Copyright wet geldt niet op GoT?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zie [rml][ HK] copyrighted muziek[/rml].

Ik vind dit een vreemde en trieste gang van zaken. Niet alleen vanwege het geschonden copyright, maar ook een mod die toegeeft dat hij eerder geneigd is een illegaal topic open te houden als hij het toevallig leuk vindt.

Weer een stukje aftakeling van het niveau hier...

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

User not allowed or topic doesn't exist (not_allowed)
:P

Als jij vindt dat een topic niet kan kan je dit melden in Schop een Modje. Dan komt er vanzelf wel een (tweede) mod die even naar het topic kijkt.

* Compubiter denkt na: Dat topic is waarschijnlijk een SM topic :D

Over welk topic in de HK gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Compubiter schreef op 10 september 2002 @ 13:46:
[...]

Als jij vindt dat een topic niet kan kan je dit melden in Schop een Modje. Dan komt er vanzelf wel een (tweede) mod die even naar het topic kijkt.
Het gaat hem meer om het algemene denk ik, niet om het feit dat dat topic toevallig fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
[...]

Het topic zelf staat in SM, waar het volgende gezegd wordt:

Zie D2k's post hieronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

[...]

* Compubiter denkt na: Dat topic is waarschijnlijk een SM topic :D

:*

AtHomer schreef op 09 september 2002 @ 20:00:
k3 = kkk = propaganda

Ook al is het sample'tje omgedraaid, er blijft copyright op zitten...

Bovendien vind ik het een smakeloos topic.

edit:

Jullie gaan me toch niet vertellen dat er nog steeds geen HK modje is langsgekomen in al die tijd dat dit topic hier staat...

Waarom krijg ik soms toch de indruk dat modjes dan wel beseffen dat er iets moet veranderen aan het topic, maar het stiekem ook een leuk topic vinden en er daarom zo lang mogelijk mee wachten. Dat vind ik zeer triest, mocht het zo zijn, niet dat het ooit bewezen kan worden natuurlijk...

Maargoed, dit is misschien meer iets voor LA...

LuNaTiC schreef op 10 september 2002 @ 10:46:
god god god wat zijn we weer negatief :{

als ik het een leuk topic vind, dan hou ik het heus wel open hoor. Een SM topic is maar een suggestie, geen garantie voor verandering ofzo. En idd, _ik_ ben dit topic nog niet langsgeweest.

en we gaan al helemaal niet moeilijk doen over een omgedraaid sampletje van 35 sec.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:43

Jaymz

Keep on moving !

Ehm, als iets illegaal is gaat het echt wel dicht hoor.

We lopen alleen niet continue de deur zo dicht mogenlijk te houden wat dat soort zaken betreft anders is er al heel snel geen ene ruck meer aan hier op het forum. En inderdaad, een sampletje van een seconde of 30 zijn we over het algemeen niet zo moeilijkover. Maar verder laat ik dit aan LuNaTiC)

Overigens zul je zelf ook je icon aan moeten passen als het je zo hoog zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
Jaymz schreef op 10 september 2002 @ 14:02:
Ehm, als iets illegaal is gaat het echt wel dicht hoor.

We lopen alleen niet continue de deur zo dicht mogenlijk te houden wat dat soort zaken betreft anders is er al heel snel geen ene ruck meer aan hier op het forum. En inderdaad, een sampletje van een seconde of 30 zijn we over het algemeen niet zo moeilijkover. Maar verder laat ik dit aan LuNaTiC)

Overigens zul je zelf ook je icon aan moeten passen als het je zo hoog zit ;)
OK dan, ik heb me aangepast, nu jullie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ach, ik ga er niet teveel woorden aan vuil maken verder.

Laat ik het zo zeggen: wij modereren hier op GoT op bepaalde dingen. Daar hoort idd een aardig streng beleid bij, als het gaat om copyrighted stuff. Dat doen we, omdat we geen gezeik willen hebben met organisaties als BSA enzo.

