Ik verwacht dat ik iets verkeerd heb zitten in me server.
De server heeft als doel fileserving en moet daarom relatief snel zijn.
Nu keek ik met ATTO wat de snelheid was van me Hardeschijven en dat viel me een beetje tegen.
Het gaat om de volgende setup:
Asus P3B-F
Intel P3 550 Katmai
Kingston 256MB PC133 Cas 2-2-2
Adaptec ASC 19160
3x Quantum Atlas IV 9,1 GB 7200Rpm
1x IBM Ultrastar 36M 36GB 10.000Rpm
Windows 2000 Server SP3
Dit is de snelheid die ik haal op de Quantum Schijven:

volgens mij moet dat sneller kunnen...
Me Server geeft bij het opstarten aan dat alle HD's op 160MB/s draaien, en de CD-rom speler die erin zit draait op 10MB/s
De Controller staat wat termination op automatic ingesteld, en de kabel heeft aan het einde een active terminator.
Write Cache staat aan in windows, behalve voor de 1e (boot) harddisk, maar dat is normaal zover ik weet.
Alle Hardeschijven zijn dynamic disks
Kan iemand mij vertellen of dit zo hoort te zijn of dat er iets grandioos verkeerd zit.
De server heeft als doel fileserving en moet daarom relatief snel zijn.
Nu keek ik met ATTO wat de snelheid was van me Hardeschijven en dat viel me een beetje tegen.
Het gaat om de volgende setup:
Asus P3B-F
Intel P3 550 Katmai
Kingston 256MB PC133 Cas 2-2-2
Adaptec ASC 19160
3x Quantum Atlas IV 9,1 GB 7200Rpm
1x IBM Ultrastar 36M 36GB 10.000Rpm
Windows 2000 Server SP3
Dit is de snelheid die ik haal op de Quantum Schijven:

volgens mij moet dat sneller kunnen...
Me Server geeft bij het opstarten aan dat alle HD's op 160MB/s draaien, en de CD-rom speler die erin zit draait op 10MB/s
De Controller staat wat termination op automatic ingesteld, en de kabel heeft aan het einde een active terminator.
Write Cache staat aan in windows, behalve voor de 1e (boot) harddisk, maar dat is normaal zover ik weet.
Alle Hardeschijven zijn dynamic disks
Kan iemand mij vertellen of dit zo hoort te zijn of dat er iets grandioos verkeerd zit.