Toon posts:

IBM Thinkpad A20m geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo; ben eigenaar van een IBM Thinkpad laptop, model A20m, type 2628-12G. Hier zit standaard 1 SODIMM van 64MB in (100MHz, 3.3V, 144pins, CAS 2-2-2 etc.).

Ik wil dit armzalige hoeveelheid geheugen uitbreiden en dacht erover om een 128MB of een 256MB module erbij te prikken. Als ik nu op zoek ga naar geschikte modules zie ik bijvoorbeeld (op shop.tweakers.net) een 256MB Dane-Elec module voor €62. Aardig prijsje. Maar als ik specifiek geheugen opvraag voor mijn type en model laptop dan krijg ik practisch 2x zo dure moduletjes voorgeschoteld, maar met ook specifiek "IBM" in de beschrijving.

Het is mijn vermoeden dat dit ook enkel 100MHz geheugen betreft wat ook duurder is. Wat ik me het voornaamst aanvraag, is of ik in compatibiliteitsproblemen kom als ik "goedkoper" geheugen koop. Het lijkt me vanzelfsprekend dat 133MHz ook wel op 100MHz wil draaien, maar kom ik misschien in de problemen als ik geheugen van onbekende CAS latencies koop? Of zijn IBM systemen echt zo kieskeurig?

Nog een laatste vraag: is het zo dat mijn laptop (ik geloof dat er een 440BX chipset in zit) maximaal 512 MB geheugen ondersteunt? En dan is 256MB ook de grootste module die hij aankan?

Alvast bedankt!

PS is shop.tweakers.net / hardware.nl een goeie winkel? Ik heb bij laptopgeheugen.nl tot tweemaal toe geheugen besteld die het helemaal niet deed en het moest terugsturen...

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
laat ik nou PRECIES dezelfde vraag hebben, vervang alleen "IBM A20M" door "Compaq N400C" .

Ik kan daar dus dane elec 100 mhz 256 mb "compaq" geheugen voor kopen, voor 130 euro oid.....of ik haal "pc133 so-dimm laptop geheugen" (samsung chips overigens) van dane elec wat me maar 64 euro kost ....

Ik weet 1 ding :
Dat geheugen werkt sowieso in een Compaq Presario 716EA notebook...voor wat het waard is.

Gezocht : notebook experts :)

Verwijderd

256 per slot is wat hij aankan!! Helaas geen 512

Verwijderd

ooh ja....het merk maar niet zoveel uit...ibm is alleen wat duurder.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 12:54:
ooh ja....het merk maar niet zoveel uit...ibm is alleen wat duurder.
Echt? Daar hou ik je aan! :)