Toon posts:

Baldur's Gate 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje :
Ik heb een sorcerer als character, en in het begin kan je allemaal spells uitkiezen waarmee je wilt beginnen. Maar hoe kan ik die spells gebruiken bij het spelen? Want het lijkt wel of ik alleen m'n special abilities kan gebruiken, maar m'n spells nog niet!
Hoe gebruik ik m'n spells?

Verwijderd

Heb je toevallig een armor aan? Dan kan je geen spells casten.

Of je moet ze eerst memorizen of iets dergelijks (heb zelf een wizard, weet niet precies hoe een sorcerer werkt) kijk maar eens in je mage boek.
Erg ingewikkeld kan het niet zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Ah! Het antwoord was simpel. Een goede nachtrust zorgde ervoor dat ik genoeg energie had om de spells te casten!
*** BEWARE ENEMIES ***
:]

Verwijderd

Topicstarter
:) Zo, nu ben ik een stukkie verder, maar ik zit te twijfelen. Ik heb de uitgang naar de stad gevonden, maar ik moet eigenlijk nog de acorns vinden, die Ilyach schijnt te hebben. Maar waar kan ik die Ilyach vinden? Volgens mij ben ik die hele dungeon al doorgelopen.

En op een Gnome achtig schip vind ik een Djimn genaamt Genie, die een wapen van mij bewaakt. Die kan ik alleen terugkrijg door de originele bottle te vinden van waar degene die hij bewaakt. Die schijnt misschien in de quarters van de 'Master' te zitten. Maar waar is die master?!?!?

HELLUP !!!!

Is het mogelijk eens uit de dungeon te zijn, in de stad dus, nog op een of andere manier weer terug te gaan om een quest af te maken? Ik ben namelijk een beetje bang van niet, omdat volgens mij de ingang nogal instort als ik eruit kom lopen...

Verwijderd

Hum...die aracorns(or what ever) die hebben die dwergen in de dungeon zelf. Die gekke "nootje" lijkt het wel.

En die flask voor die jinni die heeft 1 van die 3 sirens.

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 15:04

Neelon

FOR PONY!!!

In de laatste dungeon-level (if memory serves me right) zit een ronde kamer in het midden. Daarin zit een Otyogh (zo'n groot rond geval met tentakels). Neem de noord-noord-oost uitgang uit deze kamer en je komt in een soort van slaapkamer terecht. Als je vanuit daar naar rechts gaat kom je bij de Dryads uit. Die vragen je om de acorns (eikels) van hun boom uit de handen van de Duergar te "redden".

De Duergar zitten in hetzelfde level, na die hele grote brede gang met vallen (again, if memory serves me right), die je alleen met de juiste sleutels uit kunt schakelen (die Otyogh heeft er ook eentje). Bij het eind van de gang ga je naar rechts en kom je de Duergar tegen, sla ze verrot en neem de Acorns mee naar de Dryads, die vertellen je wat je ermee moet doen.

Die fles voor de genie is in het bezit van een van de Dryads overigens. Veel succes en nog even een tip, met zeer kleine spoiler. Laat Imoen geen spreuken leren, want je kunt bijna geen gebruik van haar maken (in ieder geval tot eind Chapter 4, daar zit ik nu zelf).

Veel succes verder met dit juweel van een spel.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Jullie pesten mij..... ik moet IceWind Dale nog uitspelen :)

Verwijderd

Chapter 4 al? Ik ben nog steeds bezig om alle subquests in chapter 2 uit te spelen:)
En dat zijn er errug veel, denk je dat je het net hebt gehad komen er weer 3 bij:)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik ben morgen weer een daggie vrij :)
Dan ga ik het allemaal ff uitproberen...

Weet iemand trouwens hoe Baldur's Gate 2 over LAN speelt? Ik ga namelijk donderdag en vrijdag netwerken (4 of 5 pc's) en we zitten nog een beetje te tobben over welke spellen we gaan spelen. (andere ideeen zijn ook welkom ;))

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net dus geprobeert, maar ik kan die acorns nog steeds niet vinden, ook niet achter die ovens... Ik denk dat die pilaren links in die hal met dat tapijt vol met vallen me kunnen helpen. Ik heb er 2 sleutels voor gevonden, nl. voor de 3e en voor de 4e pilaar. Waar kan ik de rest van de sleutels vinden? Ik krijg als ik een sleutel met zo'n pilaar gebruik een wand. Zijn dat de acorns? Of waarvoor zijn die wands?

Verwijderd

Neelons uitlegt klopte ook niet.

Vanaf het dungeon lvl waarop je begint (dus met die kooien).

Start bij de centrala plaats waar die Otyugh (ofzo) is/was. Vandaar loop je naar de library waar al die tomes zijn. Vandaar loop je richting de duur die lijdt tot de elemental plane of air (waar die genie is).

In de de kamer tussen die deur en de library zijn/waren een groep duergars. De leader daarvan heeft de acorns!

Over de sleutels :
Die wands hebben trouwens geen ruk te maken met de acors en ze hebben nog allemaal 1 charge.

