Toon posts:

kabelinternet splitsen

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
we hebben thuis een p233 met een kabelmodem van @home. Nu hebben we 2 netwekkaartjes gekocht en willen dus graag een netwerkje opzetten tussen die p233 en een labtop zodat we beiden gebruik kunnen maken van de kabel. wat voor software hebben we hier voor nodig?
, en waar valt het te downloaden?

Ik weet dat men met Wi millenium internet verbindingen kan delen, maar wij hebben wi 95

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Download (Gratis en legaal) iShare van http://tucows.wau.nl is een modemsharing proggy, server+client installatie in 1, heel simpel, alles gaat obv autodetect dus bijna nix instellen behalve client-server dan..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
en de client-server is dan @home?

het mag volgens mij wel he dat splitsen?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens mij mag het niet, maar weet het niet zeker.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:14
Netwerkje neerkwakken. TCP/IP erop. IPadressen: 192.168.1.1 en 192.168.1.2 (nooit 0 of 255 gebruiken en altijd beginnen met 192.168)
Vervolgens naar tucows surfen (http://tucows.wau.nl) en lekker SyGate of WinGate opvissen. Handleiding lezen, installen en ready-to-go. :) Have fun...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• dominic
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Server = PC met modem + netwerkkaartje
Client = PC met netwerkkaartje

Ach, zolang je niet je hele flat van internet voorziet lijkt het me geen probleem, anders kun je de voorwaarden van @home nog ff bekijken..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Wat ik zelf doe:

De ene PC heeft het modem in of aan zich hangen op die PC installeer je WinProxy (o.i.d.), dan zorg je dat ze beide in een netwerkje hangen (let op IP nummers en werkgroepnaam) en op de tweede PC geef je als internet proxy het IP nummer van de eerste PC op.

Dit zou je op weg moeten helpen, het is in ieder geval het kunstje waar ik voldoende aan heb, er zijn ongetwijfeld betere oplossingen mogelijk, maar waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

Mocht je meer info nodig hebben, dan vraag je maar...

Suc-6

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 14:38 schreef OlafvdSpek het volgende:
Volgens mij mag het niet, maar weet het niet zeker.[/quote]Kzou niet weten waarom het niet zou mogen, het wordt een ander verhaal als je dat met de hele buurt zo gaat regelen, maar binnen één woning (er vanuit gaande dat dat het geval is)?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

nee, het mag van @home niet, dus de kunst is om het te doen zonder dat ze het merken (kweet niet of ze dat actief controleren). dus gewoon nat (network address translation) gebruiken.

Verwijderd

Citaat at Home:

Ik heb thuis meerdere computers die in een netwerk staan, kunnen deze ook aangesloten worden?

Nee, @Home wordt altijd op een stand alone computer geïnstalleerd (dus niet op een computer in een netwerk). Voor een netwerk bieden wij ook geen ondersteuning.
Hebt u nu thuis meerdere computers in een netwerk staan, dan dient u ervoor te zorgen dat een computer als stand alone klaar staat die door ons wordt aangesloten. Binnenkort leveren wij de mogelijkheid om computers op het thuisnetwerk aan te sluiten

• Infern0
  • Laatst online: 20-08 13:36

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Die tekst van @home staat er al zolang als @home in nederland is volgens mij.

De beste oplossing in mijn optiek is een goedkoop 486'je (of beter) te kopen.
Hierop gewoon e-smith (http://www.e-smith.org) installeren (dit is gebasseerd op linux). Dit installeren kan bijna iedereen. En je heb een veilige internet verbinding.

Wil je gewoon je windhoos blijven gebruiken dan zou ik sygate gebruiken en geen winproxy of iets dergelijks, omdat sygate transparant is kunnen ze het totaal niet zien. Voor mensen met winproxy is het voor @home mogelijk omdat van buiten af te zien.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

idd, ze beloven al minstens een jaar de mogelijkheid om ooit meerdere machines te kunnen aansluiten. bovendien, als het ooit gebeurt dan moet je er toch extra voor betalen. beetje zonde als je toch maar vanaf 1 machine zit te internetten.

