Toon posts:

[Win2k AS] Batch file laden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben met veel dingen bezig zoals jullie zien. Ben vandaag op school een beetje met bat files bezig geweest. Maar nu wil ik het thuis zo hebben dat als een gebruiker zich aanmeld er een zelfgemaakt *.bat file geladen wordt.. Maar hoe doe ik dat ? Kan ik dat bij active directory users en computers invullen bij een gebruiker onder het kopje logon script ?

bedankt alvast

Verwijderd

ja dat is de oplossing... of je geeft het aan via een policy bij startupscripts maar dat eerste is makkelijker.... En gewoon testen man thuis lekker kloten daar leer je het meeste van

Verwijderd

Topicstarter
vaag ik heb opgegeven in logon script waar het bat filetje staat maar als ik inlog laad hij hem niet ... ik probeerde met net use een map te koppelen .. als ik hem handmatig uitvoer werkt ie gewoon.

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Het batch filetje moet in de netlogon zitten. Dan zal die het wel doen.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

\\servername\sysvol\domainnaam\scripts

daar moet je hem ffies je batfile in zetten dan werkt hij ook

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand een goeie site met uitleg over het maken van batch files :S commando's enzo

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 14:51:
weet iemand een goeie site met uitleg over het maken van batch files :S commando's enzo

Dat is laatst (paar dagen geleden) nog langs geweest in SA of WOS, even in de topiclist zoeken dus :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

wat wil je dan allemaal doen via je logon script??

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Een boek dat in elk geval de moeite waard is:
"Windows NT Shell Scripting" door Tim Hill ISBN 1-57870-047-7

Verwijderd

Topicstarter
ben gewoon beetje aan het uitproberen ..

Verwijderd

wat wil je proberen dan maybe kan ik je helpen.... en wat anders ook nog heel leuk is is kixtart.. kun je downloaden van www.win2kwereld.nl is veel uitgebreider dan bat..

Verwijderd

Topicstarter
heb kixtart ook gedownload snap er geen klote van .. maar wat ik dus wil is dat als er een gebruiker inlogd dat er dan een verbinding gemaakt wordt met een gedeelde map op de server.. dus dat je die ziet in deze computer .. Hebben we op school ook is wel makkelijk overal toegang tot je eigen homes

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand op de 2e vraag antwoord ? dat verhaal over IIS
ik ben veel aan het posten vandaag :)

[rml][ Win2k AS] Hoe altijd verbinding?[/rml]

Verwijderd

als je een batch file maakt moet je het zo doen...

net use Z: /Delete
net use Z: \\servernaam\sharename

dan krijg je een z drive in je my computer

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:59

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 14:37:
vaag ik heb opgegeven in logon script waar het bat filetje staat maar als ik inlog laad hij hem niet ... ik probeerde met net use een map te koppelen .. als ik hem handmatig uitvoer werkt ie gewoon.
Wat ik zelf altijd doe, is gewoon die batch file in de opstarten directory zetten,
van die gebruiker waar die batch file voor is.
Dus c:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Menu Start\Opstarten.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1