3com of UNEX

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

• sankao
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-08 01:29
Ik ben van plan twee 100 mbit NIC's te kopen en bij een winkel hebben ze 3com en UNEX met een prijsverschil van fl 140,- Welke moet ik kopen....?

Ik heb begrepen dat de 3com minder CPU tijd vraagt dan een "goedkope" NIC. Klopt dit?

Ik wil ze vooral gebruiken voor netwerkspelletjes!

9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
Voor spelletjes is 10mbit meestal al genoeg. De 3coms schijnen de processor minder te belasten, maar ik merk er niks van. Mijn vorige Realteks waren prima en net zo snel als de 3coms die ik nu heb. Van UNEX heb ik nog nooit gehoord. Als ze op een realtek chip zijn gebaseerd zijn ze prima voor spelletjes.

Toedels

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Verwijderd

3 com roeleert

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

prijsverschil van 140 piek? zijn die unex kaartjes dan gratis want die 3com 905 kaartjes hoeven maar 140 a 150 piek te kosten?!

de 3coms zijn wel hele fijne kaartjes met perfecte driversupport die vrijwel nooit problemen geven. zit bovendien levenslange garantie op. maar voor een beetje gamen over 't netwerk misschien een beetje overkill gezien 't prijsverschil. dan heb je misschien toch genoeg aan el-cheapo kaartjes.

Verwijderd

Die UNEX zullen wel op realtek's rtl8139 chipset gebaseerd zijn. Die dingen zijn goed zat, zo'n 3 com is leuk als je een gigantisch databeest of 500 website op je bak wil hosten, maar dat wil je waarschijnlijk toch niet :) en dan zou ik voor de goedkope kaartjes gaan

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Die UNEX zullen wel op realtek's rtl8139[/quote]Jep. De 8139B zelfs. Leuke kaartjes, hebben ook WOL... :)

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik ben ook in het bezit van die unex netwerkkaartjes, en voor huis en keuken gebruik zijn ze perfect. Ik heb er in ieder geval nog nooit last mee gehad. Ik heb de ND012 , welke chip van realtek dat is weet ik eigenlijk niet. Ik vroeg me eigenlijk af of ik gewoon de standaard drivers moet installeren die op floppie stonden of kan ik beter de realtek drivers downloaden.

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

kep ze ook, vijf stuks (unex nd012)

Windows 9x, millenium, 2000 pikt het allemaal standaard op. Hoorde zelfs iemand zeggen dat ze op de hcl staan van win2000

Zijn echt prima kaartjes, missen alleen een leuke Driver interface, (maja who gives a F****)

Voor 35 piek per kaartje kan jeje hier echt geen buil aan vallen

En toen was m'n signature weg :(

• Onno
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik vroeg me eigenlijk af of ik gewoon de standaard drivers moet installeren die op floppie stonden of kan ik beter de realtek drivers downloaden.[/quote]Het laatste. Die drivers zijn bijna altijd nieuwer dan die op de diskette die je bij de kaart krijgt.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb ze beide. De 3COM is onder linux ez-install en onder windows een hel. Je krijgt er geen drivers bij. De F185,- verswie tenminste. Die UNEX'jes zijn ook wel goed maar niet echt betrouwbaar. Soms doen ze gewoon nix. Hij is er weel, maar een dhcp request komt er nog niet door. My advice....ik zou voor 3COM gaan, zeer snelle en betrouwbare kaarten.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik heb ze beide. De 3COM is onder linux ez-install en onder windows een hel. Je krijgt er geen drivers bij.[/quote]drivers zitten er idd niet bij als je de oem versie koopt maar die kun je gewoon bij 3com downloaden. installeren is een makkie. ik heb het al 1000x (nou ja, minstens 100x :) ) onder win9x en nt gedaan en makkelijker kan een driverinstallatie niet zijn.

• sankao
Ik ga toch maar voor de 3Com.....

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 07:30
Ik had eerst ook 10 mbit realtek kaartjes. Je kreeg ze nooit de eerste keer aan de praat. Netwerk crashte ook vaak. Heb toen alles van 3com aangeschaft. Een zooi 100 mbit kaartjes en een 8 poorts hub. Sindsdien geen last meer gehad van crashes ed. Werkt goed, snel en stabiel!! :):):) Je betaalt er alleen wat meer voor *D

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• sankao
Dat is voor mij ook de reden om voor 3Com te gaan!

Ik heb al met netwerkjes gewerkt met hele goedkope kaartjes en dat beviel eigenlijk niet!

Bedankt voor al jullie info!

• jeroen|IA
  • Laatst online: 26-05-2025
Geen van beide. Geef mij maar Intel :)

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 22:45
Ik had ook altijd realtek kaartjes...opzich liep het wel lekker. Maar nu ben ik systeembeheerder en hebben ze bij dat bedrijf allemaal 3Com 905B kaartjes. FF een paar meegenomen! :P Ach...3Com is toch altijd de beste en aan de chip temp. te voelen voert ie wel meer uit dan de realtek! >:) Die kaartjes zijn trouwens 99 piek. Dus ik weet niet hoe je aan 140 piek verschil komt |:(

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 18:15 schreef -Fallout- het volgende:
Ik had ook altijd realtek kaartjes...opzich liep het wel lekker. Maar nu ben ik systeembeheerder en hebben ze bij dat bedrijf allemaal 3Com 905B kaartjes. FF een paar meegenomen! :P Ach...3Com is toch altijd de beste en aan de chip temp. te voelen voert ie wel meer uit dan de realtek! >:) Die kaartjes zijn trouwens 99 piek. Dus ik weet niet hoe je aan 140 piek verschil komt |:(
Pfff... schop ff een topic van een jaar oud omhoog |:(

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Idd

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.