zelf heb ik m'n thuisnetwerkje dus via winroute (router/firewall) op m'n oude p166 aan @home hangen. werkt perfect en is van buitenaf onzichtbaar.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 14:41 schreef TgF het volgende:
Kzou niet weten waarom het niet zou mogen, het wordt een ander verhaal als je dat met de hele buurt zo gaat regelen, maar binnen één woning (er vanuit gaande dat dat het geval is)?[/quote]Ik heb ergens gelezen dat je bij Chello echt maar een PC mag aansluiten, anders moet je een business abbonement nemen.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:02
Toch is het vreemd: met zo'n router/proxy heb je toch immers maar één machine aan het internet hangen? Met wat er achter die machine gebeurt heeft @home (of in mijn geval Chello) eigenlijk niets te maken. Het is een ander geval als je 2 of meer machines direct via een hub op de modem aansluit (dus kabeltje van hub naar modem, kabeltjes van PC's naar hub)

Nog even en je mag alleen nog maar een Virge DX2 kaart in je PC hebben, omdat ze anders bang zijn dat je online gaat zitten quaken of zo...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 21:41 schreef Poltergeist het volgende:
Nog even en je mag alleen nog maar een Virge DX2 kaart in je PC hebben, omdat ze anders bang zijn dat je online gaat zitten quaken of zo...[/quote]Kijk, dat bedoelen ze nou bij C^H^H^Hell-o..

[ UPC marketing modus]
Dat veroorzaakt al die problemen, van die kompjoeter-nerds die online zitten te gamen en daarmee het mooie netwerk wat er ligt veel en veeeel te zwaar belasten. >:)
[/UPC marketing modus]

Je weet toch wel dat je alleen maar 24/7 online mag zijn maar dat je niets mag doen? Anders kunnen ze nooit zo snel blijven natuurlijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Olaf van der Spek
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 21:41 schreef Poltergeist het volgende:
Toch is het vreemd: met zo'n router/proxy heb je toch immers maar één machine aan het internet hangen? Met wat er achter die machine gebeurt heeft @home (of in mijn geval Chello) eigenlijk niets te maken. Het is een ander geval als je 2 of meer machines direct via een hub op de modem aansluit (dus kabeltje van hub naar modem, kabeltjes van PC's naar hub)

Nog even en je mag alleen nog maar een Virge DX2 kaart in je PC hebben, omdat ze anders bang zijn dat je online gaat zitten quaken of zo...[/quote]Wat is (voor je ISP) precies het verschil tussen een directe verbinding en een proxy?
Een extra IP? Dat maakt echt bijna niks uit.
Met een extra PC genereer je over het algemeen denk ik meer data verkeer. E

• Poltergeist
So what? het valt nog steeds onder de fair-use policy, en of ik nu vier downloads start vanaf 1 PC, of 1 download vanaf 4 PC's maakt qua dataverkeer ook geen bal uit. Bovendien zit je toch altijd op je maximum bandbreedte te werken. Dat wordt echt niet meer als je meerdere computers aansluit.

Die IPadressen kunnen nu juist wel een probleem zijn, vooral omdat je met kabel al gauw 24/7 online bent. Het eenmaal geclaimde IPadres komt dan ook niet meer vrij. Dit in tegenstelling tot de gewone providers, waar je in moet bellen. Als je de verbinding verbreekt is het IPnummer ook weer beschikbaar voor iemand anders.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik denk toch dat je met meerdere computers meer bandbreedte gebruikt. Bijvoorbeeld als je een spel op internet gaat spelen, ga je meestal zelf niet downloaden, maar als je meerdere computers hebt aangesloten, kan iemand anders wel gaan downloaden.

En je houdt je misschien wel aan de fair-use-policy (en ik zie ook geen reden waarom het niet zou mogen), maar het mag toch niet van Chello.

Verwijderd

192.168.0.x kan wel hoor

dat heb ik thuis ook en het werkt perfect<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 14:39 schreef GarBaGe het volgende:
Netwerkje neerkwakken. TCP/IP erop. IPadressen: 192.168.1.1 en 192.168.1.2 (nooit 0 of 255 gebruiken en altijd beginnen met 192.168)
Vervolgens naar tucows surfen (http://tucows.wau.nl) en lekker SyGate of WinGate opvissen. Handleiding lezen, installen en ready-to-go. :) Have fun...[/quote]

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 10:57
of je nou meer bandbreedte gebruikt of niet, hoe je dat doet maakt niet uit lijkt me.

stel iemand belt jou op en vraagt om iets te downloaden. dat geeft hetzelfde effect als wanneer die persoon bij jou op de kabel zit en het zelf download. alleen over de telefoon geef jij de commands en over een netwerk een computer.

dus de fair use policy lijkt mij niks te kunnen zeggen over het aantal computers.

eventueel wel over het max dataverkeer, al vind ik dat ook raar omdat ze met 'onbeperkt' adverteren.

