Toon posts:

Auto invoeg knoppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het probleem. Ik heb op het werk intranet een documentatie database gebouwd met Acces 2000 backend en ASP webfrontend.
Via deze frontend kunnen de medewerkers van ICT documentatie benaderen en hieraan toevoegen het toevoegen gaat in een soort submit form wat veel weg heeft van het formulier van het tweakers forum.

Het enige nadeel is dat spaties tussen teksten en ingevoegde alinea's niet herkend worden dus alle tekst wordt naast elkaar geplaatst totdat het einde van de pagina in zicht is (ingesteld op 800 pixels)en dan begint het weer op een nieuwe regel.

Om de teksten dus een nette opbouw te geven moet je dus in het submittal form al met HTML klooien een break hier een code voor bold text daar. Dit is vrij hinderlijk voor de mensen die niet zo veel kaas van HTML gegeten hebben en ik heb ook weinig zin om mensen een hele handleiding voor te schotelen eer ze een net stukje documentatie kunnen posten.

Nu heb ik wel eens bij andere fora gezien dat er knoppen in de submitforms verwerkt zaten dat wanneer je er op klikte er automatisch een html code in de tekst geplakt werd of dat je bijvoorbeeld tekst kon aanblokken en dan met een klik op een knop er een htmlcode voor plakte.

Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja please share it with me;).

Het maakt overigens niet uit in welke taal het hangt.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Eigenlijk snap ik je vraag niet :?

Maar als ik het goed heb, dan bedoel jij met:
Het enige nadeel is dat spaties tussen teksten en ingevoegde alinea's niet herkend worden dus alle tekst wordt naast elkaar geplaatst totdat het einde van de pagina in zicht is (ingesteld op 800 pixels)en dan begint het weer op een nieuwe regel.
Dat wanneer je submit alle tekst achter elkaar staat en dat alle breaks, etc weg zijn. Op zicht gebeurt dit niet. Want ik kan dus wel gewoon (in mijn Access Database) text vanuit een TEXTAREA toevoegen welke gewoon met de volledige opmaak wordt toegevoegd.

Heb je al eens lopen spelen met Server.HTMLEncode :?