Verder willen we dat ook verbieden omdat GoT in eerste plaats een discussieforum is, en geen uitwisselforum. Dus al zou een mp3 posten MOGEN, dan laten we het nog niet toe (misschien met een paar uitzonderingen), omdat we geen uitwisselforum willen zijn.

Het gaat hier om een klein stukje wat ACHTERUIT wordt gespeeld, een sampletje van 35 sec. We worden al zo ongelooflijk vaak aangesproken op het strenge beleid wat we voeren op copyrighted materiaal, maar ik vind dat je niet moet vergeten WAAROM we dat doen (hierboven uitgelegd).

In dit geval zie ik daar geen gevaar, het is gewoon grappig bedoeld en dr zal geen kip in de verste verte hier wakker van liggen.

Wat is er vreemd en triest aan deze gang van zaken? Ik probeer me echt in te leven, maar het lukt niet echt eigenlijk.

En ik geef nergens toe dat ik een illegaal topic open houd, als ik het toevallig leuk vindt. Dat jij dat vanuit jouw mening dat dit illegaal zou zijn zo interpreteert, kan ik niks aan doen. Je negatieve ondertoon en het mierenneukerige karakter stoorde me gewoon heel erg, en nog steeds eigenlijk.

Ja het niveau gaat nu hard achteruit... :z

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is tot 30 seconden nog steeds legaal hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
LuNaTiC schreef op 10 september 2002 @ 15:12:
ach, ik ga er niet teveel woorden aan vuil maken verder.

Laat ik het zo zeggen: wij modereren hier op GoT op bepaalde dingen. Daar hoort idd een aardig streng beleid bij, als het gaat om copyrighted stuff. Dat doen we, omdat we geen gezeik willen hebben met organisaties als BSA enzo.

Verder willen we dat ook verbieden omdat GoT in eerste plaats een discussieforum is, en geen uitwisselforum. Dus al zou een mp3 posten MOGEN, dan laten we het nog niet toe (misschien met een paar uitzonderingen), omdat we geen uitwisselforum willen zijn.

Het gaat hier om een klein stukje wat ACHTERUIT wordt gespeeld, een sampletje van 35 sec. We worden al zo ongelooflijk vaak aangesproken op het strenge beleid wat we voeren op copyrighted materiaal, maar ik vind dat je niet moet vergeten WAAROM we dat doen (hierboven uitgelegd).

In dit geval zie ik daar geen gevaar, het is gewoon grappig bedoeld en dr zal geen kip in de verste verte hier wakker van liggen.

Wat is er vreemd en triest aan deze gang van zaken? Ik probeer me echt in te leven, maar het lukt niet echt eigenlijk.

En ik geef nergens toe dat ik een illegaal topic open houd, als ik het toevallig leuk vindt. Dat jij dat vanuit jouw mening dat dit illegaal zou zijn zo interpreteert, kan ik niks aan doen. Je negatieve ondertoon en het mierenneukerige karakter stoorde me gewoon heel erg, en nog steeds eigenlijk.

Ja het niveau gaat nu hard achteruit... :z
Jah, en jouw toon stoort me eigenlijk ook heel erg...

Juist omdat jullie zo'n streng beleid hebben dacht ik "kom, laat ik het eens melden". Maar dat wordt blijkbaar niet gewaardeerd. Zoek het dan maar lekker zelf uit hoor :z .

35 seconden is meer dan 30 seconden, het is erg lullig van die 5 seconden ja, maar ergens moet je een streep trekken. En die "30 seconden regel" is dat niet gewoon door iemand bedacht, net als die game emulator ROMs die je 24 uur op je HD zou mogen hebben :? Zo kun je mooi een nummer opdelen in stukken van 30 seconden en legaal aanbieden, maar dat lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

kan ik me voorstellen dat jij die toon niet erg leuk vind, maar actie=reactie. Klinkt heel kinderachtig maar wie de bal kaatst...

