kopen voor een eurootje of zeven. Dat is alles wat ik wilde.
Tuurlijk kan ik die frontjes spuiten, dat is dus precies wat ik wil. Ik doe dit liever met een extra setje, voor het geval het mis gaat, of ik weer 'terug' wil.

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
spuit je frontje.. stuur hem op als beschadigd en ontvang een nieuwe :)

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:24
Tjah, ik heb laatst (weekje of 2 terug) ook een nieuw frontje gekregen van meneer plextor, om te spuiten. Bij mij dan ook ivm met garantie enzow.

Ik quote ff mijn email:
Geachte Hr./Mevr.

Ik heb kort geleden een Plextor 24/10/40A brander besteld bij een postorderbedrijf. Nu is het frontje beschadigd tijdens vervoer. Nu is mijn vraag of het misschien mogelijk is dat ik een nieuw frontje kan verkrijgen via u.

Met vr. Groet,

adres
Natuurlijk is er van dit lulverhaal niks waar, maar dat boeit niet :D Gewoon nieuwe gekregen per post in 4 dagen (vr-di)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Topicstarter
DustMan4u, aan wie heb jij je allereerste mailtje gestuurd?? Dan ga ik ook een lekker verhaal verzinnen, met liegen lukt het misschien wel...

• DustMan4u
Owjah, helemaal vergeten te vermelden :D
sales@plextor.be

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• DustMan4u
Owjah, en vergeet er niet ff bij te vermelden dat ook het ladefrontje beschadigd is (was ik vergeten, en ik kreeg die er niet bij, nabesteld dus, wel gekregen hoor :D )

Verwijderd

Topicstarter
Ok, tnx. Ik ga het proberen.

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57
Plextor doet dat denk niet omdat ze strax allemaal merk-X drives met Plextor erop zien, dat zal ook niet de bedoeling zijn ;)

Maar ja, als je nu gewoon onder een andere naam emailt en er een leuk verhaaltje van bakt moet dat te doen zijn, en vind ik het toch nog wel aardige service :)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:08

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik vind liteon zoieso beter als plextor :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:25
Voor dat ene frontje is het een kutmerk ? hehe lol, plextor roelt big time gek !

Verwijderd

gewoon spuiten :)

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Stealthmodden gewoon , is mooier en je houdt je garantie :)

Verwijderd

In mijn nieuwe chieftec _/-\o_ kast komt ook een Lite-On ReWriter ... waar kan ik die gekleurde frontjes bestellen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 20:13:
In mijn nieuwe chieftec _/-\o_ kast komt ook een Lite-On ReWriter ... waar kan ik die gekleurde frontjes bestellen ?
die moet je zelf spuiten, en ff nieuwe frontjes aanvragen als je het verneukt.,,

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 20:19:
[...]

die moet je zelf spuiten, en ff nieuwe frontjes aanvragen als je het verneukt.,,
http://www.comptechworld.com/nieuwshop/winkel_5.shtml
en dan LITE-ON Zwart frontje voor alle cd-rw van lite-on

Verwijderd

kan je dat ook doen voor een digidoc of aopen cdrom speler?

Verwijderd

wat een gezeik zeg!

als het na het spuiten er kut uit ziet dan pak je een doekie en een fles terpetine en wrijf je het eraf |:( |:( |:(

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:40
terpentine ?

dan wrijf je het hele frontje er af

Repareren doe je zo.

• DustMan4u
Sine schreef op 10 september 2002 @ 21:41:
terpentine ?

Nou nee hoor, zo agressief is terpetine niet, en als de verg nog nat is kun je het er idd met terpetine afkrijgen. Anders is aceton ( >:) ) misschien een mogelijkheid, maar dan ben ik bang dat het frontje ook een beetje heel erg beschadigd O-)

Verwijderd

kan je ook frontjes van aopen cd-rom(x52)
en een digi-doc?

lijkt me mooier dan spuiten en als je ooit weer een blanco kast nemen

heb net lopen zoeken maar kon niets vinden

oeps wou mezelf bijwerken maar ging fout |:( |:( |:( |:( |:(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2002 22:00 . Reden: foutje wou mezelf bijwerken ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 20:13:
Informatique heeft ze bijvoorbeeld:
http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.exe?A=418012

Verwijderd

Koop dan Lian-Li frontjes, zijn gewoon stickers. Plak die gespoten op je cd-rom/writer!!!

• impact99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 11:01
Lite-on en plextor hebben toch het zelfde binnen werk had ik ooit wel eens ergens gelezen.

[schoot me opeens te binnen mode]
had ooit wel eens een test van 12 speed branders gelezen waar een plextor ide en lite-on en daar stond het in was allebij van sanyo dacht ik.
[\schoot me opeens te binnen mode]

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:14
FunFactory schreef op 10 september 2002 @ 17:10:
Ik heb ook JAAAAREN Plex gehad, maar ben onderandere door deze reden deze week de trotse eigenaar geworden van een Lite-on writer...

Echt schandalig, en ze staan nog wel bekent om hun "goede" service!
PFFFFFFFFFFF alsof die service nu ineens zo slecht is.
Die service is beter dan Lite-On, durf ik zo te zeggen.

Alleen ze verkopen geen frontjes, dan zijn ze alleen niet tweak vriendelijk.
Sine schreef op 10 september 2002 @ 21:41:
terpentine ?

Nee hoor, alleen als je je frontje een half uur in de terpertine laat liggen wordt ie zacht :)

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15
Gman schreef op 13 september 2002 @ 17:44:
[...]

PFFFFFFFFFFF alsof die service nu ineens zo slecht is.
Die service is beter dan Lite-On, durf ik zo te zeggen.

