Intern Geheugen

Pagina: 1
Acties:

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
01) Ik kon op een computerbeurs de verleiding niet weerstaan en heb 220,- uitgegeven aan 128 Mb 133Mhz geheugen. Koopje dacht ik. Nu een vraagje daarover. Ik dacht altijd dat als je naar "Mijn Computer" gaat, en dan eigenschappen neemt en vervolgens laatste tab-blad "prestaties" dat Systeembronnen te maken had met het percentage vrije geheugenruimte. Klopt dat?
Als dat dan klopt, hoe kan het dan dat die na boot op 88% staat? (of is dat normaal??) (ik heb nu totaal 256Mb (2 x 128 Mb 133 op een ABIT KA7 bordje))

02) Ik heb mijn virtuele geheugen op een aparte partitie staan, deze omvang is minimaal 100Mb, maximaal 200Mb. Das ok toch? Dat hoeft toch niet meer te zijn?

Greetings!! OmitZ

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

Systeemsbronnen is weer zoiets vaags van Windhoos, het heeft niet alleen te maken met de hoeveelheid RAM, maar ook met andere dingen
en Windhoos is erg hongerig en houd van RAM, hoe meer RAM je hebt hoe meer die zelf inneemt (heb ik zelf gemerkt, heeft er iemand een verklaring voor ? :)

Verwijderd

en je swap file... minimaal 0mb is altijd beter, en 200MB is meer dan genoeg tenzij je veel Photoshopt / 3D Studio Maxed enz. :)

• omitz
OK, verander ik dat nog eventjes.
Bedankt voor de hulp!

Greetings,

OmitZ

Verwijderd

Zet in je sys.ini onder 386Enh:

ConservativeSwapFileUsage=1

tweaktipje

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

88% vrij is niks mis mee er laden altijd wat programmatjes mee als win opstart. Bijv getright, firewall e.d.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>02) Ik heb mijn virtuele geheugen op een aparte partitie staan, deze omvang is minimaal 100Mb, maximaal 200Mb. Das ok toch? Dat hoeft toch niet meer te zijn?[/quote]Als je w98 gebruikt, kan je trouwens in je System Monitor kijken hoe groot je swapfile usage is op het moment dat je het maximale aantal apps e.d. open hebt, en de grootte ervan daarop afstemmen, voordat je het eventueel kleiner maakt dan 200 MB. Voor de beste performance kan je het beste de minimale en de maximale waarde gelijk zetten, zodat je swapfile niet de hele tijd van grootte verandert en fragmentatie veroorzaakt. Nadat je dat hebt gedaan even defraggen met Norton Speeddisk, en je virtueel geheugen is optimaal getweaked.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:13

Opa

Nu Multifocaal!

Klopt, Klorisk.

Ik heb zelf overigens 128 MB RAM en 128 MinMax Swapfeil in WinME.
Heel handig is 1.Virtual memory UITzetten, 2.herstarten, 3.je Swappartitie leeg maken, 4. Virtual memory vastzetten op bijv 128 MB, 5. Herstarten.
Voilà! Een ongefragde swap aan het begin van je partitie.

Op me WinNT4 laptoppie voor me werk heb ik overigens 128 MB RAM, 128 Swap op C: en 512 Swap op D: :)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• omitz
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Voor de beste performance kan je het beste de minimale en de maximale waarde gelijk zetten, zodat je swapfile niet de hele tijd van grootte verandert en fragmentatie veroorzaakt.[/quote]Maar die swapfile is de enige file op mijn partitie (swappartitie). Als de maximale waarde en de minimale waarde niet gelijk zijn, veroorzaakt dit misschien wel fragmentatie, maar dat is na een herstart weer weg omdat windows de swapfile weer opnieuw aanmaakt??

(Ik weet het niet hoor, gewoon een vraagje.... :) )

Verwijderd

Ja, helemaal eens. Niet iedereen heeft dat echter!

victorvo: Norton Speeddisk zet trouwens ook de swapfile helemaal aan het begin van de partitie, wat de snelste plek is op de HD.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:13

Opa

Nu Multifocaal!

Goed, is waar. Maar ik heb Norton Speeddisk heel erg hard van mijn schijf geschopt nadat het gecrasht was precies tijdens het schoffelen in mijn FAT. Ik was dus me hele C schijf kwijt. Nu defrag ik op de ouderwetse manier met Fixit Utils.
Als je een partitie over hebt is dat ook een leuke manier om te defraggen:
Kopieer alles van D: naar I: en daarna weer terug. Kan natuurlijk niet met de systeempartitie(s)...
Fromthere. :)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Pagina: 1