Toon posts:

ASUS GF2 GTS bios dillema

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb nu sinds een paar dagen mijn nieuwe video kaart. Dat is de ASUS Geforce2 GTS 32MB DDR. Deze kaart kwam uit de doos met bios 2.15.01.14. Nu hoorde ik altijd dat sideband zo goed was. Dus ik wilde mijn bios upgrade naar een bios met SB.

Ik ging naar de asus site toe en downloade daar het volgende bestandje "v77bios.exe" hiermee kon ik mijn bios flashen. Alleen zou mijn bios dan terug gaan naar 2.15.01.13 (dus van 14 naar 13) Dat leek me geen punt aangezien 13 wel sideband had. Ik heb de patch gedaan, en alles ging prima. Ik start opnieuw op... en hij hangt bij het schermpje om je netwerk wachtwoord in te voeren. Nadat iedere keer weer te hebben gehad besloot ik om in veilige modus resolutie op 640*480*16kleuren te zetten. Windows startte wel weer 'normaal' op. Zodra ik resoluties ga verhogen of het bitrate, dan hangt ie gewoon, alleen mijn muis is dan nog beweegbaar.

Ik ging kijken naar wat ik gedaan had, en wat las ik deze bios is voor de v7700 met sgram... Jaik! En dat had ik dus niet gelezen.

Nu wil ik weer terug naar 14... EN _dat_ schijnt er moeilijk te zijn. Ik kan nergens een bios versie vinden zoals die op mijn kaart_zat_. Hij bestaat dus wel anders zou ie niet op mijn kaart hebben kunnen staan, maar je kan hem nergens downloaden.

Ik hoop dat iemand me kan helpen om mijn bios weer te upgrade naar 2.15.01.14 .Ik heb heel asus afgezocht maar niks gevonden, nvidia heeft ook geen bios files (logisch waarschijnlijk) Ik ben dus ten einde raad, vind ut namelijk wel zonde dat ik met zo'n vette plank, mag genieten van maar liefst 16 kleuren op een resolutie van 640*480 ;-)

Groetjes
Housebee

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

V7700BIOS.EXE

This BIOS flash program supports following product models:
===============================================================
ASUS AGP-V7700 Deluxe : Version 2.15.01.13.00 (SGRAM)
ASUS AGP-V7700 Deluxe : Version 2.15.01.13.00 sba (SGRAM with sideband)
ASUS AGP-V7700 Pure : Version 2.15.01.13.00 (SGRAM)
ASUS AGP-V7700 Pure : Version 2.15.01.13.00 sba (SGRAM with sideband)
ASUS AGP-V7700/64M : Version 2.15.01.13.00 (SDRAM)
ASUS AGP-V7700/64M : Version 2.15.01.13.00 sba (SDRAM with sideband)

-Think Progressive-

Verwijderd

Topicstarter
Ja duh... Ik weet ook wel dat ik daar fout zit, maar het blijft een feit dat het dom is dat ze dat niet van te voren zeggen bij de link voor het downloaden, dat deze dus alleen bedoeld is voor _SGRAM_. En ik vind dat ie dat ook wel had mogen controleren dat bios update progamma. Maargoed, probleem blijft bestaan.

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

hehe, waarom denk je dat die v77bios.exe bij asus in de BETA dir stond....
kan nergens een andere vinden helaas :(

-Think Progressive-

Verwijderd

Topicstarter
Tja... ik ook dus niet. Maar hoop dat er een tweede/andere manier is om hem te upgraden ofzoiets. Is er niet een mogelijk heid om een bestaande bios van een video kaart te rippen? Dan kan iemand dat doen en mij dan dat bestandje sturen. Ik zou dan misschien met NVFLASH mijn bios weer kunnen upgraden. Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Verwijderd

Kan je niet je videokaart met een bios flashen zonder sidebanding, want sidebanding maakt nauwelijks iets uit in snelheid en is ook nog minder stabiel vooral bij overclocken. Misschien werkt hij niet omdat hij sidebanding aan heeft staan.

Verwijderd

Topicstarter
Is inderdaad wel een goede tip, alleen heb ik dat al gedaan. En dat baat nog niet echt... :-( Nee, het meest rare vind ik gewoon dat die versie 14 bios wel bestaat (hij zat tenslotte op mijn kaart) maar niet te dowloaden is. Eigenlijk is dat volslagen idioot. Maar goed, ik blijf hopen... :-/

Verwijderd

Misschien kun je iets op de FTP site vinden of bij de geforce faq

Verwijderd

Ftp site van asus bedoel ik

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, dat heb ik dus ook al gedaan... (Ben er al een tijdje mee bezig... *snif*) Maar helaas geen bios update te vinden voor de V7700 met DDR geheugen.

PS: Ik zag dat er je bios kan dumpen met dit bestandje "http://www.xs4all.nl/~bmsmit/files/dump/tools/dumpbios.zip" Maar... het is een dead link :-( Maar ut kan dus wel, zo te zien. Dus dat zou misschien wel een oplossing kunnen zijn. Nou nog iemand vinden die dat zijn bios dumpt en mij dat toe wil sturen.

Verwijderd

Zijn ASUS v7700 niet altijd met SGRAM. Kijk eens naar de discussie over sgram en ddr-sdram.

Verwijderd

Topicstarter
Dit 'zeggen ze' is om je vga bios te saven.
http://www.geforcefaq.com/files/savebios.zip

Verwijderd

Maar dan save je toch de slechte bios versie 13 (ongeluksgetal)

Verwijderd

Topicstarter
"Zijn ASUS v7700 niet altijd met SGRAM. Kijk eens naar de discussie over sgram en ddr-sdram."

