Mandrake 9.0RC2 install ISOs -> FTP?

Pagina: 1
Acties:

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Waarom zijn de ISO's van Mandrake RC2 nu in hemelsnaam 2x 700MB en 1x minder groot? Ze kunnen ook precies verspreid worden over3 CD's van 650MB (met 1-2MB speling). Nu kan ik ze niet op mn CD-RW's branden (van 74min/650MB). En ik heb niet de behoefte om (ook al zijn ze zo goedkoop) er 3 gewone (80mins) cd's aan te verspillen.

Weet iemand trouwens ook wanneer de release van Mandrake9.0 gepland is, ik kon het nergens vinden. Want ik installeer liever vanaf een FTP-server. En ik ben bang dat dat niet mogelijk gemaakt wordt voor de RC's.
Of kun je die ISO's ook zelf uitpakken en op een ftpserver zetten. En dan met de DOS-bootdisk opstarten en naar je eigen FTP verwijzen?

Verwijderd

Hij staat gepland voor oktober. Zal wel begin oktober zijn te zien aan de snelheid waarmee ze aan het werk zijn.

Over die cd's; ik denk dat het te maken heeft met de final release. Deze zal (zeker als je hem koopt) voorzien zijn van extra cd's met allerlei commercial applications. Misschien komen ze ook wel weer met een game versie e.d. Voor deze extra spullen kan natuurlijk ook de ruimte op cd3 gebruikt worden.

Verwijderd

ArmEagle, wat boeit het? Haal gewoon 3 700mb cd-rw's heb je wat meer aan dan die 650 mb dingen.

Verwijderd

ArmEagle schreef op 10 september 2002 @ 15:30:
Waarom zijn de ISO's van Mandrake RC2 nu in hemelsnaam 2x 700MB en 1x minder groot?
Dat was al beantwoordt, omdat op cd3 nog commerciele programma's komen. Volgens mij is de final trouwens wel steeds 650 Mb groot...
Weet iemand trouwens ook wanneer de release van Mandrake9.0 gepland is, ik kon het nergens vinden.
Volgende week.
Wanneer de boxed sets komen....dat zal nog wel een maand duren.
Want ik installeer liever vanaf een FTP-server. En ik ben bang dat dat niet mogelijk gemaakt wordt voor de RC's.
Of kun je die ISO's ook zelf uitpakken en op een ftpserver zetten. En dan met de DOS-bootdisk opstarten en naar je eigen FTP verwijzen?
Beide kan. Wil je van een ftpserver als ftp.surfnet.nl dan wil je Cooker installeren, dat is de ro2, die intussen weer geupdate is. Of eigenlijk is rc2 een snapshot van Cooker.
Pas wel op, op een bepaald moment wordt hij geforkt, en wordt 9.0 final klaargemaakt. Dit is dan niet meer hetzelfde als Cooker. Cooker gaat daarna ws. weer wat drastische wijzigingen ondergaan, zodat het ergens breekt.
En volgens mij kun je de iso's ook uitpakken en op een eigen ftp, http of nfs server zetten.

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ok, bedankt.
Hmm, dus volgende week komt 9.0final uit? Dan ga ik daar op wachten. Mogelijk hoef ik dan zelf de iso's ook niet meer uit te pakken. Ik hoop tenminste dat de network-install-files dan ook snel beschikabar zijn.