Anyway, dat je het meldt, is prima en mag van mij. Uiteindelijk bepalen de mods wel het beleid en hoe het uitgevoerd kan worden. Het kan dus in dit geval _ook_ dat het SM-topic en je suggestie dus afgeslagen wordt. Dat is in feite wat gebeurd is. Dit soort dingen worden altijd wel gewaardeerd, maar het is net ff het nuanceverschil van de manier waarop het dit keer gebeurde.

Dit komt mij onderhand meer over als zeuren óm maar iets te zeuren te hebben. Want je beperkt het niet alleen tot de SM melding enzo zelf, nee, gelijk het hele niveau daalt door een sampletje in de HK :?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

AtHomer schreef op 10 september 2002 @ 17:07:
En die "30 seconden regel" is dat niet gewoon door iemand bedacht, net als die game emulator ROMs die je 24 uur op je HD zou mogen hebben :? Zo kun je mooi een nummer opdelen in stukken van 30 seconden en legaal aanbieden, maar dat lijkt me niet.
Zowel de 30-seconde-hoax als de 24-uur-hoax zijn verzonnen door warez-aanbieders die denken dat ze zo juridische gevolgen kunnen voorkomen. Het is inderdaad correct dat zelfs 1 seconde muziek in een MP3 formeel strafbaar is.

Maar ik ben met LuNaTiC eens dat er echt niemand wakker om zal liggen en 't zeker bij een reversed-geluidje heus wel mee zou vallen, al is het formeel wel verboden. En ik ben het op dit punt dus volledig met z'n beleid eens, gewoon laten staan. Al moet ik wel zeggen dat de SBS-Katja-capture even door m'n hoofd schoot. :/

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
LuNaTiC schreef op 10 september 2002 @ 17:14:
kan ik me voorstellen dat jij die toon niet erg leuk vind, maar actie=reactie. Klinkt heel kinderachtig maar wie de bal kaatst...

Anyway, dat je het meldt, is prima en mag van mij. Uiteindelijk bepalen de mods wel het beleid en hoe het uitgevoerd kan worden. Het kan dus in dit geval _ook_ dat het SM-topic en je suggestie dus afgeslagen wordt. Dat is in feite wat gebeurd is. Dit soort dingen worden altijd wel gewaardeerd, maar het is net ff het nuanceverschil van de manier waarop het dit keer gebeurde.

Dit komt mij onderhand meer over als zeuren óm maar iets te zeuren te hebben. Want je beperkt het niet alleen tot de SM melding enzo zelf, nee, gelijk het hele niveau daalt door een sampletje in de HK :?
Het ging me meer om het copyright principe.

Het niveau daalt naar mijn mening vanwege de mildere aanpak van copyright overtredingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
Het copyright gedoe in de praktijk is me inmiddels wel duidelijk geworden (maar het stemt dus niet overeen met de FAQ enzo). En logisch ook eigenlijk wel, anders moest LuNaTiC net als ikzelf en vele anderen op zoek naar een nieuw icoon ;).

Volgende keer zal ik ook minder snel onbelangrijke copyright dingetjes melden.

Goed, zijn we dan nu weer tweaker vriendjes LuNaTiC ?? :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

intoxicated schreef op 10 september 2002 @ 17:18:
Het is inderdaad correct dat zelfs 1 seconde muziek in een MP3 formeel strafbaar is.

niet dat het er toe doet, maar volgens mij mag je samples van max 2 seconde van iemand anders in je eigen muziek gebruiken

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

.oisyn schreef op 10 september 2002 @ 18:00:
niet dat het er toe doet, maar volgens mij mag je samples van max 2 seconde van iemand anders in je eigen muziek gebruiken
Jup. Maar dan moet de sample wel gemixed zijn met een eigen stukje en nooit die 2 seconde hoorbaar zijn, zonder dat er iets anders doorheen hoorbaar is. Tenminste, zo heb ik het een tijdje terug gehoord. Klinkt wel logisch ook eigenlijk, anders is het gewoon distributie van copyrighted content, en dat daar toevallig andere muziek 'omheen' staat zou dan niet zoveel moeten uitmaken. Maar goed, dan moet je wel extreem mierenneuker zijn :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
hmmz, in NSTM stond ook een friends topic waar een link van een video van 1 minuut naar stond, ik had opgezocht of dit kon, en het mocht niet vanwege copyright.

