Toon posts:

Meer monitors bij Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ondersteund Linux , 2 of meer monitoren? :)

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
XFree86 bedoel je? Linux is alleen maar een kernel ;)

Ja, xinemera (zit bij Xfree) is bedoeld voor multiple monitoren.

Verwijderd

Topicstarter
is goed :) ik zal proberen:)

en uhh met surven met linux kom ik bijvoorbeeld niet op tweakers.net
want hij laat dan maar een deel zien, en stopt dan met laden.. :(

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00
Ongeveer 2 ms. zoeken met google had je dat ook geleerd.

[De zin die hier stond verwijderd wegens overdreven reactie]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 13:56:
is goed :) ik zal proberen:)

en uhh met surven met linux kom ik bijvoorbeeld niet op tweakers.net
want hij laat dan maar een deel zien, en stopt dan met laden.. :(
Welke Brouwser?

Staat javascript ingeschakeld?

Verwijderd

Topicstarter
Rustig maar hoor wilke, ... je dag niet ofzo??

netskeep browser, ik zal es uitvinden, dankjullie

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05

The Third Man

The Third Jellyfish

Wilke bedoeld alleen maar dat je niet bij GoT voor elk wissewasje moet aankloppen. Met google had je het zo kunnen vinden, vandaar.

Verwijderd

Wilke heeft wel gelijk, soms is het beter zelf even te zoeken in bijv. google of op dit forum.
Niet dat we je niet willen helpen, maar mensen hier besteden hun (vrije) tijd aan het oplossen van andermans problemen, lijkt me niet teveel gevraagd dat je eerst zelf wat moeite doet. Sommige dingen zijn al zo vaak besproken, dat er 20.000 oplossingen te vinden zijn op internet.

Verwijderd

Topicstarter
ok srry :)

• WarPuppy
  • Laatst online: 17-05 18:46

WarPuppy

Electronic Technology

Wilke schreef op 10 september 2002 @ 13:57:
Ongeveer 2 ms. zoeken met google had je dat ook geleerd.

Volgende keer eerst zoeken dus ja!!
Ej, hou je mond eens, aan zon antwoord heeft niemand wat, reageer dan niet.

Maar naar mijn weten kan het makkelijk, kijk eens in xf86config voor de instellingen ofsow :?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 14:03:
Rustig maar hoor wilke, ... je dag niet ofzo??
Ik vermoed dat Wilke onderhand net zo zat is van noobs die eerst
vragen en dan zelf eens te googlen. En dat het steeds erger wordt.

En dat de "vriendelijke" houding tegenover mensen die zich duidelijk
NIET aan de etiquette van dit forum houden tot gevolg heeft dat
mensen er mee weg komen , en de volgende keer het weer flikken .......

Ik vind het GOED dat dit soort dingen AANGEPAKT wordt. Dan maar bot zijn })

Dat , of over een poosje een forum hebben waar de mensen met verstand
van zaken liever niet meer komen !!!

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Euh, even algemeen...

Het feit dat bepaalde mensen hier, zoals Wilke, een boel verstand hebben van linux geeft imo niet echt het recht om dan meteen onbeleefd te gaan worden. wilke heeft wel gelijk, maar het mag evt. wel wat aardiger gezegd worden...

't Is nog wat anders als je dingen gaat vragen die rechtstreeks in de FAQ staan, maar voor sommige dingen moet je gewoon even de juiste term weten ('xinerama', in dit geval). Als je dat niet weet kan zoeken enorm moeilijk worden, juist omdat je dus niet exact weet waar je naar zoekt. Voor software heb je dan freshmeat, met haar indeling per onderwerp, maar voor dit soort dingen is dat wat moeilijk (LDP misschien?)

Ik kan me voorstellen dat je het niet direct kan vinden als je niet weet hoe het heet. :).

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 14:34:
Euh, even algemeen...

