Harde schijf weg bij 2de keer zoeken

Pagina: 1
Acties:

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 08:45
Ik heb het probleem dat mijn harde schijf eerst wel gevonden wordt door de bios, maar als ik voor een 2de keer zoek is ie niet meer te vinden. Ook na een reset niet.

Pas nadat ik mijn pc helemaal heb uitgezet vind ie hem weer, en moet ik dus meteen door booten anders wordt ie weer niet herkent. Hij functioneert verder perfect.

Dit probleem is pas gekomen nadat ik alles opnieuw had aangesloten omdat ik een HD-bracket erbij heb gezet.

Ik heb nu:
- 1x 60 GB Seagate (WinXP) PM, zit wel op Slave-stekker, maar wordt gewoon gevonden als master.

- 1 x 60 GB Seagate (IDE Controller)
- 1x 80 GB Maxtor (IDE Controller)
- 1x 20 GB Western Digital in bracket (SM)
- 1x Aopen DVD speler (SS)
- 1x LiteOn brander (PS), zit dus op Masterstekker, werkt wel goed.

De CD/DVD-spelers konden niet meer samen op 1 poort, dus heb ik het maar zo gedaan. De lengte van de kabels laat geen andere constructie toe. :(

Mobo is trouwens A7M266 met laatste BIOS, en de controller is de Promise TX133 oid.

Ik zat zelf te denken aan misschien een stroomtekort, aangezien het toch 6 apparaten zijn, en er ook nog redelijk veel fans in mijn kast zitten. Bijvoorbeeld 2 HD coolers met beiden 2 fans, en nog 2 casefans. Zou het daaraan kunnen liggen?

Edit: Voeding is btw 340 Watt Chieftec geval :+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dus die 20GB Western Digital raakt verloren bij een 2e detectie? Het zou idd aan de voeding kunnen liggen, probeer eens die WD diverse malen achter elkaar te laten detecteren, terwijl de overige harddisks en evt fans ontkoppeld zijn. Zo kun je uitsluiten of het aan de voeding ligt :)

• Jaded
Damn, ook vergeten te vermelden.
De PM, dus de Seagate wordt niet gevonden bij 2de detectie.
Ik zal morgen eens wat fans eruit halen, en de resultaten even posten.
Verder nog mogelijkheden misschien?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer het anders toch maar gewoon als Master te fixen en zet dan die Liteon op Slave :)

• Jaded
hahaha dat gaat niet. Die kabels zijn niet lang genoeg :P
En nee, ik ga geen foto's posten, want je lacht je kapot.