Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[camera] auto-gain & wb uitzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik had dit ook al gepost in video&hifi, dus waarschijnlijk hebben meerdere mensen hier het al gelezen maar toch nog even:

even een kopietje uit een mailtje dat ik al naar iemand heb gestuurd:
Ik ben met een project bezig waarbij we mbv 3 cameras een wireframe proberen te bouwen van een danser, die daarmee videoprojecties aan gaat sturen. Nu zijn daarvoor camera's aangeschaft, maar die hebben de vervelende eigenschap dat ze zelf het beeld bijstellen (gain en white-balance). het zijn cameras die bij display vandaan komen, maar er zit compleet geen documentatie bij - afgezien van "deze camera levert een superieure beeldkwaliteit" ;)

nu zitten er op het printplaatje (het is niet veel meer dan dat) nog wel een aantal aansluitingen waarvan we niet weten wat ze doen.....ik zou zeggen, als er IETS aan dat ding valt te regelen gaat het waarschijnlijk over die automatische dingen....maar ik ben dan ook geen electronicus

is er achter te komen waar deze pootjes voor dienen? en hoe groot schat jij (als iets-meer-electronicus-dan-ik) de kans dat die dingen daarvoor bedoeld zijn....?
als er verder niks mee te doen is moeten we namelijk op zoek naar andere cameras en die zijn lastig te vinden (zonder die auto-gain etc)

nog een plaatje:
http://www2.hku.nl/~peter9/cam.gif
heeft iemand hier ervaring mee?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 14:36:
ik had dit ook al gepost in video&hifi, dus waarschijnlijk hebben meerdere mensen hier het al gelezen maar toch nog even:
Ik heb ff naar je aantal posts gekeken, ruim 700, dus je zou moeten weten dat dat een dubbelpost crosspost genoemd wordt en dat dat niet mag...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
als ik eerlijk moet zijn....ik ben niet op de hoogte van het feit dat dit zo heet en dat het wettelijk niet mag. ik probeerde alleen iets meer de mensen te bereiken die hier wellicht verstandige dingen over kunnen zeggen

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Vanwege het feit dat dit een crosspost is, en het niet computer-gerelateerde electro is gaat ie op slot, maar ik heb nog wel even een tip:

Neem contact op met Display. Aangezien die camera's vast niet zo goedkoop waren kun je vast wel iets te weten komen (eventueel adres van fabrikant of importeur) en op die manier via de oficiele weg erachter komen of je iets aan die settings kan doen.

Dit topic is gesloten.