Toon posts:

[gentoo: kde + cups] printdialoog blijft hangen, help?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik gebruik kde3.0.3 en cups 1.1.15 op gentoo. CUPS werkt goed via de commandoregel en de webinterface, maar niet via KDE. de printdialoog bevriest meestal 5 minuten of meer, waarna het printen pas begint, en dat gaat dan ineens gewoon snel. Ook de print manager in het configscherm blijft hangen (waarbij het scherm ook niet meer geupdate wordt)

Wie heeft dit ook en wat kan je doen? Ik heb alles in cupsd.conf al ff op 'Allow from All' gezet, maar dat hielp niet.

Gek genoeg doet hij SOMS normaal als ik offline ben. Als ik online ben gaat het altijd mis (ppp). Heeft iemand een idee? tnx, Wilbert -Gentoo nieuweling- Berendsen.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
1) opnieuw ghostscript emergen. waarom? Zie de gentoo-forums.

2) als het dan nog niet werkt: terugkomen met de messages uit /var/log/cups.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
1) ghostscript had ik al gere-emergd (anders zou web+cmdline niet werken)

2) Mijn errorlog staat hier. Debuglevel is 'debug2'

Wat heb ik gedaan:
om 15:46:16 cupsd gestart
om 15:47:07 kprinter gestart (dialoog verschijnt normaal)
om 15:48:13 op 'Eigenschappen' geklikt. Hierop bevriest de dialoog, en de eigenschappen dialoog verschijnt niet.
om 15:49:36 kprinter SIGINT gestuurd, waarop hij afsluit
om 15:50:07 kcontrol geopend, printermanager geselecteerd (gaat nog goed)
om 15:50:12 geklikt op de printernaam. Hierop bevriest de printmanager (en heel kcontrol)
Ook verschijnt er op dat moment een foutmelding van KLibloader: (kdecore) dat de printmgr lib geen init_xxxnogwat functie heeft. (Unresolved symbol) KDE is wel met cups gebouwd, en cups is ook geselecteerd.
verder weet ik het niet meer precies.
obelix.wbsoft.nl is gewoon mijn /etc/hostname. Het valt mij op dat hij soms connect naar 127.0.0.1 (localhost) en soms naar obelix.wbsoft.nl (het lokale ipadres van mijn nic). Reverse name lookup staat off (wbsoft.nl bestaat niet echt).

Het is ook zo vreemd omdat de commandline (lpr) en de webinterface (incl. testpagina) wel goed werken.

wie mij helpt, alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2002 16:11 . Reden: alvast bedankt toegevoegd, het is al erg genoeg :-) kan altijd nog naar good old apsfilter gaan, werkt cool. Maar ja iedereen schijnt CUPS te gebruiken.... ]