Telecom.nu eeuwig durende bestelling! Wat doen?

Pagina: 1
Acties:

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:55
Ik heb een contractsverlenging aangevraagd bij Ben. Hierbij heb ik een nieuw toestel besteld, de 6310i bij de shop telecom.nu. Ik moest een bedrag bijbetalen (onder rembours) en het toestel zou opgestuurd worden. Ik kreeg van Ben een brief waar de contractsverlenging instond en van de shop een brief dat het toestel binnen enkele dagen aangeboden zou worden door de TPG. De volgende dag is het ook in orde gekomen.

Maar nu begonnen de problemen pas. In de doos zat een toestel met de verkeerde kleur. Ik had duidelijk aangegeven d.m.v. een A4 dat ik de Silver wilde hebben. Ik kreeg de standaardkleur met goud. Ik had zelfs vantevoren gebeld hoe ik dit moest doen. Gewoon een briefje bij je bestelling voegen, dan komt alles in orde. Het was dus mislukt en ik heb meteen gebeld wat ik nu moest doen. Terugsturen met een briefje erbij met je banknummer voor de extra gemaakte kosten (22-08). Opzich geen probleem, maar na 2 dagen had ik nog niks gehoord van de shop. Ik mailtje gestuurd (24-08) en kreeg antwoord terug dat zij mijn pakket nog niet hadden. Vreemd .. Gelukkig in de middag weer een mail terug dat het toestel zojuist was afgeleverd door de TPG. Gelukkig maar.

Na 4 dagen (29-08) had ik nog steeds geen telefoon ontvangen en geprobeerd te bellen. Ik kreeg voor geen meter gehoor na 2 uur aan de telefoon gehangen te hebben. Ze zijn slecht bereikbaar en maar van 10.30 tot 12.30 op dinsdag en donderdag. Daar zullen ze wel hun redenen voor hebben. Om 12.25 kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn, waarna ik mijn verhaal vertelde. Toen ik zei om welk toestel het ging werd er lacherig gezegd: Ooh, die hadden wij niet op voorraad, maar ze zijn vandaag binnen gekomen! Ik op mijn beurt: Dus morgen kan ik het toestel ontvangen? Nee, dat duurt wel even, dinsdag, uiterlijk woensdag (zou dan 03-09 moeten zijn) heb je hem! Nou, ik akkoord en afwachten maar.

Maar omdat ik ze bijna niet te pakken kon krijgen had ik die ochtend nog een mail verstuurd, met dezelfde vraag over mijn toestel. Ik las de mail de volgende dag (30-08) op mijn werk en daar stond in dat het toestel morgen (dus 30-08) waarschijnlijk binnen zou komen! Nou wordt het helemaal mooi! Er wordt op donderdag gezegd dat het toestel zojuist binnen was gekomen en een mail later dat het toestel de dag erop misschien binnen zou komen. Ik weer mailen en kreeg gelukkig snel antwoord terug met de melding dat diegene die de mail beantwoord zelf niet goed had gekeken en dat de toestellen inderdaad binnen waren gekomen.

Nu dus afwachten ....
dinsdag 03-09: geen post
woensdag 04-09: geen post
donderdag 05-09: geen post

Nu dus een mail verstuurd met de vraag waar mijn bestelling blijft. Die dag nog antwoord of ik even mijn gegevens erin wilde vermelden, dan konden ze wat makkelijker zoeken. Nou, best laks dat ze die niet even konden opzoeken, maar goed. Snel gereplied en afwachten maar weer.

vrijdag 06-09: geen post en geen mail
maandag 07-09: geen post en geen mail

Nu wederom een mail verstuurd, want telefonisch kan ik ze niet bereiken en tot op vandaag heb ik geen antwoord op mijn mail en is er nog steeds geen post geweest!

Nu is mijn vraag: Wat kan ik hier allemaal aan doen? Ik wil het liefste ergens anders een telefoon aanschaffen, maar vanwege het feit dat ik in eerste instantie onder rembours had betaald, zijn zij mij geld verschuldigd en aangezien ze zooo goed bereikbaar zijn is dit al een struikelblok. Moet ik maar blijven wachten op mijn telefoon? Wie heeft er allemaal ervaringen mee? De shop zit in Haarlem en ik werk overdag en ik zit in Arnhem, wat het allemaal wat lastiger maakt. Wie kan me enigzins helpen?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Helaas kan ik je niet helpen, maar wat een kutzooi zeg....

