Cross netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.vibe99.mine.nu/images/network.jpg

Dit is een schets van mijn probleem, ik wil bij iemand een cross netwerk aanleggen.
Dat is Workstation A en Laptop A op de schets. Ze hebben daarvoor een kabel liggen, dat is de zwarte pijl. als de kabel bevestigd is in Laptop A en in Workstation A dan krijg ik geen LINK.

Ik heb met me eigen Laptop en een eigen cross kabel daar zitten testen en zoals te zien is op de schets, kreeg ik met allebei de computers een LINK tot stand, dat zijn de rode lijnen.
Ik kon ook met mijn laptop naar Workstation A via de kabel die door het huis ligt, dat heb ik gedaan om uit te sluiten of de kabel het defect was, dus daar kan naar mijn idee het probleem nu niet meer in zitten.

Ik heb nog geprobeerd om iets met Halfmode/Fullmode in te stellen op de 10Mbit kaartjes, maar allebei de kaartjes hadden die optie niet om dat in te stellen :(.
Ik weet niet of het daar nog aan zou kunnen liggen, maar ik heb geen idee hoe dit nou kan en hoe ik het kan oplossen :?

Specs

Verwijderd

Kijk is met het commando of je netwerkkaart van die Laptop A kunt pingen. Mayby is die wel defect...

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 14:23:
Kijk is met het commando of je netwerkkaart van die Laptop A kunt pingen. Mayby is die wel defect...
Op de schets is te zien dat ik wel kon communiceren via mijn Laptop en Laptop A via de rode kabel

Specs

Verwijderd

Ja dom van me ik zat verkeerd te lezen...
Vibe schreef op 10 September 2002 @ 14:24
Op de schets is te zien dat ik wel kon communiceren via mijn Laptop en Laptop A via de rode kabel
Wat ik weleens gehad heb toen ik bij me vader op zijn laptop iets moest doen was dat ik de utp-cable in de isdn-kaart stopte. |:( Dus logisch dat je dan geen connection hebt... Moet je dat eens checken....

Verwijderd

In je schets zie ik dat je wel 2 verschillende netwerkkaarten hebt...van verschillende manufactures. Mayby is dat het probleem...anders zou ik het niet weten....

Als je nu eens probeert met een hub ertussen ofzo...Pak je gewoon 2 straight cables en doe je eens met die hub...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In je schets zie ik dat je wel 2 verschillende netwerkkaarten hebt...van verschillende manufactures. Mayby is dat het probleem...anders zou ik het niet weten....
Lijkt me een heel raar verschijnsel, want in principe moeten ze gewoon compatible zijn. Een crosscable is niet meer dan gewoon RX van de ene kant aan TX van de andere kant koppelen. Dit zou dan ook een probleem moeten geven met een hub, denk ik.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

klinkt als bedradings probleempje ......
je kan je netwerkkaarten niet ingesteld krijgen, ff goed zoeken waarchijnlijk

maar ik heb dus hier zo'n kabeltje wat het wel goed doet op 100 Mb en helemaal niet doet op 10Mb... (in een halfdronken bui gemaakt, dus die aders zitten niet helemaal 1 op 1)

als jouw laptop bijv op 100Mb connect en die ander op 10 Mb connect verklaart dat wel iets

Conclusie........... ik zou lekker een nieuwe crosscable in dat huis aanleggen.....(of aleen nieuwe stekkertjes)

Full of haf duplex mag geen probleem zijn op een cross-link kabel

In de FAQ staat precies hoe de draadjes te steken. Succes

Iperf

Pagina: 1