Toon posts:

[php] mac snapt download headers niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

mijn downloadscript wil niet op een mac werken (os9 en osX): de mac opent quicktime filmpjes door ze in te laden (3mb - duurt dus lang) en gaat ze afspelen in plaats van te downloaden.

een windows machine download ze netjes naar disk. na rondgezocht te hebben op dit form, php.net/header en google dacht ik m'n download-als-bijlage-php-script goed te hebben gemaakt, rekeninghoudend met de IE bug (content-disposition: attachment). Ik heb zelfs de methode die phpAdmin gebruikt om een mysql-dump te downloaden geprobeerd, maar nog steeds wil een mac mijn quicktime filmpjes niet downloaden...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$myfile = $_GET['file'];

header("Cache-control: private");
    header("Content-type: application/force-download");

if (strstr($_SERVER["HTTP_USER_AGENT"], "MSIE")) {
        header("Content-Disposition: filename=$myfile" . "%20"); 
    } else {
        header("Content-Disposition: attachment; filename=$myfile");
    }

$fp = fopen($myfile, 'r');
    fpassthru($fp);
    fclose($fp);
?>

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:54
dan zal de mac wel naar het bestand zelf kijken ben ik bang voor......
en ik denk dat je er dan ook nix aan kunt doen

Verwijderd

Topicstarter
Kan je die mac niet om de tuin leiden? Ik heb geprobeerd via een vreemde mimetype header mee te sturen, maar daar trapt-ie niet in.

Verwijderd

Kan je niet als type octet-stream proberen?

Verwijderd

bij mediaplayer kun je ook gewoon instellen of het filmpje moet worden gedownloaded of worden afgespeeld als je op een link drukt. Volgens mij is het gewoon een instelling van quicktime...

Verwijderd

Topicstarter
octet-stream heb ik ook al geprobeerd - ik heb overigens met IE voor pc helemaal geen problemen - ook niet de op php.net besproken content-disposition (attachment wel of niet) bug... echt mac IE heeft best wel veel irritante bugs en karaktertrekjes die me af en toe helemaal insane maken (bijv. spontane scrollbars in een html pagina zonder dat je erom vraagt)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Crazy D

I think we should take a look.

[flame mode]tjah, waarom zou MS software voor een niet-Windows OS in eens wel goed zijn >:)[/flame mode]
;)

Zeker weten dat het niet een instelling is in de quicktime speler? Doet ie het ook niet goed als je bv met een word document test?

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
bij mediaplayer kun je ook gewoon instellen of het filmpje moet worden gedownloaded of worden afgespeeld als je op een link drukt. Volgens mij is het gewoon een instelling van quicktime...
Ik heb het niet over het aanklikken van een link a la a href='filmpje.mov'.

Het zou wel k*t zijn als de quicktime / media player de http headers overruled. Dit php script met die headers zorgt er als het goed is juist voor dat je een download forceert ipv dat de player/browser adhand vd mimetype is ff een plugin aan het werk gaat zetten. Dit werkt klaarblijkelijk wel op een windows bak maar niet op een mac.

Ze timmeren bij apple alles altijd dusdanig af dat je mogelijkheden beperkt worden, onder de noemer eenvoudig en gebruikersvriendelijk :r (denk aan de eenknoppige muis: nu moet je eerst de control toets ingedrukt houden om toch extra opties te krijgen: eenvoudig!). Ze willen gewoon geen gebruikers die geavanceerde dingen willen met hun computers.
Pagina: 1