Vroeg aan de mod hoe het zat. en het werdt gedoogd ... :{

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

AtHomer schreef op 10 september 2002 @ 17:20:
[...]

Het ging me meer om het copyright principe.

Het niveau daalt naar mijn mening vanwege de mildere aanpak van copyright overtredingen.

Bij verlaging van niveau denk ik eerder aan bijv topics van 'hoe klik ik met mn muis op de startknop' en meer van dat soort praktijken, van het al dan niet aanpakken van copyright materiaal zal het niveau mijn insziens eigenlijk niet echt dalen (ik kan daar geen logisch verband inzien eerlijk gezegd ;))
AtHomer schreef op 10 september 2002 @ 17:53:
Het copyright gedoe in de praktijk is me inmiddels wel duidelijk geworden (maar het stemt dus niet overeen met de FAQ enzo). En logisch ook eigenlijk wel, anders moest LuNaTiC net als ikzelf en vele anderen op zoek naar een nieuw icoon ;).
Voor eens en weer: de FAQ is slechts een richtlijn, we willen niet dat het als een wetboek geinterpreteerd gaat worden :) Anders kun je elk minor detail in de FAQ zetten, en dan wordt DAAR weer over geklaagd, en dat willen we heel duidelijk niet.

De FAQ zegt maar hoe het in grote lijnen in principe werkt, en het is aan de crew om daar gepast te modereren, en dat verschilt gewoon per situatie. Zoals je misschien begrijpt is het doel van iemand die een normale mp3 of sample post om te vragen wat ze van het nummer vinden heel anders dan een omgekeerd sampletje en de fun daarachter ;)
Volgende keer zal ik ook minder snel onbelangrijke copyright dingetjes melden.
Je mag het altijd melden, graag zelfs, want we blijven er toch wel streng op. Hou alleen er rekening mee dat het dus ook niet altijd wat aan hoeft te gebeuren ;)
Goed, zijn we dan nu weer tweaker vriendjes LuNaTiC ?? :P :+
[/quote]

Ja hoor :*

nogmaals we waarderen het allemaal erg dat er meegedacht wordt en dit soort dingetjes aangegeven wordt, maar voor de mods is het ook wel zo leuk dat de manier waarop het gebracht ook wat vriendelijker overkomt :P

Dat stukje offtopicgedeelte in SM kwam namelijk nogal licht insinuerend over, en dan kijk je er al heel anders naar.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 09:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik vind dat het niveau van GoT ook hard achteruit gaat omdat ik vaak illegale mp3's luister 8)7. Vooral te merken in AV..

Sjongejonge 35seconden achterstevoren muziek... En "het gaat om het principe". We modereren het forum niet op principe, maar op inzicht. Illegaal laten we niet toe, omdat het kansloze "wie post een mp3 vann [pblaat]" topics aantrekt, een omgekeerd sampletje van K3 of een 20seconden durend filmpje van friends doet dat niet... Het valt dus echt niet onder warez uitwisselen.. Het is (zoals je zelf al aangeeft) puur principieel doen, en dat doet me denken aan mijn stiefvader waarvan ik "uit principe" s'ochtens niet mocht douchen.

Mag ik je een tip geven? Hou normen en waarden aan, maar laat je leven niet beperken door principes :P (zie verder W&L voor discussies over nutteloze principes).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1