Beamer op diascherm

Pagina: 1
Acties:
  • 597 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Morgen moet ik een video presenteren, een beamer is al geregeld, maar nu zit ik met de vraag of je voor het projectiescherm gewoon een diascherm kan pakken?!?
Zijn er mensen die dit ook doen, en waar je op moet letten.
De ANSI Lumen weet ik niet van de beamer, die wordt gewoon geleverd, dus misschien is het wel een brak ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 12:13
Ja, waarom zou dit niet kunnen, :?
Een dias-scherm kan wel ja.
Wat voor beamer trouwens, die dingen zijn 1337 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:34
Ik doe het ook altijd op een diascherm... Denk dat dat gewoon hetzelfde is hoor... Het is gewoon een scherm wat heel erg goed licht kan reflecteren... Daardoor heb je met minder lichtopbrengst ook nog steeds een duidelijk beeld (in ieder geval duidelijker dan op een witte muur)...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kan wel, maar dia schermen hebben vaak een hoge lichtopbrengst omdat dia projectoren erg zwak beeld hebben. Als je dan een sterke beamer hebt kun je in het midden van het beeld een lichtere vlek krijgen (hot spot). Op een witte muur projecteren geeft vaak een egaler beeld dan een diascherm. Kwestie van uitproberen. Goed verduisteren van de zaal is trouwens altijd aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 20:24
masaman schreef op 10 september 2002 @ 14:41:Goed verduisteren van de zaal is trouwens altijd aan te raden.
Klopt. Je moet alleen oppassen dat het niet te donker wordt anders kunnen de bezoekers geen aantekeningen maken.

(of ze moeten allemaal een laptop hebben) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Niet online
Nou ik ga dus gewoon het diascherm gebruiken, zal morgen avond wel ff een reactie geven over wat de resultaten waren.
Het is er niet compleet te maken dus een beetje overdreven lichtopbrengst is niet gek.
Nog tips voor de opstelling of dingen waar ik op moet letten?!?
Ik sluit mijn DV-camera op de beamer aan, via S-video. Het geluid gaat via een goeie gitaarversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

diascherm is optimaal!
Beter dan een wite muur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
plus dat je een diascherm goed kunt verplaatsen en verstellen, muren staan vast..
Op m'n feest had ik ook gewoon een diascherm gebruikt. werkte goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

projectie blijft hetzelfde ...

als dat beeld nu beweegd , of stilstaat! Als je een goed scherm hebt , is het al heel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

aP_

Het diascherm dat WIJ hier hebben is er niet geschikt voor. Ik han altijd ff een laken aan de railing van onze gordijnen. Dat werkt prima. Je moet 'm echter wel strijken, want anders zie je alle kreukels goed.

Het is lastig om je specs up to date te houden

• Chickendorp
  • Niet online
Nou vanavond dus die voorstelling gehad, ging perfect!
Het beeld zag er goed uit, alleen de kleuren waren niet echt goed diep.
Dit lag meer aan de beamer, want na het aanpassen van de verschillende kleuren was het een stuk beter.
Dus voor iedereen!
EEN DIASCHERM IS PERFECT VOOR EEN BEAMERPROJECTIE, ALLEEN ZORG WEL DAT JE NIET EEN MINI DIASCHERM NEEMT. ;)
Pagina: 1