Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

kast onder stroom

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
toen ik een netwerk kabel uit de compu wou trekken (compu stond aan) kreeg ik een schok die vergelijkbaar was met de schok die ik kreeg toen ik met een lampschakelaar aan het klussen was, ongeveer 230V dus, is dit normaal (neem aan van niet maar ja, zou kunnen) en wat kan ik er tegen doen?
ik vermoed dat het iets met aarde te maken heeft.....

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:10

Reptile209

- gers -

Zijn zowel jouw PC als de anderen op het netwerk op (dezelfde) aarde aangesloten? Bij mij wil ons coax-netwerkje namelijk ook nogal eens wat spanning opbouwen... (allemaal niet geaard)

[edit]
Nee, is inderdaad niet normaal dus :P

Zo scherp als een voetbal!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
het is een utp-netwerk, andere compu stond ook nog uit trouwens.....

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

ik heb ook een keer een hele groote schok gehad toen ik mijn kast aanraakte! Ik zal later dat het kabeltje dat naar de verwarming gaat los zat. Dus ik heb voor de aarde een kabeltje naar een verwarmingsbuis gemaakt.

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:39
Is niet normaal nee, maar dat had je zelf ook wel door lijkt me....

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:23
Loopt op dit moment ook! Misschien dat hier ook iets interessants voor je bij zit.
Kast onder stroom?

...

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:08

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

nou het zal wel niet zon grote schok zijn geweest dat zou niet best zijn, dan zou je hele pc nu aanbout zijn... raakte je toevallig een kachel of iets anders ijzers aan toen je de kast aan raakte?? ik heb het ook gehad hoor deed ff een kabeltje op me kast plakken en die tegen de kachel aan houden, zag gewoon de vonken er af komen...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Search vraag. Is een 'bekend' verschijnsel bij ongeaarde computers.
Zie ook:
Aarding PC slecht geregeld?
Case aarden
[rml][ EL] Schok als ik PC + verwarming aanraak.[/rml]

Op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.