Het feit dat bepaalde mensen hier, zoals Wilke, een boel verstand hebben van linux geeft imo niet echt het recht om dan meteen onbeleefd te gaan worden. wilke heeft wel gelijk, maar het mag evt. wel wat aardiger gezegd worden...
De vrage is of het onbeleefd bedoelt is, doet me denken aan een paar
quotes:
Much of what looks like rudeness in hacker circles is not intended to give offence. Rather, it's the product of the direct, cut-through-the-bullshit communications style that is natural to people who are more concerned about
solving problems than making others feel warm and fuzzy.
en:
Some people assert that many hackers have a mild form of autism or Asperger's Syndrome, and are actually missing some of the brain circuitry that lubricates `normal' human social interaction. This may or may not be true.
If you are not a hacker yourself, it may help you cope with our eccentricities if you think of us as being brain-damaged. Go right ahead. We won't care; we like being whatever it is we are, and generally have a
healthy skepticism about clinical labels.
Helaas ben ik de bron effe kwijt.... 8)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• warp
  • Niet online
Zo... en kan het nu weer ontopic aub? ;)

Klagen doe je maar in het juiste forum :P

• Wilke
u_nix_we_all schreef op 10 september 2002 @ 14:28:
Ik vermoed dat Wilke onderhand net zo zat is van noobs die eerst
vragen en dan zelf eens te googlen. En dat het steeds erger wordt.
Inderdaad.
En dat de "vriendelijke" houding tegenover mensen die zich duidelijk
NIET aan de etiquette van dit forum houden tot gevolg heeft dat
mensen er mee weg komen , en de volgende keer het weer flikken .......
Precies!
Ik vind het GOED dat dit soort dingen AANGEPAKT wordt. Dan maar bot zijn })
Het is maar goed voor de n00bs dat ik geen mod ben, er zouden nog wel een stuk meer topics dicht gaan dan momenteel het geval is.
Dat , of over een poosje een forum hebben waar de mensen met verstand
van zaken liever niet meer komen !!!
Als dat punt nog niet is bereikt. Ik merk nu al dat op ingewikkelde vragen veel minder wordt gereageerd. Vaak gaat het over dingen die ik ook niet weet, gewoon simpelweg omdat ik er nooit mee te maken heb gehad. Dat geldt voor meer mensen natuurlijk - maar de mensen die er wel mee te maken hebben gehad komen hier steeds minder denk ik...

• Wilke
Nog even over dit topic: de laatste zin van mijn reactie neem ik terug, dat is inderdaad wel wat overdreven geirriteerd.

Sorry Karimo. En FYI, dat heeft niets te maken met dat ik m'n dag niet heb maar eerder met redenen die u_nix_we_all hierboven al schetst (als je iets vergelijkbaars zeg maar 3 keer per dag ziet, neem je op een gegeven moment niet echt meer de moeite om nog liev O+ te reageren). Ik had ook niet gezien dat dit je eerste post op GoT was anders had ik dat ook niet gedaan - alsnog welkom :)

Blijft staan, dat ik het echt niet nodig vindt dat je hier deze vraag stelt. Dit is echt zo makkelijk op internet te vinden...

Beelzebubu: je hebt gelijk dat ik niet zo overdreven had moeten reageren. Maar als je nou 'es die google-link volgt, dan even doorklikt (bovenste link), kom je op een pagina waar het woord 'Xinerama' al een keer valt. Zo makkelijk is het nou om uit te vinden hoe een bepaalde technologie in Linux heet. Merk op dat in mijn zoek-termen het hele woord 'xinerame' dus niet voorkomt.

Daarnaast vroeg de topic-starter nog niet eens hoe het werkt, maar alleen of het (in principe) kan. En niemand gaat mij wijsmaken dat zelfs dat niet binnen 1 minuut op internet te vinden is.

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 13:50:
Ondersteund Linux , 2 of meer monitoren? :)
hier liep ik net tegenaan op de Linux-Gazette:
http://www.linuxgazette.com/issue82/ward.html

"Multihead Systems under Linux and Windows"

misschien dat je er iets aan hebt.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Mag het iets vriendelijker ja? Het hoeft echt niet zo zoet als honing, maar zo bot is ook niet nodig.
Leg op min of meer normale toon uit wat er fout is, of post anders in SeM.

Topicstarter:
Het is hier dus het idee dat je eerst zelf zoekt en probeert, en het forum alleen gebruikt voor vragen en problemen waar je zelf niet uitkomt ( *na* er moeite in gestoken te hebben dus).
De vraag of multi-monitor in GNU/Linux mogelijk is, is wel heel snel te vinden. Het hoe zal wat langer duren, maar dat moet ook prima te vinden zijn. Dit topic gaat daarom op slot.
Als je tegen problemen aanloopt die je echt niet opgelost krijgt, dan ben je welkom een nieuw topic te openen.

Wat betreft je browser-probleem: experimenteer wat, kijk of je zelf de oorzaak kunt vinden (is het alleen t.net? welke versie van netscape? doen andere browsers het ook fout? enz). Open er desnoods een nieuw topic over.

Welkom op GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.