Nee echt niet. Dan zou je zeker lucht kopen. Nee als je een kaart koopt met DDR zit het er heus wel op. Dat is eigenlijk het enige waar ik nou net niet aan twijfel ;-)

Verwijderd

Ik bedoel DDR-SGRAM

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik hoop dat iemand anders zijn BIOS saved. En die mij opstuurt zodat ik kan flashen naar 14. Ik ga inderdaad niet mijn bios saven op dit moment, dat had ik eigenlijk eerder moeten doen...

Verwijderd

Ik heb nog steeds een TNT2
Snik.
Dus aan mijn bios heb je niks.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb een ASUS V7700 GeForce2 GTS Deluxe. Wat voor V7700 heb jij EXACT?

Ik wil best mijn BIOS voor je saven en mailen als dat zou helpen?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS Gforce2 GTS v7700 deluxe met 32 MB DDR.

Als je dat voor me zou willen doen zou ik heel blij zijn, it is dan nog afwachten of het helpt, maar het begin is er dan iig.

Verwijderd

Ik zal er wel naast zitten maar ik dacht dat de V7700(Pure in mijn geval) allemaal SGRAM hebben. Ik heb net op de mijne gekeken en daar zitten SGRAM Modules van infinion op. Die bios loopt bij mij trouwens perfect.

Verwijderd

Topicstarter
"Ik zal er wel naast zitten maar ik dacht dat de V7700(Pure in mijn geval) allemaal SGRAM hebben. Ik heb net op de mijne gekeken en daar zitten SGRAM Modules van infinion op. Die bios loopt bij mij trouwens perfect."
---------------------------------------------
bron:
------ http://www.asus.com.tw/products/Addon/Vga/agpv7700d/index.html
------

"...Powered by the NVIDIATM GeForce2 GTSTM graphics processing unit (GPU) and featuring DDR (Double Data Rate) memory buffer, the ASUS AGP-V7700 Deluxe delivers not only cutting-edge graphics performance but also image fidelity regardless of the CPU (central processing unit) your system is using.
With ASUS AGP-V7700 Deluxe, you will not only see but also experience dynamic, realistic 3D world unmatched by any other graphics processor..."

Je zal er wel naast zitten...

Verwijderd

Ze zijn allemaal DDR-SGRAM

Verwijderd

FWIW
http://www.asus.com.tw/products/Addon/Vga/agpv7700d/spec.html staat
"Video Memory
32MB 332MHz DDR (166MHz x2) SGRAM"

Verwijderd

Topicstarter
Ok zal wel, dat is niet waar ik van wakker ga liggen, en alle helemaal niet waar mijn topic over gaat. Ik ben nog steeds wachtende op de verlossing.

Verwijderd

Topicstarter
Tazzman: Wanneer kan ik het mailtje verwachten?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Zeker niet voordat ik thuis ben van mijn werk en dat kan toch wel even tot 8 uur duren ben ik bang.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is prima! Nog steeds bedankt. Ik zie het vanavond wel. CU

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:31
Scheelt dat nog een beetje in FPS in Q3 en 3DMarks in 3DMark 2000? Zo ja, dan wordt het voor mij ook interessant. Ik haal nu 6723 3DMarks op default bench. Specs zie hieronder.

Verwijderd

Topicstarter
TAZZMAN: Pls... kan je het nog sturen... ik heb niemand anders die het heeft, en heb het getest en het werkt! (heb oude bios gebruikt om te rippen) Dus jij bent dan nu mijn redding.

Verwijderd

Heej
ik heb hier hetzelfde probleem
alleen bij mij is het goed fout gegaan:
nadat ik een bios van de link op www.geforcefaq.com had gedownload (de goeie tv-out) en hem had geflasht (hij zij al dat er iets niet matchte)toen starte ik hem opnieuw op en ja hooor geen beeld signaal. Tazzman (of iemand anders) zou je dat bestandje ajb naar mij willen opsturen???
thx

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op Monday 23 October 2000 23:01 schreef housebee het volgende:
TAZZMAN: Pls... kan je het nog sturen... ik heb niemand anders die het heeft, en heb het getest en het werkt! (heb oude bios gebruikt om te rippen) Dus jij bent dan nu mijn redding.
Hmm..mag ik het ook geven? :)

Bios voor Asus V7700 Deluxe, zonder Sideband
Bios voor Asus V7700 Deluxe, MET Sideband
Nvflash om je bios te upgraden, vanuit dos doe: nvflash -fv7700bios[SBA].bin

edit: nvflash erbij
edit2: is versie 2.15.01.14 trouwens

Verwijderd

eej bedankt
alleen het wil nog steeds niet helemaal lukken
als ik nvflash -f(.....) intyp dan hoor ik na 20 sec 3x piep.
Weet iemand wat ik nu mmoet doen. Waarschijnlijk gaat er iets fout.

Verwijderd

zelfde probleem ken ik ook met de gts van asus met sba aan,
echter dit is alleen met de 20.** serie detonator drivers ,
met de oudere detonators kan alles wel met sba aan.
veel geluk.

Verwijderd

He arjanscholl vet bedankt.
hij draait weer als een trein (alleen zonder sideband maar ok)
echt bedankt man!!! (en iedereen die heeft proberen te helpen)

Verwijderd

Volgens mij heeft elke GTS Infinion DDR-SGRam.
Pagina: 1