Pioneer kabeltje > Illumination ??

Pagina: 1
Acties:
  • 1.250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 22:56
Ik heb een pioneer (deh-3130r) autoradio en hier komen (uiteraard) allemaal draadjes uit aan de achterkant. 1 draadje kan ik echter niet thuisbrengen, ook is hier niks over te vinden op de pioneer site, of in de handleiding.

Het gaat om een draadje met het opschrift "illumination". Weet iemand waar dat draadje voor is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:34
"illumination" = Verlichting O-) (in de zin van licht...) Misschien voor een extern lampje of whatever...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
Zo ver was ik ook jah.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlybear
  • Laatst online: 17-02 15:52
Meestal gaat dit draadje naar je verlichting (dimlicht).

Als je dan je lichten aandoet, gaat het display wat minder fel branden en gaat er een lampje branden als de radio uit is.

Wanneer je lampen uit staan, hangt dat draadje aan de massa, anders aan de + 12V.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
ehw? jaaaaaajaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 23:10
Je kan pioneer gewoon bellen over zulke dingen. als je dan meteen zegt dat je tijden de verhuising je manual kwijt bent geraakt komt het helemaal goed :D

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlybear
Begrijp je het niet?

Je sluit dat draadje aan op het draadje dat spanning op je koplampen zet. Daardoor 'weet' de radio wanneer je lichten aanstaan. Hij reageert daarop, door ofwel het display te dimmen (minder fel) en/of een lampje bij de knopjes te laten branden.

Sluit het draadje dus aan op de +12V van je koplampen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43584

grizzlybear schreef op 10 september 2002 @ 15:48:
Meestal gaat dit draadje naar je verlichting (dimlicht).

Als je dan je lichten aandoet, gaat het display wat minder fel branden en gaat er een lampje branden als de radio uit is.

Wanneer je lampen uit staan, hangt dat draadje aan de massa, anders aan de + 12V.
Grizzlybear heeft helemaal gelijk.dit klopt.
Als je de pioneer in de winkel had gekocht zat er een gebruiksaanwijzing bij
en daar staat alles heel mooi in beschreven,
als je de radio gewoon via een officeel verkoopkanaal had gekocht dan kan je altijd op je dealer terug vallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Leo
Heb hem 2e hands, en heb inmiddels handleiding van pioneer gekregen. Staat niets in over illumination draadje... Ik sluit hem maar niet aan! zou niet weten waarom iemand z'n display wat minder fel zou willen laten branden als je de lichten aan doet (en het dus donker is) :s

maargoed, weet nu waar hij voor is! thx!

• grizzlybear
Als het donker is in je auto (want het is donker buiten) Dan is het display vaak een vervelende vlek in je ooghoek. Als het display wat minder fel brandt, is dat minder storend.

Bovendien hoef je 's avonds minder licht uit het display te krijgen om het toch nog goed te kunnen lezen. Overdag heb je meer licht nodig, omdat je tegenlicht van de zon hebt.

Als de radio uitstaat, dan is het fijn dat je in het donker de knopjes kunt zien.

Ik zou het gewoon aansluiten, is altijd handig.

[ Voor 0% gewijzigd door grizzlybear op 11-09-2002 11:40 . Reden: Foutjes ]

Pagina: 1