Bordermanager SMTP Scanner

Pagina: 1
Acties:

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 13:41
Voor Novell Bordermanager zoeken wij een SMTP virus / content scanner. Na een tijdje gezocht te hebben, heb ik nog geen product gevonden wat doet wat ik zoek.

Het product moet op het geclusterde bordermanager cluster draaien. (Nw 5.1 sp4 / CS 1.03 sp3) We hebben bordermanager 3.6 met de laatste sp's. het doet nu alleen dienst als proxy.
Maar om de continuiteit te bevorderen willen we ook gaan scannen op virussen in smtp mail. Daarnaast is het ook wenselijk de inhoud van mail te kunnen scannen. Denk hierbij aan RBL / Spam / Hoaxes ed.

De bordermanager staat precies tussen ons groupwise systeem(smtp via gwia) en de freebsb doos (smtpd). Maar we willen eingenlijk geen extra server tussen bordermanager en freebsd in plaatsen. Maar (bijna) alle content scanners draaien onder nt/w2k.

Tevens willen we liever geen scanners op de groupwise server draaien. Omdat het de stabliliteit naar mijn mening niet bevorderd. De groupwise systeem is: gw 6 met sp1 NL. in een 4 node nw5.1 cluster.

Iemand ideeen hierover?

Verwijderd

Als je de inkomende mail witl scannen moet je wel een plek aanwijzen waar dat gebeurt. Het best is uiteraard vordat het in je mailserver komt. Er is een virusscanner dat de mail tussen de GWIA en de MTA van Groupwise scant. Het mailtje wordt even in een directory geplaatst en gescanned. Daarna mag ie door.

http://support.novell.com...archtid.cgi?/10007320.htm

Verwijderd

Wij gebruiken al een tijd GWAVA. Deze draait naast een MTA. Wij hebben um naast de MTA met de gwia draaien. Werkt prefect!!! Absolute aanrader!!!! Kost bijna geen resources. Op de server moet wel een antivirus-product draaien. Daarvoor hebben wij Norton AV7.6. Omdat McAfee te duur werd. Maar het kan allemaal. Kijk eens bij beginfinite.com.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 13:41
MrLeeJohn, hoe lang hebben jullie dit product al? Ben je verder problemen tegengekomen tijden s het installeren. Heb je problemen ontdekt. Hoe is de support ed.
Op welke versie van netware / groupwise draaien jullie dit product. Welke versie van GWAVA gebruiken jullie.

Ik vraag dit omdat wij oa. dit product mee nemen in de overweging om aan te schaffen.

Verwijderd

Wij draaien Netware5.1 met sp3, GroupWise6 met sp1, Norton AV Coorp-edition 7.6 en GWAVA 1.3.

Ik had 1 probleempje met GWAVA... ik moest ergens een account invullen die namens GWAVA moest inloggen. Ik heb daar een context-naam genomen. Toen gingen een paar dingen mis. Beginfinite stuurde binnen een halve dag de oplossing; een bindery-naam nemen. De echte aanleiding moesten we echter wel in de NDS zoeken. Perfecte ondersteuning.
Je moet de installatie even voorbereiden; de handleiding lezen. Met name wat opties in Norton aanpassen. Installeren was in een kwartiertje klaar.

Ik kan het dus alleen maar adviseren!!

• kohne
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 23:30
Loopt je inkomende mail via de mailserver van de freebsd server?
Dan kun je RAV antivirus gebruiken. Werkt perfect. RAV heeft tevens de mogelijkheid je mail op content te scannen. Ook handig: automatische update van virusdefinitie per dag/uur.

Ik heb dit pakket bij een aantal klanten op linux geïnstalleerd en je wilt niet weten hoeveel virussen hij eruit vist. De automaische update (dagelijks of vaker?) is ook beter dan wat mcaffee c.s. bieden.
www.ravantivirus.com

Verwijderd

Gwava kan ook aan content-scanning doen. En nog een heleboel meer. Of je een FreeBSD-server (die ik ook hoog in het vaandel draag op zich) of een ander extra storings-element erbij wilt is maar de vraag.

• kohne
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 23:30
LeNNy schreef op 10 september 2002 @ 12:44:
De bordermanager staat precies tussen ons groupwise systeem(smtp via gwia) en de freebsb doos (smtpd).
Die freebsd doos stond er dus al.
Pagina: 1