Toon posts:

Bypassen Power-on password op onbekend Notebook.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aanwezig: Notebook 425-SX (meer is er niet te vinden)
Enige merkreferentie is de batterij: 'SANYO'

Dit laptopje/notebook heeft een power-on beveiliging. Helaas kan niemand hier op mijn werk vertellen wat het password is. Hoe kan ik de password prompt omzeilen ? (d.m.v. toestsen combi of een 'apart' password)

Bij voorbaad dank....

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De CMOS resetten door een jumper of de batterij eruit halen (voor een lange tijd).

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een Compaq. Kap eraf en het batterijtje even een paar minuten loskoppelen en klaar is Kees

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 14:41 schreef Toetie het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een Compaq. Kap eraf en het batterijtje even een paar minuten loskoppelen en klaar is Kees[/quote]De meeste Compaqs hebben daar een jumper voor "Clear CMOS", dan ben je met minder moeite klaar: kast open, jumper eraf, spanning erop, spanning eraf, jumper erop, kast dicht, spanning er weer op en klaar...

Wellicht dat als je de notebook openschroeft dat je iets op het mobo kunt ontdekken dat hetzelfde doet.

Mischien bied de SANYO-site uitkomst?

Update: hmmm, had niet gelezen dat Sanyo de batterij was, er schijnt ergens een site te zijn, waar je op basis van FCC nummers produkten kunt traceren, mischien is dat wat?

Er moet toch iets terug te vinden zijn wat je leidt tot het produkt?

Verwijderd

Topicstarter
Openmaken is al een groot probleem, dat ding lijkt wel gegoten te zijn. Is er niet een magische toetsen combi als [ctrl+A+S] bijv.?

De Sanyo site is of Japans of ik kan alleen maar info vinden over huishoudelijke plezier apparaten :)

(Na update berichtje hiervoor)
Er is inderdaad een labeltje te vinden met een Serienummer, geen FCC-nummer. S/N 212EE4808686
Verlichtend niet? :P