De sleutels uit mijn hoofd :

- De guardian (de Otyugh) heeft er een
- Een zit in een vaas? in de kamer van de noordelijke teleporter
- In de kamer waar Khalid ligt zijn dacht ik 3 sleutels
- En dan had die clone nog een sleutel.

Dat was het dacht ik ...

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Als je die key-wands bedoelt dan zijn die voor die hele brede gang met die klote-traps op de vloer waar ik het over had. En het kan inderdaad zijn dat de uitleg niet helemaal klopt, ik weet namelijk niet meer precies op welke levels het allemaal is. Maar die rare Duergar heeft de acorns (100% zeker) en die Dryads die de Acorns willen hebben de Djini vaas (ook 100% zeker).

Ben trouwens gisteren in Chapter 5 aangekomen, en die eikel is aan het fokken met de Matron Mother. En als er een ding is wat je nooit moet doen, is het... (juist ja). I love Drow society. En ze hebben me toch een partijtje spullen die drow. Longswords +3, Drow Full Plate +5 ,mijn cleric heeft nu AC -12, en ook mijn Thief kan hem aan, YES.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Verwijderd

Ik vind het lullig om het je te moeten vertellen maar alle Drow equipment vergaat tot stof wanneer je weer bovengronds komt....ja, ook die +75% stealth cloak die je kunt jatten :-((((

Verwijderd

Longswords +3? Die heb ik al in chapter 2!
Heb zelfs als een two-handed sword +5, holy avenger :):):)

Zo'n Full Plate +5 is wel heeeeeel errug fijn!!!

BTW AC kan niet lager dan -10.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En waar ligt die Holy Avenger ? ;)

Ik ben in de stad geweest en ben net klaar met het ontzetten van de landhuisje van een van mijn party-sletjes..hier zou volgens mij nog een leuk flail moeten liggen maar waar ?

Verwijderd

Die flail of the Ages is idd errug goed. 1d6+3 en dan ook nog +1 voor ieder "head".

Verzamel alle 3 de heads en loop dan naar de forge dan krijg je de flail!
Aan die quests hou je trouwens nog een leuk stulpje over:)
Weer uit mijn hoofd waar ze liggen :
- Cold : In de kamer achter de forge
- Fire : in een boekenkast op de 2de verdieping
- Acid : In een kamer vol met golems

Die holy avenger is in bezit van een redelijk(understatement) sterk personage, (ik verklap niet teveel) speel braaf je questjes uit, je merkt zelf wel over wie ik het heb:)

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

O die AC kan in dit spel dus wel degelijk lager zijn dan -10. Staat vermeld in de inventory (zien onder). En dat van die +3 zwaarden. Ik ben ze ook al eerder tegengekomen, maar hier loopt iedere Drow er mee rond, en niet alleen maar een Boss of zo. Heb effe een paar screens gemaakt (ongeveer 300 kb in totaal).

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/neelonrokk/001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/neelonrokk/002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/neelonrokk/003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/neelonrokk/004.jpg

Vooral die Mace Of Disruption +1 is lachen tegen Undead.

En de opmerking dat mijn dief een Drow Plate +5 aankon is een vergissing van mijn kant, ze heeft een Adamantite Chain +5 aan (ook heel lekker trouwens).

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Ben eindelijk uit de Underdark, via een paar zeer klote gevechten. Ik begin echt een hekel te krijgen aan die mages zeg. Die zijn me een partij sterker geworden in vergelijking met Baldur's Gate zeg. Niet leuk meer. Zit nu in Chapter 6, en het einde nadert (denk ik). Het gaat volgens mij tot hoofdstuk 8 of zo.

Verwijderd

drow long swords +3 ??????
Ik vond long swords +5!!!!
Dual wielding minsk rules :)

Verwijderd

Ik heb nooit BG I uitgespeeld,
is het wel nuttig om aan BG II te beginnen?

Ohja, heeft er iemand een soort best-of the best tip welke class/race echt het allerbest werkt?

Verwijderd

Hmm, neelon, aan die drow armor heb je nu dus niks meer want die is foetsie in het licht :)

enneh, ik ben ook bij chapter 6, maar ik weet niet wat ik nu moet doen.. Bodhi is dood, maar ik heb die elven horn nog niet.. iemand suggesties?

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Weet ik, dus dat heb ik gestashed voordat ik naar buiten kroop. Ga denk ik nog een keer terug om de Illithid City en Beholder Lair te clearen. Is alleen wel bijzonder pittig. Ik kan je alleen niet verder helpen met Chapter 6. Ben er net in aangekomen, en heb vanaf donderdag geen tijd meer gehad om te spelen. Vrijdag gewerkt, gegeten en naar Within Temptation / After Forever geweest (tot 3:30 uur), en ben net terug van mijn werk (van 7:30 to 15:00 uur). Ga dadelijk nog effe een tweetal uurtjes bijpitten voordat ik weer pleite ben. Suc6 in ieder geval.

Pagina: 1