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Het lijkt met het handigst dat je ze een fax stuurt waarin je kort het probleem omschrijft en aangeeft dat je binnen 5 (werk-)dagen of je telefoon of je geld terug wilt hebben. Zet ook in die fax dat je na die redelijke termijn van 5 dagen stappen gaat ondernemen om op een andere manier je geld terug te krijgen (deurwaarder oid). Ze weten vast zelf wel dat eventuele kosten daarvoor voor hun rekening vallen. Laat weten hoe ze contact met je op kunnen nemen.

En vergeet niet volgende week dinsdag stappen te ondernemen ;)

Ik ben geen expert, dus als iemand nog iets toe te voegen / veranderen heeft ...

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Shedman schreef op 10 september 2002 @ 16:36:
Ik ben geen expert, dus als iemand nog iets toe te voegen / veranderen heeft ...
Ja,

Je moet zeker in die brief zetten dat alle kosten voor hun rekening zijn.

Ookal weten ze het niet, dan zijn ze namelijk nog steeds in de gelegenheid om te zeggen:" Dat wisten we niet :?:?:?"

• Smarron
Thanx voor de reacties tot nu toe. Ik heb gisteren ook een email verstuurd, dat ik mijn geld terug wilde hebben als het toestel op woensdag (morgen dus) niet wordt afgeleverd. Wat ik ook erin had gezet was ongeveer dit: Ik heb weliswaar een contract getekend, maar jullie houden je er niet aan. Ik heb tot op heden nog niet van het produkt gebruik kunnen maken, maar er al wel allang voor betaald.

Een fax had ik ook al verstuurd, anderhalve week geleden, geen reactie ... Ik probeer ze morgen zowieso weer te bellen. Maar ik heb het gevoel dat ik zo weinig kan, vanwege zij mijn geld al hebben en er amper respons is.

* Smarron wil alleen maar bellen :'(

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:24
Kan je niet naar ze toe? Ze zitten vlakbij station Haarlem CS.

Ik ben er een tijdje geleden geweest voor een telefoon/contractsverlenging en dat ging perfect. Stond binnen 10 minuten weer buiten met een nieuwe phone :)

• Smarron
Jasper schreef op 10 september 2002 @ 17:28:
Kan je niet naar ze toe? Ze zitten vlakbij station Haarlem CS.

Ik ben er een tijdje geleden geweest voor een telefoon/contractsverlenging en dat ging perfect. Stond binnen 10 minuten weer buiten met een nieuwe phone :)
Dat is dus een klein probleem, want ik heb erg weinig tijd. Anders was ik zeker even langs geweest deze week.

• Smarron
Ik heb ze zojuist eindelijk te pakken gekregen na bijna een uur in de wacht gestaan te hebben. Verder een uiterst vriendelijke jongen aan de lijn. Heb alles nog even doorgegeven en ze snappen dus zelf ook niet waar de bestelling blijft. Toestel hadden ze gewoon op voorraad. De medewerker zou het uit gaan zoeken en mij terugbellen.

Laten we hopen dat dit nu ook gaat gebeuren. Hopelijk heb ik nog een antwoord op mijn mails gekregen. Dat kan ik strax pas nakijken.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Je hebt toch wel zijn naam genoteerd? Altijd aan 't eind van zo'n gesprek naar z'n naam vragen, als je dan weer belt kun je meteen naar hem vragen. of naar haar :> ;)

• Smarron
GerbenW schreef op 11 september 2002 @ 13:03:
Je hebt toch wel zijn naam genoteerd? Altijd aan 't eind van zo'n gesprek naar z'n naam vragen, als je dan weer belt kun je meteen naar hem vragen. of naar haar :> ;)
Ben al teruggebeld!

Er bleek een groot misverstand te zijn geweest (volgens hun dan), dat er een soortgelijk probleem was met een andere klant die wel in de winkel stond ofzo.

Mijn toestel was nergens bij hun te vinden. Maar na wat controle van mails enzo bleek dat het toestel wat ik terug had gestuurd wel aangekomen moest zijn. Zelfs bevestiging gekregen van een andere werknemer.

Nogmaals mijn gegevens genoteerd en het toestel wordt vandaag nog opgestuurd.

Verwijderd

ja, ja, geloof jij dat nog? :?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Als je ze nooit gelooft kun je net zogoed ophouden met bellen toch? Zou jij dat doen? Niet meer bellen en maar treuren dat je je foon niet meer terugziet? Egnieeee... :/
Pagina: 1