Toon posts:

[mandrake 9.0] install. wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik gisteren de beta gedownd,ben begonnen met cd1.
Nu dit is dus een iso extentie,ik heb dus met isobuster alle bestanden extract naar mijn temp,om vervolgens dit op schijf te branden.
Nu stond er bij dat als je bootte vanuit je cdrom,je de install. kon uitvoeren.
Maar ik kreeg de foutmelding dat het geen mandrakelinux schijf was.
Nu ik een floppy gemaakt met rawrite,dat ging goed,dus ik bootte met de floppy maar weer de zelfde melding.
Wat doe ik fout,of zou de cd corrupt zijn?

• johnny7
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
Waarom brand je niet meteen de iso op cd?
Iso is namelijk een image van een cd, en bedoeld om te branden. Het is dus onnodig om eerst de bestanden uit te pakken en die vervolgens te branden

[ Voor 0% gewijzigd door johnny7 op 10-09-2002 13:24 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
johnny7 schreef op 10 september 2002 @ 13:22:
Waarom brand je niet meteen de iso op cd?
Kan dat met winxp? of heb ik daar een ander brandprog. voor nodig?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 13:25:
[...]

Kan dat met winxp? of heb ik daar een ander brandprog. voor nodig?
Probeer het eens met :

* Nero
* CDrWin
* EasyCD Creator

Bij je cd-writer wordt meestal wel een van deze pakketten geleverd. En ze kunnen allemaal een ISO file direct naar cd fikken. Suc6

Verwijderd

Topicstarter
ok,dat zal het probleem wel zijn(hoop ik)

Verwijderd

Welke Beta gebruik je trouwens? Ik kan me herhinneren dat ik bij Beta 2 een melding kreeg met de vraag vanaf welk device de instalatie gedaan moest worden, omdat de cd-rom speler waar vanaf geboot was, geen installatie-data zou bevatten. Als je op dat moment in de lijst weer dezelfde cd-rom speler selecteerde ging de installatie normaal verder.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 13:52:
Welke Beta gebruik je trouwens? Ik kan me herhinneren dat ik bij Beta 2 een melding kreeg met de vraag vanaf welk device de instalatie gedaan moest worden, omdat de cd-rom speler waar vanaf geboot was, geen installatie-data zou bevatten. Als je op dat moment in de lijst weer dezelfde cd-rom speler selecteerde ging de installatie normaal verder.
De RC2 beta,ik kreeg dus ook zo n soort van melding.Alleen ik kreeg een lijst met scsi cdromspelers(alleen die heb ik niet)
Btw. dit was met opstarten van flop.

Verwijderd

HUH!!! Je kan die niet meteen branden! Dan heb je de bootloader niet! Je MOET even een brandprogramma nemen, want je kan WinXP toch ook niet gewoon overbranden in Windhoos zelf :S

Verwijderd

Ik heb Beta 2 er nog even bijgepakt en de melding gereproduceerd. Je kan in het bewuste menu toch kiezen voor de hd installatie die je van plan was?

Verder kan ik je overigens aanraden om met RC1 (als je daarvoor de mogelijkheid hebt) verder te werken omdat daar een heleboel van dit soort vage dingen zijn uitgehaald en er bij die versie al veel duidelijker aan de afronding is begonnen. Beta2 werkt voor een groot gedeelte van de installatie nog als 8.x. Bovendien is cooker leuk als je van een beetje kloten houdt, maar natuurlijk niet bedoeld om een serieus systeem mee te bouwen. :)

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

ArmEagle

Duzz.

sorry, ik start wel een nieuwe topic.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 14:04:
HUH!!! Je kan die niet meteen branden! Dan heb je de bootloader niet! Je MOET even een brandprogramma nemen, want je kan WinXP toch ook niet gewoon overbranden in Windhoos zelf :S
OK, probleem opgelost.Het lag inderdaad aan de bootloader 8)7
Pagina: 1