Wees consequent, maar niet altijd
Zet hem dan gewoon ook eens in de head van anderbestand.html ?
Het gekke aan favicons is dat je ze pas ziet als je de pagina gebookmarked hebt of als je er een shortcut naartoe maakt op je desktop.
En staat anderbestand.html wel gewoon in de zelfde map als index.html?
Het gekke aan favicons is dat je ze pas ziet als je de pagina gebookmarked hebt of als je er een shortcut naartoe maakt op je desktop.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Nou, wat ik dus gewoon gedaan heb is eerst een index.html gemaakt en die geupped naar m'n webspace en dat ging prima. Toen heb ik het bestand nogmaals geupped, maar dan onder een anderenaam.html en toen werkte ie niet meer..
Ik weet dat je em eerst aan je fav's moet toevoegen (en de oude verwijderen), maar zelfs dan zie ik nix (terwijl ik em bij index.html meteen zie). Ook na CTRL+F5 zie ik niks nakkes..
Ik weet dat je em eerst aan je fav's moet toevoegen (en de oude verwijderen), maar zelfs dan zie ik nix (terwijl ik em bij index.html meteen zie). Ook na CTRL+F5 zie ik niks nakkes..
edit:
OK, ik zie em nu, met een heeel basale (=lege) pagina gewoon wel goed..
misschien dat toch het javascript wat roet in het eten gooit. Ik weet nu in ieder geval dat het wel moet kunnen met bovenstaande code, ook als de bestandsnaam anders.html is.
FF verder knutselen
OK, ik zie em nu, met een heeel basale (=lege) pagina gewoon wel goed..
misschien dat toch het javascript wat roet in het eten gooit. Ik weet nu in ieder geval dat het wel moet kunnen met bovenstaande code, ook als de bestandsnaam anders.html is.
FF verder knutselen
Je kunt dat IE-icoontje wat naast het adres staat een paar keer naar je pagina slepen, daarna werkt het waarschijnlijk wel.
Ik weet niet wat dat is hoor met die favicons, maar die dingen werken op de een of andere manier heel wazig, als je je geschiedenis wist bijv. zijn die dingen ook ineens verdwenen
. Ik vind het een waardeloos systeem. Het zou leuk zijn geweest als het ook goed geimplementeerd zou zijn.
Ik weet niet wat dat is hoor met die favicons, maar die dingen werken op de een of andere manier heel wazig, als je je geschiedenis wist bijv. zijn die dingen ook ineens verdwenen
voor favicons hoef je voor IE-browsers niet eens die link te leggen; in je webroot zetten is genoeg. Als je dus een site http://www.blaataap.com/melp/bla.html hebt, dan zet je gewoon je favicon.ico beschikbaar in http://www.blaataap.com/favicon.ico (die filename is dan wel belangrijk!).
Verwijderd
Begrijp ik jou goed, HunterPro, dat als je een iconfile met de naam favicon.ico in de webroot zet, dat index.html die automatisch oppakt?
[edit]
Verdraaid, heb 't net effe getest. Werkt! Handig... Zat ik daar maar te kloten met links in de headers...
Maar nou: stel dat je subdir's hebt met in elke subdir een andere index.html. Ga ik ook effe testen... (vanavond dan, want ik ga nou naar huis).
[edit]
Verdraaid, heb 't net effe getest. Werkt! Handig... Zat ik daar maar te kloten met links in de headers...
Maar nou: stel dat je subdir's hebt met in elke subdir een andere index.html. Ga ik ook effe testen... (vanavond dan, want ik ga nou naar huis).
daar heeft index.htm(l) niks mee van doen; IE vraagt gewoon van elke site op die je bezoekt of favicon.ico bestaat en zo ja, dan downt ie 'm. Toen dit net was ingevoerd (en nog niet bekend was) veroorzaakte dit veel verwarde systeembeheerders die zich afvroegen 'wat die waslijsten met 404's in de logs naar /var/www/favicon.ico nou te betekenen had'Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 17:23:
Begrijp ik jou goed, HunterPro, dat als je een iconfile met de naam favicon.ico in de webroot zet, dat index.html die automatisch oppakt?
[edit]
Maar het werkt dan dus alleen voor bestandjes in die map??! Ik heb em nu in de root van m'n Chello webspace gezet en ik zie em alleen bij de pagina's die daar staan, als ik subfolders aanmaak dan zie ik em niet meer bij die (index) files. Klopt dat, of zou ie in elk mapje gezet moeten worden..?!
Verwijderd
nee IE is gek. Doe em maar es in Konquerror of Netscape 7. Dus IE weer....Dark Blue schreef op 10 september 2002 @ 13:25:
Zet hem dan gewoon ook eens in de head van anderbestand.html ?
Verwijderd
Hmpff... Heb het getest, hoor. En het werkt alleen in de root. Dus dan toch maar liever die link in de header. Dan weet ik tenminste zeker wat er gebeurt, ook in subdirs.
Volgens mij werken favicons enkel in de root. Ze zijn soms erg stug ivm caching.
Meer info kun je vinden op http://www.favicon.com
Bedankt allemaal voor de info..
Ik denk dat ik idd ook gewoon linkjes blijf toevoegen, maar goed, ik weet nu in ieder geval van de hoed en de rand!
Ik denk dat ik idd ook gewoon linkjes blijf toevoegen, maar goed, ik weet nu in ieder geval van de hoed en de rand!
Verwijderd
Bwaahh! Die gasten vragen $75 om een icon te maken!The Source schreef op 11 september 2002 @ 00:01:
Volgens mij werken favicons enkel in de root. Ze zijn soms erg stug ivm caching.
Verder ben ik het met Ook eens: goed dat we d'r nu wat meer van weten (Btw ik blijf het vreemd vinden dat IE eerst een shortcut moet hebben naar een site voordat hij het icon laat zien.... Maar ja, IE he?)
Volgens mij was het ook eens de bedoeling van MS dat je dat icoontje ook direct in je adresbar ziet, dat gebeurt alleen nooit dus (tenzij je em al in je bookmarks hebt en refresht).Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 09:12:
[...]
(Btw ik blijf het vreemd vinden dat IE eerst een shortcut moet hebben naar een site voordat hij het icon laat zien.... Maar ja, IE he?)
Aan de andere kant kan het ook best als favorieten-only icon bedoeld zijn, in het LINK command zit namelijk wel 'SHORTCUT ICON' ingebouwd... maar goed.. onduidelijkheid alom dus
Pagina: 1