Alleen ze verkopen geen frontjes, dan zijn ze alleen niet tweak vriendelijk.

[...]

Nee hoor, alleen als je je frontje een half uur in de terpertine laat liggen wordt ie zacht :)
Moet je thinner proberen... Voorkant van m'n kast begon te smelten |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 17:12:
Tja ze zijn nou eenmaal niet verplicht dat te doen. Bovendien vind ik dat je je een beetje druk maakt om niks, en om hier nu een hele draad voor te starten?
Om anderen te waarschuwen natuurlijk!

IIG, bedankt voor de tip, ik neem wel een LiteOn als ik weer eens toe ben aan een nieuwe :)

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 07:26

Barca

In Search Of Sunrise

Plextor en Lite-On zijn gewoon beide hele goede merken. En ach dat Plextor nou één iemand geen nieuw frontje geeft is geen reden om hun meteen zo af te kraken. Lite-On branders zijn wel lekker goedko(o)p(er)! :7

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 11:02

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Beste oplossing..... Zorgen dat je het gewoon in 1 keer goed doet. Sim-pel. >:)

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
Mijn punt was/is alleen, dat mocht je je nieuwe writer/speler willen spuiten opdat ie beter bij je kast kleurt, je een LiteOn kunt kopen. Dan kun je safe het originele frontje bewaren en krijg je geen gezeur bij je garantie. Bij Plextor zien ze dat je aan je speler dat je die gemodificeert hebt en zouden ze moeilijk kunnen doen over de garantie.
Plextor is/was altijd duurder dan gemiddeld en die meerprijs betaalt zich in ieder geval niet op dit vlak terug.

Wat mij betreft over en sluiten, er is voldoende gezegd.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 16:22
Niet fokken met de plextor service,

plextor 12x kapot op een donderdag,
ik bel naar de helpdesk, geef me adres op en telnummer.

moest je bellen naar DHL diensten en die komen het dan ophalen,
blablablalba
vraagt die gast: wanneer kunnen we het komen ophalen.
ik: hmz volgende week dinsdag en donderdag ben ik thuis
die gast: en morgen?
ik: prima

volgende dag werd me plextor opgehaald,
daarna weekeind, donderdag staat DHL op de stoep met een nieuwe plextor.

en het koste me geen CENT,

GOOOO PLEXTOORRR

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat onderdeel van de service mag dan wel goed zijn. Maar heeft het directe relatie met het topic hier? Nee, dus.

Verwijderd

Veel plezier, ik heb ze ook besteld voor een kennis van me, er zit verschil tussen de retail en de OEM, paste dus niet.
Is uiteindelijk wel netjes op gelost, ik mocht alle retail spullen houden, en kreeg een oem speler opgestuurd, hierop paste de frontjes dus wel.

Wel coulant van CTW _/-\o_
Maar dus ook wel iets om op te letten bij de aanschaf ;)

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11
ok hier stond gezever :p

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 12:17:
Ok, dat onderdeel van de service mag dan wel goed zijn. Maar heeft het directe relatie met het topic hier? Nee, dus.
Kom op zeg, wat een gezeur. Je zeikt over service terwijl:
- 1: je brander al buiten de garantie periode valt
- 2: je hem wil spuiten, daar kies je toch echt zelf voor
- 3: je frontjes zijn NIET stuk, je wil er gewoon twee extra

Dan ga je lopen flamen op Plextor terwijl ze je een duidelijk mailtje sturen waarin ze zeggen dat ALS ie kapot is je gewoon nieuwe krijgt! Buiten de garantie en wetende dat je je kast gaat spuiten en daarvoor aan je Plextors gaat klooien. WAT WIL JE NOU NOG MEER??? Dat ze hem persoonlijk komen brengen en door 4 lekkere wijven in bikini in je kast schroeven? Kom op man, denk eens normaal na voor je gaat schreeuwen dat Plextor zijn service kut is. :z

de betaler vervuilt

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11 19:59
PLeXtor is gewoon een professioneel bedrijf. waarom zouden ze extra frontjes opsturen, als hun product maar goed werkt. Je kunt wel zeggen dat je en trotse eigenaar bent van lite-on, maar ik wil wel een lite-on brander 20000 cd's achterelkaar zien branden, dan praat je op de zelfde kwaliteit. Dat ze duurder zijn ok, maar je hebt wel kwaliteit

Hoi.

Verwijderd

damn flame niet zo op plextor, gast, dat bedrijf gaat heus niet iedereen die om een frontje vraagt er ff eentje opsturen, dat kost op den duur handen vol geld, het is toch goeie service dat als ie kapot is dat je dan wel een nieuwe krijgt? je gaat toch ook niet van een mobielie tel oid, een ander frontje eisen omdat je die zo graag wilt? tjeez zeik niet zoveel, btw zit je nog buiten de garantie ook |:(

Verwijderd

Topicstarter
Lezen is nog een vak blijkt uit de laatste posts. Voor dat je denkt iets te melden te hebben, lees ajb het hele draadje door. En begin daarbij bij de eerste. Dan had je (GA!S) kunnen lezen dat ik bereid was voor het frontje te betalen. PLeX, je had kunnen lezen dat ik een Plextor heb, geen LiteOn.

Waar ik bang voor was, wordt nu waarheid: dit topic is nu een flamewar geworden. Een stuk of 8 posts geleden vroeg ik al om een slotje, bij deze nogmaals. Ik post hier (dit topic) niet meer.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:14
Hier stond geblaat
*burp*
Sorry

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ok, zo kan ie wel weer...