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 15:31 schreef dwe het volgende:
Citaat at Home:

Ik heb thuis meerdere computers die in een netwerk staan, kunnen deze ook aangesloten worden?

Nee, @Home wordt altijd op een stand alone computer geïnstalleerd (dus niet op een computer in een netwerk). Voor een netwerk bieden wij ook geen ondersteuning.
Hebt u nu thuis meerdere computers in een netwerk staan, dan dient u ervoor te zorgen dat een computer als stand alone klaar staat die door ons wordt aangesloten. Binnenkort leveren wij de mogelijkheid om computers op het thuisnetwerk aan te sluiten[/quote]Dat is een goeie, het hangt van je installateur af bij mij wilde hij best alles installeren terwijl alles in een netwerk hing daar had ie geen problemen mee. Vraag het anders ff als ie er is.

Meh ...

• The Jester
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Regel een oude (486 of pentium) PC, met voldoende geheugen en richt deze in onder Linux als proxy. Vervolgens lekker IP-masquerading en IP-forwarding gebruiken en geen haan de d'r naar kraait. Is ook erg flexibel, mocht je later nog meer PC's aan willen knopen.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Olaf van der Spek
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 11:24 schreef snirpie het volgende:
192.168.0.x kan wel hoor

dat heb ik thuis ook en het werkt perfect[/quote]Hij bedoelt waarschijnlijk 192.168.x.0 met een netmask van 255.255.255.0.
En dat werkt niet.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 11:24 schreef aatos het volgende:
of je nou meer bandbreedte gebruikt of niet, hoe je dat doet maakt niet uit lijkt me.

stel iemand belt jou op en vraagt om iets te downloaden. dat geeft hetzelfde effect als wanneer die persoon bij jou op de kabel zit en het zelf download. alleen over de telefoon geef jij de commands en over een netwerk een computer.

dus de fair use policy lijkt mij niks te kunnen zeggen over het aantal computers.

eventueel wel over het max dataverkeer, al vind ik dat ook raar omdat ze met 'onbeperkt' adverteren.[/quote]Nee, geeft niet helemaal hetzelfde effect, zoals ik ergens anders al schreef. Met een computer doe je dingen sneller na elkaar (bijvoorbeeld omdat je aan het gamen bent) dan met twee computers, waar dingen eerder tegelijkertijd gaan.

• Poltergeist
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 11:15 schreef OlafvdSpek het volgende:
Ik denk toch dat je met meerdere computers meer bandbreedte gebruikt. Bijvoorbeeld als je een spel op internet gaat spelen, ga je meestal zelf niet downloaden, maar als je meerdere computers hebt aangesloten, kan iemand anders wel gaan downloaden.[/quote]Nee, want je maximale bandbreedte blijft hetzelfde. Als Quake er geen volledig gebruik van je bandbreedte maakt, kun je alsnog een download starten vanaf dezelfde computer. Als Quake wel de volledige bandbreedte gebruikt (ik quake niet, dus ik zou het niet weten), dan wil je liever ook geen download starten op een andere PC, omdat dat gevolgen heeft voor het online spelletje.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Quake gebruikt zeker niet de volledige bandbreedte. En natuurlijk, je kunt die download wel starten, maar meestal zul je daar toch mee wachten tot je klaar bent met Quaken.

Verwijderd

FF voor de duidelijkheid online gamen kost niet veel bandbreedte net als chatten dat heeft ook niet veel nodig!!! Downloaden wel! dus die gast hierboven die beweerd dat online gamers het netwerk overbelasten moet zelf maar eens een DUN metertje starten en een potje gaan Quaken. Trouwens online gamers gamen snachts omdat dan meestal de ping wat lager is. Dus niks overbelasten want snacht (om 4 uur) heeft de gewone gebruiker er geen last van.

En over dat opdelen van je kabel tja, heb zelf casema en daar hebben ze in de voorwaarden gezet dat er maar 1 pc verbonden mag zijn met hun Inet verbinding. Dus ik heb een PC die gateway is en zo zijn de andere PC's gewoon verbonden via ut netwerk. (dus alle PC's hebben internet, en er is er maar 1 verbonden met casema) dus hou ik me aan de voorwaarden!!

