Waar kan ik ingodsnaam een goed LCD schermpie uitslopen om te gebruiken in me servertje. Iemand id? Telefoon of gameboy geschikt?
de meeste werken met een aparte controller.. zie ook de FAQ 
die controller kan je niet met je pc gebruiken.
[edit]
die controller kan je niet met je pc gebruiken.
[edit]
Ik heb een schermpje model XYZ uit een fax gehaald. Doet ie het?
Geen idee. Kijk eens op het alwetende www.google.com of hij misschien compatible is met een bekende controller. Als het LCD 14 tot 18 aansluitingen heeft dan heb je kans dat hij compatible is. Probeer hem maar eens aan te sluiten en kijk maar wat er gebeurt.
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb een LCD uit een oude GSM/rekenmachine/Palm/i-mode/ander-cool-apparaat-met-grafisch-LCD gehaald. Hoe sluit ik die aan?
Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten.
--------------------------------------------------------------------------------
En die van mijn Gameboy/Gamegear dan?
Nee, voorlopig niet. Van de gameboy zijn er schema's bekend, maar totdat iemand er een stukje software voor schrijft gaat dit niet werken. Leert dus allen een taal en ga schrijven!
En hoe zit het dan met laptopschermen?
Laptopschermen zijn in principe aan te sluiten, maar dan moet je een speciale videokaart hebben die daarvoor geschikt is. Die kosten 3 á 400 dollar. Het is dus makkelijker je laptop intact te laten en dan een programma ervoor schrijven dat dan je schermpje vult met info
Bier, Whiskey en Metal!!
PC van een tweaker ?
Meestal moet je die kopen omdat je een specifieke controller wilt hebben en de datasheet nodig hebt om het LCD aan te sluiten
Meestal moet je die kopen omdat je een specifieke controller wilt hebben en de datasheet nodig hebt om het LCD aan te sluiten
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
bij display liggen ze voor 27 euro. Vind ik te duur. Maarja. konden regelrecht op een printerport worden aangesloten.
nou ja ik heb er een heleboel uit defecte bedienpanelen van alarmsystemen gesloopt (werk in de alarm buissinus) en die hebben allegaar de goede controller on board...
www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
ik heb nu zo'n bosch uit elkaar gehaald zo'n ouwe rot telefoon. Daar zit zo'n strippie op wat ook aan de buitenkant van ouwe HDD's zit ongeveer 1 cm breed. Ik weet niet of ik er wat mee kan..
O bijna vergeten in de Siemens Optiset toestellen zit ook een display met de bekende controller...
www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
Pagina: 1