Java programmeren onder XP

Pagina: 1
Acties:

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 13:48
Ik wil java-apps programmeren onder XP, nu was het in 98 enzo simpel, je zette in de autoexec.bat de regel: c:\jdk1.3.1\bin .... en je was klaar ... overal kon je nu java gebruiken ... in xp heb je dus geen autoexec.bat meer ... en automatisch doet ie het ook niet (dat verwachten we nl. niet van windoos ... dat het iets uitzichzelf goed doet) ... Weet iemand hoe je dit moet oplossen?? Ik heb het ooit goed gehad ... maar demente }:O dat ik ben ... vergeten hoe :S ... al mijn apps schrijven in de bin map vind ik nl. niet zo geslaagt .... zou een .batfiletje in de systemmap van windoos misschien voldoende zijn?? dat je daar maakt ... java.bat en daarinzit c:/jdk1.3.1/bin/java ??? of moet ik het anders doen???

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Environment Variables in Advanced van System Properties (rechtsklik My Computer, properties)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Mark83
Oke, toen ik de vraag formuleerde bedacht ik mij dus al het antwoord ... gewoon in de system32 een batfiletje aanmaken en klaar is klungel :D

• Mark83
blackd schreef op 10 september 2002 @ 17:05:
Environment Variables in Advanced van System Properties (rechtsklik My Computer, properties)
Kan ik hier gewoon het path opgeven of moet ik nog alle appart maken???

• blackd
  • Niet online
Bij System Variables staat al een Path regel, voeg path naar JDK daar toe.

Verwijderd

XP ondersteund toch helemaal geen java script meer :S ? of heb ik dat nou mis ?

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 21:55:
XP ondersteund toch helemaal geen java script meer :S ? of heb ik dat nou mis ?

Nu haal je een aantal dingen door elkaar
Javascript is client side en moet door de browser (Internet Explorer) worden ondersteund. Die support zit er gewoon in.

Java Virtual Machine wordt niet meer verstrekt door Microsoft (zie sticky bovenaan WOS), maar als je de mirror van de Java Virtual Machine van MS download, of de Sun Java plugin, dan werkt Java wel weer gewoon (Java VM is nodig om Java te runnen).

Java != Javascript.

Pagina: 1