Overigens kan je Winroute, sygate, Wingate enz gebruiken. Ze werken allemaal, nu laat ik het doen door WinME (is een standaard functie) en dat is nog veel makkelijker en kost bovendien minder recourses.
Maar 1 floppy unix draaien op een ouwe 486 is denk ik nog de mooiste manier.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Heeft WinME ICS ook DHCP en DNS?
POP3 en SMTP server zal hij in ieder geval niet hebben.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Heeft WinME ICS ook DHCP en DNS?
POP3 en SMTP server zal hij in ieder geval niet hebben.

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-08 08:00
mensen vergeten dat bedrijfen dingen beloven die ze niet kunnen waarmaken.

Als alle kabelaansluitingen van dit moment hun bandbreedte vol gaan gebruiken, dan zal het netwerk heeeeel traag worden. Als je dus een netwerkje met 4 pc's heb, en op die 4 pc's werken mensen, dan genereer je dus 4 keer zoveel dataverkeer als met 1 pc. De momenten dat je je bandbreedte voor de volle 100% gebruikt komt bij normale gebruikers niet veel voor, alleen bij de die-hard internetters en computerfreaks (die zowieso al veel verbruiken)

dus... zeggen ze dat je maar 1 pc mag aansluiten en daarmee hopen ze het probleem op te lossen.

3kwp pvoutput

Verwijderd

Ik heb zelf ook een kabelmodem in een netwerk..maar je hebt verder nix aan software nodig...alles werkt gewoon vanzelf door win ME...Icq,Mirc,ftp,enz.

Verwijderd

Het is wel legaal om de verbinging op 2 pc's te gebruiken maar ze geven geen ondersteuning voor het netwerk en de verbinding!
dat boeit niet! en trouwens als het niet legaal was/is: wat niet weet, wat niet deert!

Verwijderd

Goed nieuws voor @Home gebruikers. Officieel mag er geen Internetverbinding gedeeld worden en staat zelfs afsluiting van je abo bij het delen van de kabel op het spel MAAR van 1 t/m 8 november vinden betatests plaats bij het gebruik van meerdere IP adressen op 1 locatie en dus kun je tot max 3 IP adressen gaan gebruiken in je netwerk. Kost je maar een 10tje in de maand extra per extra IP adres en zo weet je tenminste dat je niet afgesloten kunt worden. Natuurlijk ben ik zelf ook Betatester en ben blij dat het straks dan EINDELIJK kan (zou vanaf maart al moeten werken, maar goed...)!! Als de betatests goed verlopen zal vanaf +/- 15 november de dienst officieel beschikbaar zijn! Nog effe wachte dus..

Verwijderd

Ik heb op mijn netwerk van 2 computers ook internet gedeeld met Wingate, maar als ik op de 'server' een programma draai of een spel en op de client ga ik bv. tweakers bekijken dan wordt de server zeeeeeer traag. En kan ik bijna niks meer doen of als gaat het echt zeer traag niet normaal.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 10:57
natuurlijk wordt in het overgrote deel van de situaties met meer computers meer bandbreedte gebruikt dan met 1 computer.

maar neem het volgende voorbeeld:

persoon 1 heeft 1 computer en 3 gig data per maand.
persoon 2 heeft 1 computer en 30 gig data per maand.
persoon 3 heeft 2 computers en 6 gig data per maand.

persoon 1 is de gemiddelde persoon bij bijv. @home.
persoon 2 heeft 5 keer zoveel dataverkeer als persoon 3.

maar toch handelt 3 in strijd met de voorwaarden?

persoon 2 kost @home meer geld dan 3, dus het lijkt me niet echt logisch dat ze op grond van het dataverkeer 3 kunnen afsluiten en 2 niet.

de kabelmaatschappijen moeten stoppen met hun misleidende 'onbeperkt internet' reclame en gewoon een limiet stellen aan het dataverkeer als ze dat willen. Maar niet willekeurig mensen pakken omdat ze toevallig de kabelverbinding delen.

ik snap wel dat de kabelmaatschappijen niet graag zien dat twee buren 1 abo nemen ipv 2.

maar dat hebben ze zelf veroorzaakt door niet de werkelijke kosten door te berekenen maar het in de vorm van een zogenaamd onbeperkt abonnement te gieten.

Verwijderd

thuis heb ik 10.0.0.1 en verder en met subnet mask 255.255.255.0 en dat werkt wel hoor.

• GreeTz
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

Vooral niet vergeten een crossover utp kabel te gebruiken tussen beide pc's, wanneer je geen hub gaat gebruike.

Alleen:           DE GROETJES

Pagina: 1