Mail via andere poort binnen laten komen.

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:32
Ik heb een domein geregistreerd via m'n werk en handel zelf alles af wat betreft mail, web, ftp.
Thuis heb ik ook Exchange draaien om alle mail voor mijn domein af te handelen.
Maar nu wil ik de mail dus niet via poort 25 laten binnenkomen, maar via een andere poort.
Is het mogelijk om dat te wijzigen ?

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 22:24

aKra

Intentionally left blank.

Ik denk dat je @Home hebt ;)

Nou, ehm, ik denk niet dat het mogelijk is, want als ik naar jou mail met bla@jeprovider.nl moet ik er volgens mij de poort :54456 achter zetten voordat hij dan pas bij jou aankomt. Tenzij je een soort portforwarder ergens anders online zet... (Zo heb ik vroeger met Superweb spellen gespeeld...)

Intentionally left blank.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je effe alle mail servers op de hele wereld vertelt dat ze van nu af aan SMTP op een andere port moeten afleveren . . .

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• maikel
aKra schreef op 10 september 2002 @ 13:25:
Ik denk dat je @Home hebt ;)

Nou, ehm, ik denk niet dat het mogelijk is, want als ik naar jou mail met bla@jeprovider.nl moet ik er volgens mij de poort :54456 achter zetten voordat hij dan pas bij jou aankomt. Tenzij je een soort portforwarder ergens anders online zet... (Zo heb ik vroeger met Superweb spellen gespeeld...)
Hehe. :)

Het is nu dus niet @jeprovider.nl, maar @mijneigendomein.nl.
En dat loopt via m'n werk (domein staat op naam van m'n werk).
Maar volgens mij wordt gewoon alles dmv DNS geredirect naar mijn eigen IP.
Dan zou ik dus de mail juist niet moeten laten redirecten maar gewoon op m'n werk laten opvangen en dan vervolgens doorsturen naar mijn IP ??

Verwijderd

Brahiewahiewa schreef op 10 september 2002 @ 13:25:
Als je effe alle mail servers op de hele wereld vertelt dat ze van nu af aan SMTP op een andere port moeten afleveren . . .
start, run, cmd:
connect to NS-rootservers as user:rootadmin /password:welcome
Dan zit je in de rootserver van het internet.
change default MX port 25=80 (enter)
logoff rootadmin

Zo, nu wordt de mail wereldwijd gewoon over 80 gestuurd....no more problems. ;)
Geef het wel effe 24 uur de tijd om wereldwijd te repliceren.

p.s. kan iemand de rootadmin effe mailen dat de RFC1700 bijgewerkt moet worden? bedankt.

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 11:16

Tuinhark

Retro

LOL

:Y)

• maikel
LOL

Ik denk dat een portforwarder dan toch wat beter zal werken. :)

Verwijderd

Het gaat inderdaad niet direct. Het makkelijkst is een vriendje zoeken die wel via port 25 bereikt kan worden. Zet je MX record naar zijn computer en laat hem dan alle email doorsturen naar jouw mailserver op bijv. port 26. Stel je MS email server dan in op ontvangen op port 26 en het gaat weer allemaal werken.

• maikel
Dat vriendje heb ik wel: m'n werk. :)
Hier gebruiken we volgens mij I-mail.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

maikel schreef op 10 september 2002 @ 13:21:
[...]Thuis heb ik ook Exchange draaien[...]
Welke, 5.x of 2000?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• maikel

Verwijderd

Correct me if i'm wrong: ik dacht dat het mx record wordt opgevraagd door de verzendende mailserver (dus de server die voor jou in de chain zit). Deze vraagt het mx record op van de host voor het betreffende domein. Dit record geeft aan waar de mail afgeleverd moet worden voor dat domein, dus machine ip. Mij lijkt logisch dat je daar ook poortnummer in kan specificeren. Of klopt mijn redenering niet?

Verwijderd

Wat je zegt zou logisch kunnen zijn. Alleen, het DNS heeft geen notie van portnummers. Die kan je dus niet opgeven.

Verwijderd

Nee, dns inderdaad niet. Ik verwacht dat het mx record die kan bevatten

Verwijderd

Het MX record is onderdeel van het DNS (domain name system). In zone files kan je geen portnummers opgeven.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Daarom vroeg Smiley dus ook of iemand effe RFC 1700 (ASSIGNED NUMBERS) wilde gaan aanpassen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

In ESM, op de properties van je SMTP (Default) virtual server, kun je op de General page, bij IP-address op Advanced klikken en dan op Edit. Daar kun je het poort nummer waarop je SMTP server luistert, instellen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• maikel
Brahiewahiewa schreef op 12 september 2002 @ 14:25:
[...]

In ESM, op de properties van je SMTP (Default) virtual server, kun je op de General page, bij IP-address op Advanced klikken en dan op Edit. Daar kun je het poort nummer waarop je SMTP server luistert, instellen.
Daar ging ik ook al wel vanuit, maar dan moet de mail nog wel binnenkomen op die poort. :)
En dat is iets wat ik niet op mijn server kan instellen.
Pagina: 1