Simpele maar lastige vraag...

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
De vraag is simpel, het antwoord waarschijnlijk niet, maar ik vraag het toch maar: Is het nu een goed moment om een nieuwe PC te gaan kopen? Zijn er op dit moment echt goede componenten te koop (net als vroeger de 440 BX chipset), of kan ik beter wachten op de introductie van een opkomende belangerijke nieuwigheid (serial ATA e.d.), en zo ja welke? Ik zat nu te denken aan een P4 systeem met 533 Mhz FSB, 845E of G chipset, en een Ti4200 kaartje. Eigenlijk wilde ik wachten tot Doom3 uitkwam, zodat ik zeker zou weten dat mijn nieuwe PC het zou trekken, maar het begint me te lang te duren. Dus nog even geduld, of is dit een goed moment met het oog op goede componenten en uiteraard prijsdalingen.

Verwijderd

Geen enkel moment is goed. Ze zijn allemaal even slecht

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 07:40

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Het is NOOIT een goede tijd om een nieuwe pc te kopen, daarvoor volgen de ontwikkelingen zich te snel achter elkaar op. Wat je wel kan doen is kijken welk mainbord tot de hoogste snelheid ondersteunt etc. Serial ATA zal vast wel tevens uitkomen op een los kaartje, dus dat implementeren zou geen problemen op moeten leveren..

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Verwijderd

dus simpel vraag, simpel antwoord :)

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
Maar er zijn slechte en minder slechte momenten. Ik vroeg me af of dit een slecht of heel slecht moment is. M.a.w. Zou jij als je het geld had nu een nieuwe PC kopen (als je een P3-450 had)?

Verwijderd

het is altijd een goede tijd om een computer te kopen ... maarehh intel ??? INTEL ZUIGT !!
wacht ff op de KT4 en gooi er een leuke AMD op ...

Verwijderd

@DigiFagot:

" INTEL ZUIGT" << dit dom antwoord is toch ni nodig zeker ??

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Intel is goed en AMD is goed.
geen gezeik.
zelf ben ik wel wat meer AMD aanhanger, maar je moet een beejte objectief blijven in de computerwereld want de ene keer heeft fabrikant X iets goeds en de anndere keer fabrikant Y.
oftewel, het is dom om als een schaap alleen achter Intel of alleen achter AMD aan te lopen.

en qua aankopen van een PC: als je nu wacht op de KT 400 (for instance), is er tijdens het uitbrengen van de KT 400 al weer het plan voor de KT500.
dus dan kan je eigenlijk de rest van je leven blijven wachten.
dus koop een pc als je dat nodig vind, je loopt toch wel achter.

je topictitel is een beetje tegenstrijdig met zichzelf

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:06

LopeZ

Too much is never enough

Dit is eigenlijk een nieuwe vorm van de --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. --- vraag, je kunt gewoon nooit van te voren weten of een product lang zal mee gaan of niet. Niemand verwachte dat de 440bx zou lang zou meegaan. Puur toeval en niet te berekenen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.