Hoe jetdirect ex plus in netwerkomgeving/printers krijgen?

Pagina: 1
Acties:

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08 08:15
Ik heb hier een Jetdirect plus ex liggen (op het werk). heb alles goed ingesteld via de webjetdirect software. hoe krijg ik nu de printer in het netwerk te zien? zodat ik kan printen? heb alles geprobeerd maar het lukt niet echt!.

-

• Fox-Web
  • Laatst online: 20-12-2024
Je maakt op een server een printer aan. Deze moet printen op een poort die je nog aan moet gaan maken. Bij add port kies je voor jet direct port. Daar vul je het IP adres van je jet direct doos in en je hebt een poort. De printer die je nu aangemaakt hebt deel je en je kan hem overal installeren.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
ik kreeg op 1 zo'n printservertje over TCP/IP niet meerdere printers aan de praat maar als ik selecteerde dat ie het HP TCP/IP gebruikte dan werkte het wel.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Fox-Web
intert0y schreef op 10 september 2002 @ 14:28:
ik kreeg op 1 zo'n printservertje over TCP/IP niet meerdere printers aan de praat maar als ik selecteerde dat ie het HP TCP/IP gebruikte dan werkte het wel.
Hij heeft het over een externe jetdirect kaart. Daar kan maar één printer op.

• xonide
Bedankt zal het even proberen

-

• Fox-Web
Geef ook even response als het gelukt is.

• xonide
Heb het dus geprobeerd op deze manier.

Je kunt daar bladeren en een ip intikken. op beide manieren lukt het niet. bij bladeren staan er genoeg printers die die wel ziet op deze na en als ik het ip intik van de jetdirect zegt ie dat het een ongeldig adres is

-

• Fox-Web
Dan ben ik bang dat hij nog niet goed geconfigureerd is. Ik zou nog even met WebJetAdmin kijken of alles wel goed straat.

• xonide
mee bezig. ik zie alles perfect gaan. bij status zie ik hem fijn offline gaan als ik de stroomeraf haal en als ie weer aan gaat komt er weer een mooie "ready" bij te staan. enige optie die niet werkt is de install optie. dan kun je keizen voor windows/linux en dan als je verder wilt gaan geeft ie een timeout :( zou het hier iets mee te maken kunnen hebben?

-

• Fox-Web
Heb je normaal niet echt nodig. Zorg gewoon dat je verder alles op het ding qua protocollen uit zet (IPX/SPX b.v.) en dat je alleen TCP-IP aan hebt staan. Daar de boel oed zetten (Host naam, IP adres, subnet) en dan zou het aadig moeten werken.

• xonide
Het is gelukt!

als ik via de server naar de webjetdirect software ga dan werkte het niet.
nu heb ik via een andere pc op het netwerk ingelogd op de webjetdirect software en toen pakte hij hem ineens wel. daar heb ik install gedaan en hij zette hem automatisch er tussen.. Rare oplossing maar ok.

Bedankt

-

• Fox-Web
:? Sommige dingen moet je gewoon aannemen.

Pagina: 1