GF 4 TI wil niet onder XP

Pagina: 1
Acties:

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:16
Geen genoeg specs volgens het modje :(

Goed hier een nieuwe MSI KT3 ddr 333 bordje met een 2000+ met een geforce 4ti 4200 deze wil niet installeren onder winxp. heb al diverse kaarten geprobeerd maar hij doet het niet. krijg of een foutmelding ef alleen zwart beeld. Hij geeft de volgende foutmelding.

Er is een probleem onstaan tijdens de installatie van het apparaat

gegevens ongeldig.

Heb al nieuwe drivers gebruikt ipv de bij geleverde. leadtek kaart ipv msi maakt niet uit. krijg alleen zwart beeld.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je al eens een nieuwe installatie van je OS geprobeerd? En kan je wel booten is de veilige modus?

• Dezjay
kan wel booten in veilige modus. OS staat er netop het is een nieuwe pc

booten in veilige modus wil wel ziet ie hem als standaard vga is geen prob.

Verwijderd

Is het dan niet bekend dat sommige MSI mobo's niet met Geforce kaarten werkt?
Die van mij had daar ook last van. Nieuwe mobo en het werkt perfect :*)

Verwijderd

ik weet wel dat mijn kt7a een bios update nodig had voor een GF4 Ti, wellicht de jouwe ook?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08

Shunt

Boe

dit is idd een bekend probleem ik zou eens kijken of je kaart het wel doet in een andere pc of een ander mobo
gewoon effe een ander mobo proberen dus
ook kan het herinstaleren van windows helpen ;) ook al is het een verse instal

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Dezjay
Zet hier per week klein 30 stuks inelkaar met KT3 DDR 333 en een gf kaarten ook met gf4ti..

Probleem was alleen in het begin lijkt me sterk dat nu ineens het probleem er weer is

• Shunt

Shunt

Boe

erm zo als al genoemd is bios update ?? brak msi mobo (zal niet de eerste zijn hoor ;) )

Game PC

Verwijderd

Misschien heb je een bordje wat er al een tijdje ligt, waardoor het bios nog niet is geflashed gebruik gewoon de live bios update software van msi, dan vindt ie het vanzelf en dat werkt heel simpel.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2002 16:39 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 15:16:
ik weet wel dat mijn kt7a een bios update nodig had voor een GF4 Ti, wellicht de jouwe ook?
MSI KT7 is het DDR 333 bord van MSI dus is inderdaad een biosflash de oplossing denk ik

Verwijderd

Ik had het zelfde bericht na installeren Ti 4600.
Vandaag een reinstall van XP gedaan en vid kaart zonder problemen geinstalleerd.

• Dezjay
Nou bios update wil niet hij zegt dat ie beveiligd is (maar nergens !! in het boekje of bios en op inet kan ik ook niks vinden waar het staat ???)

Opnieuw install wan winXP heeft ook geen nut

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
moederbord drivers installeren :X

• Shunt

Shunt

Boe

erm zullen we maar eens instellen dat je een bios update uit mag voeren dit is bij alle asus borden :D die ik ken dan he :P
mare zoek maar effe sinds ik op abit over ben gestapt ben ik het kwijt waar het staat

Game PC

• Dezjay
Dit is een MSI snap er helemaal niks van hoe dat nou ken want kan het _echt_ niet vinden staat niks over in het boekje of in het bios zelf..

Maar het probleem is al opgelost heb gisteren het mobo vervangen en de gf4ti doet het.. Stomme is dat het "kapotte" mobo nu in een andere pc zit met een een gf4ti en nu deed iehet in een keer heb dit wel vaker de laatste tijd met MSI :?

Verwijderd

mijn gf2mx 400 krijg ik die zwarte beeld als ik xp installed je hoort akkoord tegaan en f8 te drukken en ziet een zwart scherm ik heb nu een ti4200 en heb het nog steeds als ik xp instal doe ik eerst een oude matrox g100 erin en later verwissel ik ze heb ook zo een msi mobo k7turbo

trouwens ik wilde me bios flashen maar lukt me echt niet krijg zo een vaag schermpje in dos zeg maar dan en moet ik 2 dingen intypen:S

• Kbeuriot
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:38
Ik heb ook een MSI mobo (K7T) en een GF4 ti4200 128Mb, alleen werkt mijn videokaart ook niet goed, mijn oude vga-kaart (32mb) werkt veeeeel beter, echt raar.

• Dezjay
Ben ik weer.... heb nu weer precies het zlefde met een MSI GF4ti en nu krijg ik zwart beeld onder XP met gewoon de standaard bij geleverde drivers. Erg raar dat MSI GF4 het niet standaard doet op een MSI moederbord...

Slaat echt nergens op ga MSI bellen

Verwijderd

download detonators van nvidia.com.
heb ik ook gedaan :)
nvidia.com > download drivers > step 1: graphic card ofzowiets > step 2: detonator > stap 3: win 2000/xp > Go! > et voila!

Verwijderd

AGP Drivers van je Mobo upgraden??

• Dezjay
Zal dta vanmiddag op de zaak nog eens even gaan proberen... bel wel MSI eens ff op om te vragen hoedat nou ken wat het slaat natuurlijk nergens op deat hun videokaarten en mobo's niet willen samen werken met de bij geleverde drivers

Verwijderd

Dezjay schreef op 16 september 2002 @ 10:29:
Zal dta vanmiddag op de zaak nog eens even gaan proberen... bel wel MSI eens ff op om te vragen hoedat nou ken wat het slaat natuurlijk nergens op deat hun videokaarten en mobo's niet willen samen werken met de bij geleverde drivers
En? Heeft het wat opgeleverd? Ik zit hier ook met een MSI KT3 Ultra (net gekocht) en GF4Ti4200....wil weten of ik die mobo beter kan terugbrengen? Want ben bang dat ik dus een miskoop gedaan heb....

• Dezjay
Nee nog niks.. tis nog steeds een wazig iets...
Pagina: 1