Toon posts:

[php] Bestaand PDF openen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naja das dan ook meteen de vraag... is het mogelijk om een bestaande pdf te openen in PHP en deze te bewerken / gebruiken en weer terug te geven aan de wereld als pdf :?

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Nee. PDF is read only.

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

PDF is read only :?

Dat niet, maar alleen niet zomaar leesbaar. Je zult de PDF file moeten parsen, de veranderingen aanbrengen en dan weer wegschrijven als PDF.

Bijv.
The PDF import library (PDI)

PDI is a companion product to PDFlib which allows you to process existing PDF documents. With PDI you can open PDF files and incorporate one or more pages into PDFlib-generated output. With the PDFlib+PDI combo you can easily develop solutions for shuffling or stamping pages, extracting or appending etc. Note that PDI must be purchased separately from PDFlib, although both are delivered in a single binary. In order to successfully use PDI you must purchase a license key for the PDFlib+PDI combo. Source code for PDI is not available for download from this site, but we offer PDI source code for commercial licensing.
Bron: http://www.pdflib.com/pdflib/

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Tsja.. PDF kan je mee doen wat je wilt, maar tis allemaal erg lastig. Misschien vind je wat op de site van Adobe.. Het PDF-formaat zit heel gek in elkaar omdat bij de ontwikkeling ervan men ervan uitging dat het altijd in één keer geopend en bewerkt zou worden, in tegenstelling tot +/- streaming, met als gevolg dat je wat info van het eind nodig hebt om het ding überhaupt te kunnen openen. Alles zit door elkaar, en van de specs word je niet echt blij, getuige de weinige programma's die een béétje normaal met PDF om kunnen gaan. Het enige programma dat dat redelijk goed doet, komt van Adobe zelf, en zelfs dat (Acrobat Creator) slaat de plank weleens mis.

Conclusie: het kan wel, maar je moet het niet willen. Als je het doet: veel succes ermee, en laat hier even weten hoe je het aangepakt hebt!

Bloed, zweet & koffie

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Skinny schreef op 10 september 2002 @ 17:20:
PDF is read only :?

Dat niet, maar alleen niet zomaar leesbaar. Je zult de PDF file moeten parsen, de veranderingen aanbrengen en dan weer wegschrijven als PDF.

Bijv.

[...]
Hmm mijn fout blijkbaar, daarvan was ik stellig overtuigd...weer wat geleerd (-:

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 12:38

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

Ik dacht ook altijd dat PDF read-only was.
Dit om ervoor te zorgen dat als je een PDF-manual uitbrengt, de end-user niet zomaar die pdf kan aanpassen, en terugsturen zo van: er staat een fout in .
Dit ook mbt tot schema's e.d.

in de winter is het kouder als buiten

Verwijderd

Topicstarter
Zal eens gaan kijken naar die PDI functies....... :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou okee dan ik ben erachter.
Met pdf_open_pdi(_page) en pdf_close_pdi(_page) kun je dus PDF importeren en gebruiken als image, tenminste zo wijs wordt ik uit de PHP-manual, nadeel van dit geheel is dat PDFlib "gratis" is en dat je voor PDI US-$ 1000 moet neertellen (is wel een com. license PDFlib + PDI).

Dus helaas geen goedkope truc voor het hergebruiken van PDF's.
Pagina: 1